gehoor apparaat

Moderators: moderator, forumadmin

marty

gehoor apparaat

Bericht door marty » di 16.11.2010 22:01

hallo lotgenoten

heb weer eens een duwtje in de juiste richting nodig
heb naast mijn tinnitus ook weer last van de dof geluid in mijn oor
hoor dingen in eens minder heb mijn gehoorapparaten maar weer ingedaan echter kan er slcht aan wennen
hoor kem constant zoemen in mijn hoor tijdens het autorijden heel veel extra geluid
heb angst aanvallen en zie de toekomst zwaar in nu al gehoorapparaten en ben pas 43 hoe moet dat later als mijn gehoor nog slechter wordt
thuis hoor ik echt wel beter met de apparaten hoor het water stomen de klok weer tikken ed maar druf en wil er haast niet mee naar buiten.
een bril is algemeen geaccepteerd maar een gehoor apparaat echter in mijn beleving niet heb altijd gedacht kan ik het maar rekken tot mijn 50 ste dan had ik er wat meer vreede mee
hoe zijn jullie de toekomst met de wetenschap dat het gehoor alleen maar slechter wordt
ik heb gehoorbeschadiging in het midde hoge tot 1500 links oke en rechts 2000 daarna een afdaling naar beneden.
wie geeft mij raad..........

Frits

Re: gehoor apparaat

Bericht door Frits » di 16.11.2010 23:08

marty schreef:hallo lotgenoten

heb weer eens een duwtje in de juiste richting nodig
heb naast mijn tinnitus ook weer last van de dof geluid in mijn oor
hoor dingen in eens minder heb mijn gehoorapparaten maar weer ingedaan echter kan er slcht aan wennen
hoor kem constant zoemen in mijn hoor tijdens het autorijden heel veel extra geluid
heb angst aanvallen en zie de toekomst zwaar in nu al gehoorapparaten en ben pas 43 hoe moet dat later als mijn gehoor nog slechter wordt
thuis hoor ik echt wel beter met de apparaten hoor het water stomen de klok weer tikken ed maar druf en wil er haast niet mee naar buiten.
een bril is algemeen geaccepteerd maar een gehoor apparaat echter in mijn beleving niet heb altijd gedacht kan ik het maar rekken tot mijn 50 ste dan had ik er wat meer vreede mee
hoe zijn jullie de toekomst met de wetenschap dat het gehoor alleen maar slechter wordt
ik heb gehoorbeschadiging in het midde hoge tot 1500 links oke en rechts 2000 daarna een afdaling naar beneden.
wie geeft mij raad..........
Een mens kan zich over veel dingen afvragen hoe het in de toekomst zal zijn. Worden we oud, worden we ziek, hebben we dan nog werk, kunnen we nog met pensioen, Marty we weten het niet. En dat is maar gelukkig ook. Als we nu al zouden weten wat er allemaal boven ons hoofd hangt,
dan hebben we helemaal geen leven.
Advies: Leef bij de dag, geniet van de opkomende en ondergaande zon.
Morgen zien we wel weer.

Gehoorapparaten heb je om in je oren te doen. Als je dat niet doet went het nooit. Uiteindelijk is het revalideren. En dat heeft z'n tijd nodig.

Als je vindt dat ze voor jou niet voldoen dan moet je teruggaan naar daar waar ze zijn voorgeschreven. Blijven klagen tot jij er mee kan leven.
Misschien vraag je teveel. Dan kan. Alles heeft z'n grenzen. Maar dat hoor je dan wel.

Voor gehoorapparaten hoef je je niet te schamen. Het aantal mensen met deze apparaten is groeiende. Dus welkom bij de club.
Ik draag nu al enige tijd zo'n apparaat. Ik heb er nooit enige opmerking over gehad.

Wat de wetenschap ons in de toekomst zal brengen, wie zal het zeggen.
Ik kan wel koffiedik kijken, maar het heeft nog nooit een bruikbare prognose opgeleverd. Nu drink ik dus geen koffie meer.

Wat ik wel weet is dat er toch wel veel onderzoek gedaan wordt naar mogelijkheden om de levensomstandigheden van tinnituspatienten te kunnen verbeteren.
Als je het forum een beetje doorspit vind je daar veel over.

Marty, wat ik altijd blijf zeggen: Er is hoop !

Advies: Leef je leven, niet tobben, voorkom stress.
Hartelijke groet,

Frits

marty

Bericht door marty » wo 17.11.2010 07:14

bedankt frits

ik doe ze vandaag weer in en ga wel zien wat de dag mij gaat brengen
en probeer de rest van mijn toelomst gedachten maar eens uit te zetten

welke type gehoorapparaat draag jij zelf

gr

Marty

opa cor

Bericht door opa cor » wo 17.11.2010 10:22

Ik draag al 15 jaar een gehoorapparaat rechts terwijl ik links geheel doof ben. Ook met dat gehoorapp. is het spraakverstaan voor mij steeds achteruit gegaan.
Daar kan ik mij wel druk over maken maar dat schiet ook niet op.
Ik ben daar vrij nuchter onder en ik zie wel waar het schip strand.
Immers als ik mij mij druk zou maak helpt dat geen zier.
Zo moet je er ook maar tegenaan kijken.
Leef met de dag en geniet van elke dag.
Gehoortoestellen zijn zodanig dat ze niet echt opvallen en als dat wel zo was , wat dan nog.
Ook hier is aanvaarden de beste remedie.
En ondertussen hopen op betere oplossingen. Maar niet obsensief er mee bezig zijn.

vr.gr opa cor

Kees

Bericht door Kees » wo 17.11.2010 16:12

Soms snap ik het ook niet echt met die hoortoestellen.

Mensen vinden een bril de gewoonste zaak van de wereld.
Maar zo gauw er een hoortoestel moet komen zitten veel mensen ineens in de stress.

Dan vind men dat hoortoestellen alleen bij oudere mensen horen.
Kom op mensen, die tijd is ligt toch allang achter ons.

Er valt toch niets over te schamen, wees blij dat ze er zijn en profiteer ervan.
Er gaat vaak weer een wereld voor je open.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Frits

Bericht door Frits » wo 17.11.2010 16:20

Kees schreef:Soms snap ik het ook niet echt met die hoortoestellen.

Mensen vinden een bril de gewoonste zaak van de wereld.
Maar zo gauw er een hoortoestel moet komen zitten veel mensen ineens in de stress.

Dan vind men dat hoortoestellen alleen bij oudere mensen horen.
Kom op mensen, die tijd is ligt toch allang achter ons.

Er valt toch niets over te schamen, wees blij dat ze er zijn en profiteer ervan.
Er gaat vaak weer een wereld voor je open.
Ik denk inderdaad dat men gehoorapparaten koppelt aan ouderdom, Kees. En iemand die oud is doet niet meer meer. Is misschien ook een beetje seniel.

Vorige week was op de TV in "Ander nieuws een item over ouderenzorg vijftig jaar geleden".
Er is gelukkig heel veel veranderd. Laten we van de mogelijkheden die er nu zijn gebruik maken. En vechten voor meer. We zijn er nog lang niet.
Hartelijke groet,

Frits

Frits

Bericht door Frits » wo 17.11.2010 19:02

marty schreef:bedankt frits

ik doe ze vandaag weer in en ga wel zien wat de dag mij gaat brengen
en probeer de rest van mijn toelomst gedachten maar eens uit te zetten

welke type gehoorapparaat draag jij zelf

gr

Marty
En hoe is de dag verlopen? Het apparaat de hele dag ingehouden?
Niet aangerand, uitgejouwd of andere narigheden?
Het zou wel eens kunnen zijn dat niemand het heeft opgemerkt.

Morgen weer? Je zult er toch aan moeten wennen. En op een gegeven moment denk je er niet meer aan. En dan is het goed.

Sterkte
Hartelijke groet,

Frits

marty

Bericht door marty » wo 17.11.2010 19:41

hallo,

Dank voor jullie reactie,ikvind het echt super van jullie hoe jullie hier tegen aankijken had ik daar maar wat van ik mij behoorlijk depri slaap super slecht en ja ik weet het heb alleenmaar wat aan mijn gehoor nog niet eens levensbedreigend
hoe mijn dag was begon goed echter na een uur had ik er weer schoon genoeg van loop zo wat heel de dag te trillen van de spanning kan er niet toegeven
de apparaten zijn op mijn werkplek best oke echter buiten en vooral in de auto hoor ik een grootte ruis, herrie waardoor dan de hoge tonen nog bovenuitkomen
wanneer ik het app uitschakel is het een en al rust alleen dan natuurlijk zonder de hoge tonen waar het allemaal omgaat
hier thuis is het weer best oke hoor echt veel meer
ga nu naar het voetbal zal ze wel eens inhoudenkijken hoe dat gaat
morgen heb ik hulp over mijn zeer zware stemming
sorry maar het is niet anders

Frits

Bericht door Frits » wo 17.11.2010 20:23

marty schreef:hallo,

Dank voor jullie reactie,ikvind het echt super van jullie hoe jullie hier tegen aankijken had ik daar maar wat van ik mij behoorlijk depri slaap super slecht en ja ik weet het heb alleenmaar wat aan mijn gehoor nog niet eens levensbedreigend
hoe mijn dag was begon goed echter na een uur had ik er weer schoon genoeg van loop zo wat heel de dag te trillen van de spanning kan er niet toegeven
de apparaten zijn op mijn werkplek best oke echter buiten en vooral in de auto hoor ik een grootte ruis, herrie waardoor dan de hoge tonen nog bovenuitkomen
wanneer ik het app uitschakel is het een en al rust alleen dan natuurlijk zonder de hoge tonen waar het allemaal omgaat
hier thuis is het weer best oke hoor echt veel meer
ga nu naar het voetbal zal ze wel eens inhoudenkijken hoe dat gaat
morgen heb ik hulp over mijn zeer zware stemming
sorry maar het is niet anders
Ja, het is moeilijk Marty. We hebben het in het begin allemaal moeilijk gehad. Neem dat maar van mij aan.

Ik begrijp dat je morgen hulp van een psycholoog/psychiater hebt. Bespreek dat dan. Wellicht dat hij/zij een strategie heeft om je verder te helpen.

Heel veel sterkte en we horen wel hoe het verder gaat.
Hartelijke groet,

Frits

marty

Bericht door marty » wo 17.11.2010 21:08

ja klopt morgen 2e gesprek met psyg heb oa veel schuldgevoel over mijn gehoor verlies
net eveb in de kantine geweest op de voetbal wat een herrie zeg met die apparaten
hoe ervaren jullie het auto rijden met de gehoorapparaten is dat ook een grootte ruis en zo ook in grote ruimtes kantine ed
ach de apparaten hebben thuis ook zo ze voordelen hoor hoor weer echt water stromen kan ook mooie zijn
eigenklijk heb ik het idee mijn life 300 om te ruilen voor een 500 met een afstandbediening zodat ik het volume kan regelen.

gr marty
en bedankt voor jullie reactie

Frits

Bericht door Frits » wo 17.11.2010 21:27

marty schreef:ja klopt morgen 2e gesprek met psyg heb oa veel schuldgevoel over mijn gehoor verlies
net eveb in de kantine geweest op de voetbal wat een herrie zeg met die apparaten
hoe ervaren jullie het auto rijden met de gehoorapparaten is dat ook een grootte ruis en zo ook in grote ruimtes kantine ed
ach de apparaten hebben thuis ook zo ze voordelen hoor hoor weer echt water stromen kan ook mooie zijn
eigenklijk heb ik het idee mijn life 300 om te ruilen voor een 500 met een afstandbediening zodat ik het volume kan regelen.

gr marty
en bedankt voor jullie reactie
Met autorijden heb ik mijn apparaat vaak uit. Verder ontloop ik veel lawaai zoveel mogelijk. Ik heb niet alleen T maar ook hyperacusis,

Afstandsbediening heb ik ook gehad. Maar dat is mij niet bevallen. Het reageert traag en ik was hem vaak kwijt.
Voor mij niet ideaal dus.

Succes morgen bij de psych en leg al je problemen op tafel. Alleen hij kan je helpen.
Hartelijke groet,

Frits

marty

Bericht door marty » do 18.11.2010 19:38

hallo
vandaag ging het al weer een beetje beter
in de auto ook, alleen in de kantine ging het nog niet super
te veel geluid

ook even bij de audicien geweest kleine aanpassing tevens wilde ik gelijk maar een voor rechts ook bestellen
de het linkse app ruist alleen constant heel licht volgens de audicien hebben duurdere app dit minder twijel dus welk app ik ga bestellen momenteel heb ik de siemens life 300 eventueel kan ik hem nog inruilen voor de 500 of 700 anders moet ik overstappen maar een ander merk maar moet ik ook veel bijbetalen

nog wat adviesen?

Frits

Bericht door Frits » do 18.11.2010 20:14

marty schreef:hallo
vandaag ging het al weer een beetje beter
in de auto ook, alleen in de kantine ging het nog niet super
te veel geluid

ook even bij de audicien geweest kleine aanpassing tevens wilde ik gelijk maar een voor rechts ook bestellen
de het linkse app ruist alleen constant heel licht volgens de audicien hebben duurdere app dit minder twijel dus welk app ik ga bestellen momenteel heb ik de siemens life 300 eventueel kan ik hem nog inruilen voor de 500 of 700 anders moet ik overstappen maar een ander merk maar moet ik ook veel bijbetalen

nog wat adviezen?

Ga zo door.
Hartelijke groet,

Frits

Lalien

Bericht door Lalien » di 23.11.2010 15:41

Ik (vrouw, 38 jaar) maak me dus echt helemaal niet druk om wat anderen van mijn hoortoestel vinden!!!
Het belangrijkste vind ik dat ik er baat bij heb!! En zeg nou zelf, de apparaatjes van tegenwoordig zijn toch eigenlijk bijna niet meer zichtbaar?!!!

Ik heb trouwensnog niet zo heel lang een hoortoestel dus weinig ervaring maar ik zet in de auto inderdaad ook het volume twee tikjes terug....

Groet, Lilian
luctor et emergo (ik worstel en kom boven)

Frits

Bericht door Frits » di 23.11.2010 16:13

Lalien schreef:Ik (vrouw, 38 jaar) maak me dus echt helemaal niet druk om wat anderen van mijn hoortoestel vinden!!!
Het belangrijkste vind ik dat ik er baat bij heb!! En zeg nou zelf, de apparaatjes van tegenwoordig zijn toch eigenlijk bijna niet meer zichtbaar?!!!

Ik heb trouwens nog niet zo heel lang een hoortoestel dus weinig ervaring maar ik zet in de auto inderdaad ook het volume twee tikjes terug....

Groet, Lilian
Dat is de goede instelling. Ga zo door.
De mensen maken zich veel te druk om allerlei uiterlijkheden.
Hartelijke groet,

Frits

Plaats reactie