Vergoedingen door zorgverzekeraars

Moderators: moderator, forumadmin

Raymond G

Re: Vergoeding Beltone TBR bij Ohra

Bericht door Raymond G » do 17.11.2011 18:27

Marijt schreef:Hallo allemaal,

ik heb twee weken geleden positief bericht gehad van mijn verzekering (Ohra uitgebruid) dat ik de Beltone TBR vergoed krijg. :-D Volgens de audicien krijg ik vanuit de basisverzekering 501 euro per oor en vanuit de aanvullende verzekering nog eens 1000 (voor beide oren). Als dat klopt zou ik maar 40 euro zelf moeten betalen. Goed nieuws dus! Maar eerst maar even afwachten hoor, voordat ik het echt geloof.

Groetjes Marije
Hee,

En heb je ze nog vergoed gekregen? Ik wil namelijk ook overstappen naar OHRA. En krijg je ook echt 501 per oor en die 1000€ totaal?

Bedankt!

Kees

Bericht door Kees » do 17.11.2011 18:49

De vergoedingen van hoortoestellen voor 2012 zijn hier te vinden.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Marijt

Bericht door Marijt » do 17.11.2011 20:21

Die 501 is idd per oor. En je betaalt ook nog 68 euro per hoorstukje, die heb ik ook vergoed gekregen. Dat zag ik op het overzicht op mijn ohra.nl. maar verder heb ik nog geen post gekregen. Van die 1000 euro extra weet ik het dus niet zeker. In de polis staat van wel maar het is toch altijd afwachten. Ik laat het nog weten!

Raymond G

Bericht door Raymond G » do 17.11.2011 21:50

Is goed. Maar het staat hier ook al helemaal beschreven.
Dus als alles goed gekeurd is zal je ze wel krijgen, denk ik, hoop ik ;)
Ik heb voor dit jaar Ohra Uitgebreid genomen, hoop dat het voldoende is!

Gehoorhulpmiddelen zijn gehoorapparaten waarmee u beter kunt horen. Er zijn verschillende soorten waarvoor u een vergoeding krijgt:

elektroakoestische hoortoestellen. U kunt kiezen tussen een gewoon en een bijzonder type. Deze hulpmiddelen versterken het geluid mechanisch. U krijgt er oorstukjes bij;
een maskeerder. Dit gehoorapparaat gebruikt u als u last heeft van ernstig oorsuizen. U krijgt hier oorstukjes bij;
ringleidingen. Dit gehoorapparaat versterkt het geluid. Ook met snoer en tafelmicrofoon te krijgen;
infraroodapparatuur;
FM-apparatuur om geluid over te brengen. Deze apparatuur bestaat uit een ontvanger en een zender. Ook met kinbeugel en tafelmicrofoon te krijgen.
De informatie hieronder gaat over de elektroakoestische hoortoestellen. Beter bekend als 'hoortoestellen'. Meer weten over de maskeerders en andere hoortoestellen? Lees het Reglement Hulpmiddelen (pdf).

Terug naar bovenWat krijg ik in 2012 vergoed?
De vergoeding die u krijgt:

de eerste keer: maximaal € 509,50;
vervanging binnen zes jaar: maximaal € 509,50;
vervanging tussen 6 en 7 jaar: € 600,50;
vervanging na 7 jaar of langer: € 691,-;
voor verzekerden jonger dan 16 jaar: maximaal € 691,-;
Laat u een hoortoestel in een brilmontuur bevestigen? Dan ontvangt u een extra vergoeding van € 66,-.
Gaat OHRA akkoord met de vergoeding voor een hoortoestel? Dan is het hoortoestel van u. U kunt de hoortoestellen dus niet lenen. Een hoortoestel kunt u vervangen als het hoortoestel niet meer goed genoeg werkt. Wacht u langer met vervangen? Dan heeft u recht op een hogere vergoeding.

Heeft u een aanvullende verzekering afgesloten? Dan krijgt u misschien een vergoeding voor de wettelijke eigen bijdrage. In de tabel leest u wat u vergoedt krijgt aan eigen bijdrage. Let op: deze vergoeding geldt voor de eigen bijdrage van alle hulpmiddelen samen.

Verzekering Vergoeding
Jongeren -
Aanvullend -
Extra Aanvullend € 500,-
Uitgebreid € 1.000,-
Uitgebreid Vitaal € 1.500,-
Extra Uitgebreid € 1.500,-
Compleet (1) volledig
Sterk (2) -
Extra Sterk (2) -
Zelfverzekerd Compact (1) € 500,-
Zelfverzekerd Compleet (1) € 1.000,-

udo j

Bericht door udo j » za 19.11.2011 13:26

Bij Menzis staat dat als er geen afspraken (met in dit geval in to ears( zijn
gemaakt het bassis bedrag van 501 euro niet zekers is of dat dat
uit gekeerd krijgt.

Is dat bij ohra ook zo?

mvg udo

Marijt

Bericht door Marijt » za 19.11.2011 16:00

Bij ohra staat into ears er wel bij. Daar heb ik wel op gelet. Ik weet niet hoe dat volgend jaar is. Maar ik heb ze bij de plaatselijke audicien vandaan. Scheelt een hoop reistijd.

Raymond G

Bericht door Raymond G » za 19.11.2011 23:59

Ja daarom ben ik ook weg gegaan bij Menzis. Ze garanderen niks, ook telefonisch niets.
Echt een drama daar, verkeerde formulieren opgesturd gekregen etc.

Ik ga voor volgend jaar 140€ betalen per maand. Niet echt heel veel als je het mij vraagt. Ohra basis+uitgebreid+tandengaaf 250 (100%tandarts vergoeding)

udo j

Bericht door udo j » zo 20.11.2011 02:57

Vergeet je eigen risico niet! Als ik het vergelijk met wat jaren geleden
betaalde ik een paar tientjes ziekenfons ;)

Maar volgens mij ben je voor dat bedrag wel goed verzekerd. Ik heb nu wat korting bij Menzis via fnv bondgenoten maar denk dat ik ook daar weg ga.

Marijt, Het is makkelijk om ze bij een audicien in de buurt te kopen maar
ik heb de rg's nu op proef van in to ears dus kan ze moeilijk na verloop van
tijd terug geven en bedankt en dan ze op de hoek kopen.

Maar goed, eerst maar kijken of de rg's voor mij werkt.

mvg udo

Plaats reactie