T neemt toe door gehoorapparaat

Moderators: moderator, forumadmin

@joppie-de-prutter@!

Re: T neemt toe door gehoorapparaat

Bericht door @joppie-de-prutter@! » zo 03.03.2019 14:44

Hallo Tinnitus lotgenoten . ik ben hier nieuw. En ik wil op deze forum vragen of er iemand is die hetzelfde probleem met Tinnitus ervaar wat ik Ervaar !
Vanaf mijn geboorte ( 1965 ) ben ik ter wereld gekomen met linker oor helemaal doof ( de verbinding van slakkenhuis naar de hersenen is er niet ...foutje van de natuur ) En aan mijn rechter oor ben ik slechthorend ( gehoorverlies van dik 60 Db ) . op mijn leeftijd van 6 jaar kreeg ik pas een hoortoestel. ik kon dus Horen . en had verder normale leven , naar school en toen ik 20 werd ben ik gaan werken als Lasser . Totdat ik smorgens op 30 oktober 2000 wakker werd met harde piep en sissen en zoemen , alsof ik midden op het vliegveld stond met allemaal vliegtuigen om me heen , met gierende motoren aan !Het leek erop alsof ik kortsluiting in mijn hersenen had . Om lang verhaal kort te maken ...Kno arts van UMCG Groningen gaf het uitslag ( na mri scan ) dat er heel veel trilhaartjes in slakkenhuis beschadigt zijn geraakt of kapot. En dat ik daardoor TINNITUS heb . Dus ik heb nu combinatie van slechthorend en Tinnitus . Door dat T geluiden hoor ik ook slechter . T geluiden kan ik ook niet wegwerken door geluidsomgeving van buiten af omdat mijn gehoor zo slecht is . Maar ik hoor ook geen 1 geluidje ( single toon ) maar wel 3 tot 6 verschillenden door elkaar heen . Dus Maskeer hoortoestel is er voor mij niet ! ( want die kunnen maar 1 ( single ) toon geven .Maar goed zo zag mijn leven eruit ! Nu komt het ! sinds 26 Nov 2018 werd ik plotsdoof aan mijn rechter oor dus hoortoestel ook niet gebruikt want ik hoorde toch niets met dat ding . behoorlijk van geschrokken natuurlijk . Het was op Maandagavond . Dus direct naar Dokterspost . Daar dacht dokter aan dichte / verstopte buis van eustachius was. En heb neusspray meegekregen ( wat niet hielp ) na 3 dagen kwam mijn gehoor weer langzaam terug ? vierde dag toch door mijn eigen huisarts doorverwezen naar KNO arts in ziekenhuis in Scheemda . Want hij vertrouwde het niet . ( nog steeds gehoortoestel niet in , om zoveel mogelijk mijn gehoorstelsel rust te geven ) Kno denkt aan gezwel of ontsteking ergens bij gehoorstelsel ( bv in of bij slakkenhuis ) Heb daarvoor een prednisolon stootkuur gehad . de vijfde dag deed ik mijn gehoortoestel in en had een kort gesprekje met mijn vrouw ..Ik was blij dat ik haar weer kon horen . het gesprek duurde ongeveer 10 minuten. Toen hoorde ik ineens een harde hoge scherpe oorverdovende piep in mijn oor/hoofd en kon ik weer niets HOREN ? Weer gehoortoestel paar dagen niet gebruikt ( maar intussen tijd wel erg last van T geluiden ) na 3 dagen kwam gehoor langzamerhand weer terug . En heb de vierde dag gehoortoestel eventjes weer ingehad . want wou afleiding horen zodat T beetje op achtergrond zal zijn . Maar na 10 minuten Horen ging het weer mis ! Weer kwam dat rot piep ..weer hoorde ik niets ( dus weer doof ) Zal het zo blijven ? ik wet het niet ?. Wie van jullie ervaar ook deze gehoorprobleem ?. Want het is een kwelling hoe ik het ervaar .....want het niet meer kunnen horen ..... blijf ik alleen maar dat T herrie / kabaal in mijn hoofd / oor HOREN ! Wie heeft dit ook ?. En is daar wat aan te doen ?? Ps Kno arts zegt hier niets aan kunnen doen ! Er zijn na jaren nog veel meer ( bv door ouderdom ) van die trilhaartjes in slakkenhuis kapot gegaan .

udo j

Bericht door udo j » zo 03.03.2019 14:58

zou het een feedback piep kunnen zijn van je gehoorapperaat omdat die op het hoogte volume staat? En dan de trilhaartjes plat legt waarmee je nog iets kunt horen. je zou kunnen proberen het toestel in te doen maar dan een paar tikjes zachter.

lijkt me vreselijk bijna niets te kunnen horen en idd geen maskeer geluid te hebben. ik hoor wel meerdere tonen maar een zacht ruisje helpt dan toch om afleiding te hebben. mvg udo

@joppie-de-prutter@!

Bericht door @joppie-de-prutter@! » zo 03.03.2019 18:42

Hoi. Nee dat is niet wat er met mijn hoortoestel gebeurd. Voordat ik die plotsdoofheid kreeg had ik mijn volume van hoortoestel op stand 6 staan van 9 ( dus op het volume wieltje zit schaal van 0 tot 9 op ) Maar sinds dat doofheid zet ik mijn hoortoestel op stand 4 van de 9 . Dus nog zachter ( om zoveel mogelijk de schade van trilhaartjes te beperken ) Ik ben er dus heel voorzichtig mee . En mijn toestel werkt 100% goed . ik heb er nog 2 andere toestellen geprobeerd merken : siemens en Philips ....de toestel die ik heel vaak gebruik is een Widex . Maar met die ander toestellen ( waarvan ik de volume ook al heel zacht op heb staan ) krijg ik hetzelfde probleem mee met na gesprekje van rond 10 minuten . Gisteravond ben ik met mijn lieve vrouw naar kennis van ons geweest op de koffie . En even gepraat enz . Maar toen wij weer naar huis gingen hoorde ik weer die ene rot scherpe harde Tinnitus PIEP weer oorverdovend hard ! En thuis aangekomen hoorde ik van buitenaf weer niks . Dus weer doof , nu 1 dag verder nog doof . Ik verwacht ( en hoop ) dat mijn gehoor morgen toch weer terug kom .Want nu hoor ik mijn tinnintus geluiden ook weer heel hard , en kan ze niet afleiden want heb hoortoestel er nu ook niet in ( omdat het geen zin heeft , hoor toch niets !) Ik hoop dat er meerdere lotgenoten hier op deze forum dit gaan lezen . En dat er iemand is die een soortgelijke probleem ervaar als wat ik ervaar ?

udo j

Bericht door udo j » di 05.03.2019 21:55

Een heel lastig probleem en zeer vervelend. Het komt op mij over dat na de 10 minuten de weinige trilhaartjes al plat gaan leggen. maar wat voor optie heb je anders? ik hoop dat er nog iemand reageert maar dit forum is niet meer zo actief als 5 jaar geleden.

@joppie-de-prutter@!

Bericht door @joppie-de-prutter@! » wo 06.03.2019 15:22

Goedemiddag. Waarom is deze Forum dan niet actief meer ?. zijn de aantal T Patiënten dan de afgelopen jaren Afgenomen ?
Of hebben die mensen met T de oplossing gekregen om minder van T last hebben , en of weg zijn ? ( cq genezen ?.) Ik dan mij dat niet voorstellen . Want op velen site's lees ik nog dat er nog geen echte geneesmiddelen zijn . Maar goed ik heb verder geen optie . Daarom ben ik ook hier op Deze Forum van NVVS ( Hoormij ) gaan zoeken naar Lotgenoten . Die mij misschien kunnen helpen wat ik met mijn ervaring kan doen ..... Enigste manier dat ik minder last van T heb is als ik 3 tot 5 keer per week naar een natuurlijke omgeving ga ( zuurstof rijk ) voor ontspanning ..zoals bv in rustige Bos lopen 1 tot 2 uren of naar de zee op dijken / of strand lopen ... Dat houd mijn T rustig en dan kan ik de dagen beetje normaal doorbrengen . Maar het probleem is dat naar die plekken te gaan behoorlijk wat geld kost , zoals brandstof . en ik rij dan met mijn eigen auto heen . En dat soort dingen ben ik vooral op mijn eigen auto aangewezen . met openbare vervoer mee reizen zoals bus-trein-taxi en dergelijks kan ik niet met mijn Gehoorprobleem . Want daarin is altijd lawaaierig ( en vooral met jongeren die zo ineens uit een hoekje kunnen schreeuwen of ander hinderlijke lawaai schoppen ...Waardoor mijn gehoor daar dan hevig op reageer. en ja dan gaat het T ook behoorlijk tekeer . Je begrijpt dat mijn auto mn enigste vervoersmiddel is om te kunnen reizen naar die plekken , maar is ook belangrijk voor sociale contacten . zonder mijn auto kan ik dan ook niet vet naar mijn kinderen en kleinkinderen die op dik 30 km van mij af wonen. Ik heb wel een vervoersvoorziening ( vervoersvergoeding ontvangen voor gebruik van eigen auto )Van de WMO ( wat in 2003 WVG was ) Jaren geleden van 2003 tot eind Februari 2019.Maandelijks kreeg ik een vaste bedrag van hun ( rond de 80 euro P/M Maar met die vergoeding zijn ze gestopt . omdat die beleid van WMO eigenlijk al in 2015 geschrapt is . Ik heb het tot Febr 2019 nog mogen ontvangen .Waarom dat WMO dat niet meer doen is mij niet duidelijk gemaakt . Maar nu ik die vergoeding niet meer krijg kan ik eigenlijk niet meer weg ! Dus betekend dat ik dan opgesloten zit in huis met T en vooral als het heel erg is met aanvallen . Dus zit ik mooi met de gebakken peren . Ik zou niet weten wat er met mijn hersenen en lichamelijk gaat gebeuren ? Mijn inkomen van UWV ( wao ) met klein aanvullinkje van de sociale dienst ( bijstand ) kan ik de kosten voor auto niet opbrengen . Ik hoop dat er zo snel mogelijk toch een T Lotgenoot hierop reageer die ook een soortgelijke ervaring heeft als wat ik ervaar . En welke oplossing hun hebben ?.

udo j

Bericht door udo j » vr 08.03.2019 20:16

Een tijd geleden waren hier een groep mensen actief die nieuwe mensen dan geruststelden en mogelijk wat adviezen. In der loop van de tijd hebben die hun probleem aanvaard en kijken hier dan ook meer niet regelmatig.

Ik begrijp het geld probleem. soms hoef je het niet zo ver te zoeken. vaak is er wel een park in de buurt maar wel meestal klein wat betekend dat je voor namelijk rondjes loopt. toch helpt mij dat wel. is er niet iets in uw buurt? mvg udo

Plaats reactie