Gestrest...

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
NielZ

Gestrest...

Bericht door NielZ » di 21.03.2006 20:02

Heej allemaal,

Ik ben afgelopen vrijdag een kleine 4 uur uitgeweest in een kroeg waar ik wel eens eerder geweest ben (en langer dan 4 uur). Vrienden van mij zijn nog langer gebleven.

Maar sinds die avond heb ik last van oorgezuis, voornamelijk in mijn linker oor. (het is inmiddels dinsdag avond)

Ik het wat rondgevraagt op algemene forums die mij dus meer informatie verschafte. Ik heb toen besloten de huisarts te bezoeken.

Deze zei dat het door een verkoudheid komt, mijn neus zit dicht waardoor er vocht achter mijn trommelvliezen kan komen dat het gepiep veroorzaakt.
Het zou volgens mijn huisarts dus over een paar weken weg moeten zijn.

Hoewel ik niet het idee heb (nog steeds) verkouden te zijn, zit mijn neus nog wel lichtelijk dicht en voel ik mijn sinds het uitgaan niet top.

Mijn huisarts zegt dus wel dat het over een paar weken weg moet zijn, maar ik lees veel op de forums waar ik info had gevraagt dat de huisarts er daar naast zat. Zo zou het bij iemand aan het oorsmeer gelegen hebben, dat bleek niet te kloppen.
Zo hoor ik ook wel van andere mensen dat de huisartsen nogal eens fout willen zitten of verkeerde dingen doen.
Natuurlijk worden de negatieve dingen van huisartsen meer onder het licht gebracht dan de dingen die wel goed gaan.

Maar ik ben er dus niet zeker van of het gepiep in mijn oor/oren weg gaat. Ik ben pas 16 en ga pas sinds oktober 2005 uit.
Ik zou graag jullie mening willen weten, want ik voel me toch erg gestrest met de gedachte dat het nooit weer weg zal gaan, en dat dat allemaal komt door dat avondje uit.

farmer

Bericht door farmer » di 21.03.2006 20:47

Tuurlijk, kan je nog wel uit later. Gewoon rustg blijven en als je het echt niet vertrouwd je dokter om een verwijzing voor een kno arts geven. Ga nu dus niet lopen piekeren en constant nadenken of de piep al weg is.

Kees

Bericht door Kees » di 21.03.2006 21:51

Hallo NielZ,

Probeer je de komende dagen goed te ontspannen en de klachten van je af te zetten.
Bij dit soort klachten is ontspanning en rust een must.
Blijf voorlopig even weg bij (te) harde muziek.
Je moet wel bedenken dat er elk jaar zo'n 20.000
jongeren (twintig-duizend) met hoorklachten bij de KNO-arts komen.
Ik wil je echt niet bang maken maar je wel waarschuwen voor dit soort klachten,
die toch vaak echt komen van te lang bij te harde muziek aanwezig zijn.
En niet alleen cafe's, maar ook de disco's en de house-party's.
Maar ook de nieuwe generatie Ipod's zijn hier debet aan.
De oordoppen van de Ipods gaan dieper de gehoorgang in en dat scheelt ook alweer 9 db.
Dus wel weer 9 db. meer lawaai in de oren.

Maar probeer je te ontspannen en ga wat lopen of fietsen als je daar de tijd voor hebt.
Rust is hier een must.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie