Goed nieuwsbox!!!!!!!!!!

Moderators: moderator, forumadmin

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » za 20.05.2006 19:48

Dat wat ik geplaatst heb klopt niet. Het zit namelijk zo, op Doof.nl de leukste ontmoeting staat er een bericht dat rode wijn en matig gebruik van aspirine, doofheid dat door overmatig lawaai is veroorzaakt kan verminderen en ook T, lees hetzelf maar, sorry, ik snap het niet hoe er dan wat anders komt te staan ,heb het toch duidelijk overgenomen. Dus aan de rode wijn allemaal, prettige weekend, Ineke

Kees

Bericht door Kees » zo 21.05.2006 01:15

ineke_vloothuis schreef:Dat wat ik geplaatst heb klopt niet. Het zit namelijk zo, op Doof.nl de leukste ontmoeting staat er een bericht dat rode wijn en matig gebruik van aspirine, doofheid dat door overmatig lawaai is veroorzaakt kan verminderen en ook T, lees hetzelf maar, sorry, ik snap het niet hoe er dan wat anders komt te staan ,heb het toch duidelijk overgenomen. Dus aan de rode wijn allemaal, prettige weekend, Ineke
Hallo Ineke en anderen,

Nou, Aspirine, dat is toch een linke combinatie.
Aspirine bevat acetylsalicylzuur wat bekend staat dat je daar Tinnitus van krijgt of kan krijgen.
Staat ook in de lijst op de NVVS-site vermeld.
http://www.nvvs.nl/index.php?s_page_id=1000201

Onderstaand stond in Wikipedia.

Bijwerkingen
Aspirine is vrij sterk maagprikkelend: als het nu als nieuw geneesmiddel zou moeten
worden geregistreerd als pijnstiller zou dat waarschijnlijk niet lukken. Bij gebruik kunnen maag-klachten en zelfs maagbloedingen ontstaan.
Aspirine heeft vooral in hoge doseringen ernstige bijwerkingen, met name de al genoemde maagbloedingen
maar ook oorsuizen en doofheid kunnen optreden.
Ook weet men dat het gebruik ervan tijdelijk de aanmaak van testosteron vermindert,
maar dit neveneffect heeft geen blijvende of erg schadelijke werking.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Jos Meeus

Bericht door Jos Meeus » zo 21.05.2006 07:34

Hallo Kees,
ik ben blij met de aanmaak van een goednieuwsbox. Hopelijk wordt deze daar ook daadwerkelijk voor gebruikt. Zelf lees ik heel gericht, met veel interesse de berichten op dit forum. Helaas heb ik het gevoel dat er leden zijn die er een dagelijkse contactbox van maken, wat volgens mij niet de bedoeling is.
groet jos

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » zo 21.05.2006 08:17

Ja ,maar Kees, en rode wijn dan? Heb je het artikel dan gelezen op Doof.nl?

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » zo 21.05.2006 08:19

Dus Jos, ik mag van jouw geen contact meer hebben met Betty en Eelste? Ik dach niet dat jij daar over iets te zeggen hebt. Ineke

Kees

Bericht door Kees » zo 21.05.2006 10:27

ineke_vloothuis schreef:Ja ,maar Kees, en rode wijn dan? Heb je het artikel dan gelezen op Doof.nl?
Ja, maar medicijnen en alcohol staan ook al op gespannen voet met elkaar.......toch.
Ik heb op www.doof.nl dus ook mijn mening geplaatst hierover.
Alle onderzoeken die men doet ten spijt lijkt het me niet handig om een doof iemand met Tinnitus op te schepen door hem aspirine toe te dienen met alcohol.
Groeten,

Kees.

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » zo 21.05.2006 11:52

Daar heb jij weer gelijk in , sorry, ik las het en wilde het mededelen,.maar het ging een beetje de mist in. Sorry.laten we de aspirine maar weg,maar een paar glaasjes wijn kunnen geen kwaad, mij doen ze juist goed, kan even tot rust komen s`avonds en dat heb ik met die vreselijke harde T echt nodig en ik slaap er een paar uurtjes op. Prettige dag verder, Ineke

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » zo 21.05.2006 11:56

ankie

Bericht door ankie » zo 21.05.2006 15:08

Denk wel dat het belangrijk is wat de reden is van T&H. Denk dat betty hele andere oorzaken ten grondslagen aan haar ziekte beeld dan mensen die in lawaai hebben gestaan
Bij mij is het door lawaai gekomen. Maar... ik weet dat een osteopaat een keer tegen mij had gezegd jaren geleden dat ik waarschijnlijk een magnesiumtekort had (ik kwam daar voor spierklachten). Dat is toen eigenlijk niet verder onderzocht... maar het kan natuurlijk wel wezen dat iemand met een magnesiumtekort gevoeliger is voor geluidsbeschadigingen.
Waar ik toen die H heb opgelopen, daar was mijn man ook. hij zat naast mij, maar heeft geen gehoorklachten gekregen.

ankie

Bericht door ankie » zo 21.05.2006 15:11

Ben trouwens sinds drie dagen ook aan de bruistabletten van de eurospar. En als die niet helpen probeer ik ze van de lidl... ik laat wel weten of het ook invloed heeft op H.

Kees

Bericht door Kees » zo 21.05.2006 15:38

Jos Meeus schreef:Hallo Kees,
ik ben blij met de aanmaak van een goednieuwsbox. Hopelijk wordt deze daar ook daadwerkelijk voor gebruikt. Zelf lees ik heel gericht, met veel interesse de berichten op dit forum. Helaas heb ik het gevoel dat er leden zijn die er een dagelijkse contactbox van maken, wat volgens mij niet de bedoeling is.
groet jos
ineke_vloothuis schreef:Dus Jos, ik mag van jouw geen contact meer hebben met Betty en Eelste? Ik dach niet dat jij daar over iets te zeggen hebt. Ineke
Beste Jos, Tineke en anderen,

Op de Keeper beschouwd heeft Jos wel een beetje gelijk, maar er spelen op een forum ook nog andere dingen.
Daar moet je ook naar kijken en laten meewegen in je totale oordeel.
Het forum is ook een uitlaatklep voor emoties, even lekker bijpraten, omdat men eenzaam is,
of omdat men slechte contacten met de buitenwereld heeft omdat men ook nog heel slecht hoort enz. enz. enz.
Daarom vind ik het persoonlijk niet erg dat mensen dagelijks "een praatje" met elkaar maken om wat voor reden dan ook.
Als je op het ménièreforum kijkt, forum.nvvs.nl/forum_oud/meniere (ik kijk daar ook dagelijks op)
dan is het daar precies zo als bij dit forum.
Soms ook lekker kletsen over dingen die niets met ménière te maken hebben en waarom ook niet.
De forums zijn ook een beetje een sociale uitlaatklep voor sommige mensen.
Die kijken daar dagelijks naar uit en vinden daar ook een soort van afleiding in voor hun klachten.
Groeten,

Kees.

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » zo 21.05.2006 15:39

Ankie succes ermee ,ik hoop dat ze je helpen, mijn man en ik slikken al enige tijd magnesiumtabletten en mijn man had ook spierklachten met trimmen en dat is nu zogoed als over. Succes Ineke

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » zo 21.05.2006 15:43

Kees ik ben het volkomen met je eens,en mijn contact met Betty en Eelste wordt nog het meest gelezen, dus we zijn erg gewild op het forumen ik vind het fijn om met mensen contact te hebben en ze een beetje te steunen en een uitlaatklep voor ze te zijn, Prettige avond iedereen straks, Ineke

betty
Contacteer:

Bericht door betty » ma 29.05.2006 19:25

Hallo Kees,
Ik las net pas je berichtje. Ik ben met het mailen met Ineke begonnen omdat ik het leuk vind om ook eens over gewone dagelijkse dingen te hebben en niet altijd maar over je ziekte, daar kom je ook niet veel verder mee en je mailt met een lotgenoot die weet wat je hebt en als het eens iets minder gaat kan je elkaar opbeuren. Voor mij is dat heel belangrijk. Dat is ook een soort therapie :D
groetjes Betty

Hallo Jos,
Als je je eraan ergert lees je het toch niet :P
groetjes Betty

Gerardus

Re: Goed nieuwsbox!!!!!!!!!!

Bericht door Gerardus » wo 09.08.2006 20:15

Hallo Daan,

Magnesium zou de kalium/natriumpomp in het lichaam moeten regelen. Ook ik gebruik nu zo'n ruim 4 maanden extra magnesium. Om eerlijk te zijn: het heeft mij tot op heden nog niet geholpen. Misschien ligt het er aan welk type magnesium wordt gebruikt. Overigens is het beste middel voor mij tot op heden gewoon water gebleken. Ik drink zo'n liter of drie vocht per dag. Het idee is om het teveel aan kalium af te voeren.

NB. Vandaag bij Lidl magnesium gekocht en toen pas op deze site keken:
http://www.realisatietrainingen.nl/pb/a ... esium.html

Wat zou dan blijken: het kan niet helpen! Het is magnesiumcarbonaat.
Wat ik al maanden gebruik is magnesiumoxide, kan ook niet helpen. Zonde van de tijd en het geld. Opnieuw beginnen dus.

Het is dan ook verbazend dat Lidl magnesium bij jou helpt, althans als je de info op die site wil geloven.

vr.groet, Gerard

Plaats reactie