Hoofdpijn

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Vincent

Hoofdpijn

Bericht door Vincent » do 25.05.2006 15:13

Hebben jullie ook zo vaak hoofdpijn, komt dat door het gehoorverlies?

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » do 25.05.2006 16:07

Vincent, ik denk dat het andere oorzaken zijn stress enzo, slecht slapen,maar als ik een avondje inspannend heb moeten kijken wat de mensen zeggen , heb ik ook na afloop wat hoofdpijn.Maar van dat rot weer kun je ook hoofdpijn krijgen, er zijn vele oorzaken, maar niet het gehoorverlies opzich. prettige avond straks, Ineke

ankie

Bericht door ankie » do 25.05.2006 17:12

nee,geen last van hoofdpijn.

Vincent

Bericht door Vincent » do 25.05.2006 18:19

maar jij hebt ook geen gehoorverlies schreef je in een ander onderwerp, ankie

Johan

Bericht door Johan » za 26.08.2006 12:19

Dag Vincent en andere lotgenoten,

Ik heb dagelijks last van hoofdpijn.
Vooral s'morgens dan is het ergst. Net of je een zware kater hebt.
Ik denk dat het te maken heeft met T en H en een combinatie van spanning , vooral bij mij in me nek. Geen goede nachtrust. Als ik een keer goed doorslaapt heb ik ook hoofdpijn door te vast slapen.

Maar gelukkig na een paar uur wordt die zeurende koppijn minder. Vrijwel enkel dag is hetzelfde liedje.
Mijn fysio zegt dat mijn nekspieren te gespannen staan. Ik zeg dat komt door die T en H. Zo blijf je in het cirkelje zitten.
Hij heeft me wat oefeningen voorgschreven.

Ik ben benieuwd of ernog iemand is die bruikbare tips heeft.
Die hoofdpijn versterkt die T. Dat is net iets te veel van het "goede"

Groeten vanuit Utrecht,

Johan

Vincent

Bericht door Vincent » za 26.08.2006 14:53

ik ben van mijn hoofdpijn af en mijn H is een stuk minder. Op advies van de kno arts 2 aspirines per dag, laten masseren bij een sportmasseur
liefst eentje aangesloten het ngs http://www.sportverzorgingngs.nl/
en een goede kussen kopen van bij voobeeld www.tempur.nl.

heeft bij mij veel geholpen

Erwine

Bericht door Erwine » ma 28.08.2006 21:47

Ik heb dagelijks last van hoofdpijn. Het komt elk uur of om de paar uur opzetten, boven op mijn hoofd, in de lijn van mijn oren vlak naast het midden van mijn hoofd, soms een breder gebied. Het duurt dan 5 - 10 minuten meestal.

Het neemt toe bij spanning en inspanning.

Ik word veel gekker van die hoofdpijn dan van de piep. Maar ook het hoge resoneren in mijn hoofd als ik de piep door andere geluiden niet hoor, is niet prettig.

Ik heb geen idee wat het verband is tussen de piep en de hoofdpijn, anders dan dat het gelijktijdig is begonnen en dat beide bij stress erger worden, maar bij ontspoannen zijn ook voorkomen. Ik hoop dat de oorzaak wordt gevonden dan kunnen we er wat aan doen.

nico

Bericht door nico » ma 28.08.2006 22:25

Beste Erwine en Vincent.

Hoofdpijn heb ik zelf ook veel last van gehad ... Door acupunctuur ben ik van zware, migraine achtige, hoofdpijn genezen. Dit binnen enkele maaanden. Dat wil zeggen ik heb geen pijn meer , maar ik heb nog wel last van aura's en dergelijke.

Helaas kan deze acupuncturist niets doen voor T, laat staan voor mijn huidziekte Psoriasis.

Het adres van deze doktoren (zijn normale nederlandse artsen) is in Tilburg. Als je meer wilt weten kun je altijd een mailtje sturen.
Maar waarschijnlijk kunnen vele artsen/acupuncturisten dit.

Groeten
Nico
het komt altijd anders...

Johan

Bericht door Johan » di 29.08.2006 22:05

Hoi Vincent,

Ik heb inmiddels een uitgebreid infopakket van Tempur gekregen.
Ik weet nog niet wat een geschikt kussen voor me is. Er zijn diverse soorten en maten. Ik ben benieuwd welk type jij hebt, en of het effect heeft op je hoofdpijn. Dat ze prijzig zijn is bekend, als het maar helpt.

Groeten,

Johan

Vincent

Bericht door Vincent » wo 30.08.2006 07:39

ik zou naar een thuiszorg winkel of zo gaan en je professioneel laten adviseren. Ik ga geen uitspraken wat voor jou het beste zou zijn. En als je zo'nding koopt is het sowieso goed voor je nek dus schaden zal het niet

NielZ

Bericht door NielZ » ma 04.09.2006 21:19

Ik heb persoonlijk meer last van hoofdpijn sinds ik tinnitus heb.
Vooral 's avonds meer last van, maar ik ben dan ook sneller moe en mentaal uitgeput dan dat ik was voor mijn tinnitus.
Vaak doet een goede nachtrust veel goed

Plaats reactie