Wordt T harder?

Moderators: moderator, forumadmin

Vincent

Wordt T harder?

Bericht door Vincent » ma 05.06.2006 17:32

Vroeg me af of de T harder wordt na verloop van tijd? Heb nl. een artikel gelezen dat zei dat bij 9 v/d 10 mensen de T harder wordt.

wat zijn jullie ervaringen?

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » ma 05.06.2006 19:50

Ja bij mij wel, maar dat kan bij mij ook zijn omdat ik met de overgang helemaal doof ben geworden en alleen die rot herrie mag horen en nog wel in echo ook. nou af en toe wordt ik er helemaal dol van, prettige avond , Ineke

Daan

Bericht door Daan » ma 05.06.2006 22:28

Ik heb ook zoiets gelezen. Vaak wordt T wat harder naarmate gehoor slechter wordt. Daar zal dat percentage wel op gebaseerd zijn. Hoe minder achtergrond geluiden, hoe harder je het dan ook ervaart.
De echte T is echter zo hard als je het hoort in de slaapkamer in alle stilte. Maar of DAT harder wordt?
Ik en mijn piep(je).

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » di 06.06.2006 06:57

En mijn buurman van 69 jaar zegt dat zijn T veel minder is geworden de laatste jaren en hij is ook erg doof, prettige dag allemaal, Ineke

Kees

Re: Wordt T harder?

Bericht door Kees » di 06.06.2006 11:27

Vincent schreef:Vroeg me af of de T harder wordt na verloop van tijd? Heb nl. een artikel gelezen dat zei dat bij 9 v/d 10 mensen de T harder wordt.

Hallo Vincent,

Ik heb al 16 jaar T, maar heb niet het idee dat het de laatste jaren luider wordt.
Of het zou een soort van gewenning moeten zijn, dat je het niet werkt.
Ik zeg altijd het zit op mijn "normale" nivo.
Soms komt er wel eens een "piek" in de T, maar het zakt altijd weer terug naar mijn "normale" nivo.
Die pieken komen vaak bij schrikreakties.
Als er een deur dichtslaat, of als ik op de bank zit te dommelen en schrik wakker.
Dan komt er ineens een harde piep bij, maar die zakt na 5 á 10 seconden weer weg naar mijn "normale" nivo.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

betty
Contacteer:

Bericht door betty » di 06.06.2006 12:14

Hallo Vincent,
Bij mij is de tinnitus over gegaan, ik heb er alleen nog af en toe last van maar vergeleken met vroeger is het niets meer. Bij helpen de vitamines die ik gebruik. Je moet ze wel een tijdje innemen voor je effect hebt. En natuurlijk oppassen voor harde geluiden als je te lang in te hard lawaai zit kan het weer verergeren. En stress is ook heel slecht voor het gehoor!
groetjes Betty

Eelste

Bericht door Eelste » di 06.06.2006 19:48

Bij mij wordt het nog wel steeds harder, komt waarschijnlijk ook omdat ik nog steeds bijna elke dag in lawaai zit.... Het gaat ook sneller als je een dag ofzo hebt gehad dat er heel veel lawaai is.
Life is not a problem to be solved but a mystery to be lived.

robberdebob

Bericht door robberdebob » di 06.06.2006 20:58

Helaas is mijn ervaring ook dat de T harder is gaan klinken.
Ik heb nu 3 jaar last van deze kwaal en vorig jaar leek het gepiep draagzamer te worden. Zonder mij bekende reden is half december vorig jaar de T van de een op andere dag flink luider geworden.
Mij een raadsel wat hiervan de oorzaak is, m'n gehoor is de laatste 3 jaar niet verder verslechterd dus dat kan de oorzaak niet zijn.
Opvallend dat ook juist mijn betere oor harder piept dus wat dat betreft lijkt er niet ltijd een relatie te zijn met het gehoorverlies.

groet, Rob

aadhoog

Bericht door aadhoog » za 04.11.2006 22:50

Hallo Betty!
Volgens mijn ben jij een van de weinigen waarvan ik lees dat je T over is gegaan !! Gelukkig voor je !
Zou je mij/ons willen vertellen waardoor hij ontstaan is, en hoe je het geluid omschreef ?

marc fien

Bericht door marc fien » zo 05.11.2006 14:06

jep.
Laatst gewijzigd door marc fien op wo 19.08.2009 17:01, 3 keer totaal gewijzigd.

Longosan

Bericht door Longosan » ma 06.11.2006 20:36

Rob,

ik ben effe verbaasd van het lezen van jouw bericht...

Bij mij dus precies hetzelfde... vanaf januari in één keer T een heel stuk harder, H een heel stuk meer en mijn gezonde oor (rechts) heeft er een piep bij gekregen!!!

heel vaag allemaal!!!!

SL
Let op: dit produkt kan enige sporen van T & H bevatten!!

okijoki

Bericht door okijoki » ma 06.11.2006 22:13

Vincent schreef:Vroeg me af of de T harder wordt na verloop van tijd? Heb nl. een artikel gelezen dat zei dat bij 9 v/d 10 mensen de T harder wordt.

Heb je een link naar dit artikel?

okijoki

Bericht door okijoki » wo 15.11.2006 13:51

okijoki schreef:

Heb je een link naar dit artikel?
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar dit artikel. Is denk ik heel belangrijk voor de mensen op dit forum.

Vincent

Bericht door Vincent » wo 15.11.2006 18:32

ik heb geen link

okijoki

Bericht door okijoki » wo 15.11.2006 22:29

Dit is voor mij een antwoord, waar mijn hele tinnitus ervaring op stoelt. Het is allemaal warrig. Het heeft een naam (tinnitus) dat is in ieder geval duidelijk, het kan op heel veel manieren onstaan, het harder worden van de T kan heel veel oorzaken hebben, het kunnen heel veel verschillende toontjes zijn, deskundigen hebben geen oplossing, sharlatans daarentegen wel, dr. de Ridder geeft wat hoop, dr. de Wild ook, anderen vinden dat je ermee moet leren leven, en nu weer de opmerking dat bij 9 van de 10 de T in verloop van tijd harder wordt.........

Niets tegen jou Vincent, maar ik vind dit maar een losse opmerking, die alleen maar angst inboezemt, bij mensen die vaak al stijf van de angst staan en waarvan het sociale leven helemaal stilstaat. Door dit soort opmerkingen gaan mensen nóg voorzichtiger worden voor welk lawaai dan ook en ontlopen ze alles waardoor men in een sociaal isolement geraakt.

Ik vind, dat wanneer je dit soort opmerkingen plaatst en dat refereert aan "een" artikel, je op zijn minst moet vertellen wélk artikel dat betreft.

Bij mij persoonlijk is de T iets minder hard geworden. Volgens mij is dit forum niet representatief voor percentages, omdat er volgens mij behoorlijk wat die-hards hier zitten, maar wanneer ik bovenstaande berichten lees is het zeker geen 90% die ervaart dat de T harder wordt.

Het gaat er in mijn ogen om of het een artikel is van een "firma" die zegt ook weer een oplossing te hebben voor die 90%, of dat het een artikel is van een gerenomeerd medisch dagblad.

Ik hoop niet dat je je aangevallen voelt, maar ik wil dit wel even kwijt.

Plaats reactie