Wil graag weer naar een concert.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
misterx2

Re: Wil graag weer naar een concert.

Bericht door misterx2 » zo 11.10.2015 09:50

Gewoon gaan... Oordoppen in en gaan

jahn

Bericht door jahn » zo 11.10.2015 11:04

Ja, de onbevangen reactie van misterx2, dat heeft wel wat.

Ik ben er een tijdje heel voorzichtig mee geweest en ging later, met mate, weer concerten bezoeken. Liefst akoestische en dan een beetje achter in de zaal. Soms was het groter, harder en dan was het met de oordoppen (otoplastieken op maat gemaakt, muziekfilter) toch te doen.

-> Bij de zachtere, akoestische (zonder dopjes) bleek het applaus wel weer hard!
-> Na een concert wel hardere piep, tijdelijk; dat is tevoren ingecalculeerd.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

misterx2

Bericht door misterx2 » zo 11.10.2015 13:24

Ik heb veel last van mijn H, maar als ik echt ergens heen wil, waarvan ik weet dat het teveel is, doe ik mijn oordop in.
Helaas is overal waar ik heen ga het geluid te veel, dus tja loop vrij veel met die oordoppen in...

En als je er zoveel zin in hebt gewoon doen, het leven moet wel mooi blijven en je moet niet vereenzamen

jahn

Bericht door jahn » zo 11.10.2015 21:34

Ik heb de otoplastieken ('cusom made') laten aanmeten bij een winkel van beterhoren. Er zijn meer adressen en er is ook een oordoppen internetwinkel. Bij hen komt er (als ik het goed heb) iemand bij je aan huis. Er zijn wat prijsverschillen.
Comfoor / Pluggerz is het bedrijf waar beterhoren mee werkt en het zou per audicien kunnen verschillen. Je kunt ook beginnen bij de site van Comfoor en dan opzoeken welke adressen ze aangemeten kunnen worden. Ik hoop dat je iets hebt aan deze opties.

Universele doppen, ook voor muziek, heeft elke audicien ook. Pluggerz en/of andere merken. Maar custom made, otoplasieken op maat, zitten wel veel beter en fijner (wel 8x zo duur).
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

misterx2

Bericht door misterx2 » zo 11.10.2015 22:01

Hier ook de aangemeten oordoppen van beterhoren. Vind het altijd een crime om die dingen in te doen, maar ze zitten super!

Plaats reactie