Sdvies en ervaringengevraagd met ringleiding in huis

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Sjoerdtje
Contacteer:

Sdvies en ervaringengevraagd met ringleiding in huis

Bericht door Sjoerdtje » zo 29.11.2015 14:13

Wie heeft ervaring met ringleiding in huis?
Ik ben ernstig slechthorend met een stevige tinnitus en ik heb grote problemen met
spraakverstaan. Als er geen behoorlijke ondertiteling op tv is haak ik af.
En die ondertiteling is vaak een ramp. Ik heb de Sennheiser gehad maar die beviel niet.
Ik heb soloapparatuur en dat helpt redelijk in 1 op 1 situaties.
Maar ik wil het liefst ringleiding in huis. Nu zag ik verschillende systemen
in 1 of andere website maar die geven zo weinig info en het kost wat.
1 systeem gaf eensnoerlengte voor een ruimte van 16m2.
Daar kan ik niets mee in onze woonkamer. Bij Beter Horen in Winschoten
hebben ze nul info :( Een folder via de NVVS heb ik maar ik mis ervaringen. Die hoor ik graag van jullie. Alvast bedankt.

Groet Sjoerdtje :-D

lizet
Contacteer:

Re: Sdvies en ervaringengevraagd met ringleiding in huis

Bericht door lizet » zo 29.11.2015 18:39

Ik heb als soloapparatuur de Roger Pen samen met Roger Mylink van Phonak
(mijn hoorapparaten zijn van Siemens) en die bevalt me ook prima als ringleiding.
die staat continu aangesloten aan de TV. Ik vind het wel een scherp geluid in het
begin maar daar wen je wel aan. Ik gebruik deze pen ook bij vergaderingen.

Je zou ook bij een GIC (Gehoor Informatie Centrum) van Libra langs kunnen gaan.
Je kan daar verschillende hulpmiddelen proberen.
Ik ben bij het Audiologisch Centrum in Eindhoven geweest.
Ze zitten ook in andere plaatsen.
Hier is een link naar het GIC http://www.libranet.nl/gehoor-spraak-en ... infotheek/

Ik denk overigens wel dat de ringleiding vergoed wordt door de zorgverzekeraar
al heb je hiervoor wel een recept voor nodig van bv. het Audiologisch Centrum.

Veel succes met het uitzoeken
Groetjes
Lizet

ari-atari

Bericht door ari-atari » vr 19.02.2016 12:11

Ik ben mogelijk laat met mijn reactie, dus misschien heb je al wat. Maar dan heeft een ander er wellicht nog wat aan.

Ik heb zelf net in december een ringleiding en wek- en waarschuwingssysteem geplaatst gekregen. Een bekende leverancier is MCS, maar ik heb het afgenomen van Hoorsolutions in Leerdam, omdat mijn audicien daar zaken mee deed.

Ten eerste: dit wordt volledig vergoed door de verzekering indien je een gemiddeld gehoorverlies hebt van 60 dB of meer.
Ten tweede: het is belangrijk dat je zelf weet wat je wilt. De leverancier weet vaak niet zo gek veel, althans vooral wat op de website staat. Ja, dat kan ik ook lezen :?

Dan mijn verhaal: qua wek- en waarschuwingssysteem wilde ik graag een analoge wekker. Zo één met een wijzerplaat. Van de felle cijfers van een digitale wekker heb ik last. Het kostte me nogal wat moeite om dat voor elkaar te krijgen. Hearsolutions "verkocht die wekkers nooit en had ze daarom alleen in het magazijn liggen". Ja dat begrijp ik; als je iets niet meeneemt, dan wordt het ook niet afgenomen....

Qua ringleiding iets vergelijkbaars. Als één van de weinige mensen in Nederland (grapje) heb ik een laminaatvloer. De ringleiding moest daarop getaped worden (wie verzint dat?) of het ringleidingsysteem moest gebruikt worden met zo'n draagbare ringleiding. Het punt is, dat ik niet continue met iets om mijn nek wil lopen. Dat is echt niet fijn.

Een ringleidingkussen kenden zij niet, al stond dat op hun website. En de ringleiding tegen het plafond zou volgens Hearsolutions niet werken, alleen met een (duurder en minder handig) zgn. kerk-systeem.

Wij zijn allebei techneuten, dus we dachten "dat lijkt ons onzin", we gaan het zelf wel plastsen. En ja, het ringleidingsysteem werkt nu helemaal puik met de ringleiding tegen het plafond. Verkeerde voorlichting door Hearsolutions dus. En dat betekent ook, dat veel mensen met zo'n ongelukkig apparaatje rondom hun nek lopen. Veel makkelijker verdiend door de leverancier dan het plaatsen van een draad natuurlijk.

Kortom: weet wat je wilt, lees je goed in, en zorg voor een goede verwijzing door huisarts of audioloog.

"Every day I try to see
the beauty of my good friend T.
The ringing in my inner ear;
Noise that'll never disappear"

Sjoerdtje
Contacteer:

Bericht door Sjoerdtje » vr 19.02.2016 15:04

Bedankt voor jullie reacties. Meer reacties op mijn vraag zijn heel welkom!
Stilte is niet de afwezigheid van geluid.
Stilte is je niet laten afleiden door lawaai!

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » za 20.02.2016 08:11

ik heb een wekker van beter horen die trilt onder mijn kussen als het de tijd is werkt prima op batterij kost ruim 30 euro !! succes en fijne dag allemaal Ineke :idea: :idea: .

lizet
Contacteer:

Bericht door lizet » za 20.02.2016 10:59

qua wek- en waarschuwingssysteem wilde ik graag een analoge wekker. Zo één met een wijzerplaat.
Van de felle cijfers van een digitale wekker heb ik last.
Ik heb ook een alarm en weksysteem en dat van mij komt van Bellman & Symfon, mijn (tril) wekker is digitaal
maar de verlichting gaat alleen aan als je even op de snooze knop drukt als je zelf wilt kijken hoe laat het is.
Dus geen verlichte cijfers. De boel gaat knipperen en trillen als de wekker afloopt.
Groetjes
Lizet

Plaats reactie