Een oordop zit strakker als de ander

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
lalala3

Een oordop zit strakker als de ander

Bericht door lalala3 » di 30.08.2016 18:11

Hoi,

Ik ben hier al een tijdje niet geweest,
maar ik heb nu toch een vraag:

Ik heb vandaag mijn otopolastieken kunnen ophalen, van het merk ProActiv. Nu zit een oordop echter strakker als de ander. Hij lijkt goed te beschermen, maar de rechter zit gewoon strakker en gaat ook moeilijker los. Volgens de mevrouw van de winkel was het gewoon goed, maar toch ben ik bang.

Nu twijfel ik of ik toch terug moet gaan. Aan de ene kant denk ik: stop nou eens me je zorgen maken (ik wist ook gewoon van te voren dat ik iets zou vinden waardoor ik weer terug zou moeten), dan moet je weer terug en die vrouw overhalen om nieuwe te maken en ik denk dat ze me daar al echt zat zijn, aan de andere kant denk ik: moet ik het risico nemen?

Frits

Re: Een oordop zit strakker als de ander

Bericht door Frits » di 30.08.2016 19:06

Als je die dingen nu eens gewoon gaat gebruiken waar
ze voor zijn. Je maakt er weer een probleem van dat er
misschien helemaal niet is.

Je hebt het zelf ooit wel eens aangegeven dat je overal
een probleem van maakt. Stoppen daarmee!
Lieve kind gewoon gaan gebruiken en zien wat er gebeurt.
Maak het jezelf niet zo moeilijk.

Veel succes en sterkte. Uiteindelijk zal het allemaal goed
komen.
Hartelijke groet,

Frits

lalala3

Bericht door lalala3 » di 30.08.2016 20:08

Frits schreef:Als je die dingen nu eens gewoon gaat gebruiken waar
ze voor zijn. Je maakt er weer een probleem van dat er
misschien helemaal niet is.

Je hebt het zelf ooit wel eens aangegeven dat je overal
een probleem van maakt. Stoppen daarmee!
Lieve kind gewoon gaan gebruiken en zien wat er gebeurt.
Maak het jezelf niet zo moeilijk.

Veel succes en sterkte. Uiteindelijk zal het allemaal goed
komen.
Dank u wel voor deze goede reactie. U heeft gelijk, maar het is toch heel moeilijk, ik ben zo angstig geworden!

jahn

Bericht door jahn » wo 31.08.2016 16:58

lalala3 schreef:Hoi, .... Nu zit een oordop echter strakker als de ander. Hij lijkt goed te beschermen, maar de rechter zit gewoon strakker en gaat ook moeilijker los. Volgens de mevrouw van de winkel was het gewoon goed, ......
In deze zinnen lijkt het antwoord te zitten: als ze goed beschermen is het oke!
En die ene die wat strakker is: het gaat snel wennen. Na een paar keer is het ietsjepietsje vettig door oorsmeer en dan glijdt het beter (fractie vaseline in het begin kan ook helpen!).
Je schrijft heel eerlijk: je wist tevoren dat je je ergens zorgen over zou gaan maken.
Heel tof van je vind ik dat je de heldere aanmoedigende reactie van Frits direct oppakt.

Het is een hele klus he, lalala. Maar je gaat de angst laten smelten tot 'ie (bijna) weg is!
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

lalala3

Bericht door lalala3 » wo 31.08.2016 20:13

jahn schreef:
lalala3 schreef:Hoi, .... Nu zit een oordop echter strakker als de ander. Hij lijkt goed te beschermen, maar de rechter zit gewoon strakker en gaat ook moeilijker los. Volgens de mevrouw van de winkel was het gewoon goed, ......
In deze zinnen lijkt het antwoord te zitten: als ze goed beschermen is het oke!
En die ene die wat strakker is: het gaat snel wennen. Na een paar keer is het ietsjepietsje vettig door oorsmeer en dan glijdt het beter (fractie vaseline in het begin kan ook helpen!).
Je schrijft heel eerlijk: je wist tevoren dat je je ergens zorgen over zou gaan maken.
Heel tof van je vind ik dat je de heldere aanmoedigende reactie van Frits direct oppakt.

Het is een hele klus he, lalala. Maar je gaat de angst laten smelten tot 'ie (bijna) weg is![/quote]

Ook u bedankt voor deze goede reactie! Ik ben vandaag toch naar de winkel geweest omdat het me toch niet lekker zat en ik mezelf goed genoeg ken om te weten dat ik anders toch geen rust heb en ik toch ook het idee heb dat de dop minder goed beschermd. Ik heb met ze gepraat en ik denk dat het wel goed zit. Ook heb ik twee jaar pasvorm garantie, dus ik kan altijd nog terug. Ik ga inderdaad minder angstig worden, want op deze manier verpest ik alles voor mezelf.

Frits

Bericht door Frits » wo 31.08.2016 23:20

lalala3 schreef:Ik ga inderdaad minder angstig worden, want op deze manier verpest ik alles voor mezelf.
Dat vind ik een heel goed plan. Was het niet zo dat je voor die
angsten in therapie was?
Als dat zo is bespreek dat dan weer met je therapeut.

Ik ben heel benieuwd hoe de doppen bevallen.
We horen het wel.

Heel veel sterkte
Hartelijke groet,

Frits

lalala3

Bericht door lalala3 » wo 31.08.2016 23:35

Frits schreef:
lalala3 schreef:Ik ga inderdaad minder angstig worden, want op deze manier verpest ik alles voor mezelf.
Dat vind ik een heel goed plan. Was het niet zo dat je voor die
angsten in therapie was?
Als dat zo is bespreek dat dan weer met je therapeut.

Ik ben heel benieuwd hoe de doppen bevallen.
We horen het wel.

Heel veel sterkte
Nee, ik ben niet in therapie voor mijn angsten (was ik wel een aantal jaar geleden). Ik sta wel op de wachtlijst voor het audiologisch centrum, ben benieuwd of dat iets gaat werken. Jullie horen nog van mij! :D

En natuurlijk: bedankt voor de reacties!

Plaats reactie