Otoplastieken schieten soms los, normaal?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
lalala3

Otoplastieken schieten soms los, normaal?

Bericht door lalala3 » za 19.11.2016 18:04

Hallo iedereen,

Een paar maanden geleden had ik hier al een bericht geplaatst met de vraag of het normaal was dat één van mijn otoplastieken losser zat dan de ander.
Ik ben hier uiteindelijk mee teruggegaan naar de winkel en zij hebben toen mijn linkeroordop (die losser zat) vervangen.
Deze oordop schoot namelijk vaak ineens los, waardoor ik opeens heel veel herrie in mijn oor kreeg (bijvoorbeeld bij een feest) en dit is natuurlijk doodeng en gevaarlijk
(ik heb namelijk wel eens gelezen dat als een oordop 'lekt', dat dat heel gevaarlijk kan zijn, omdat dan geluid in je oor komt wat er niet goed meer uit kan).
Ik drukte mijn oordop dan snel weer dieper mijn oor in, maar ik vond het te gevaarlijk en heb de oordop dus laten vervangen. Ik had dit ook af en toe bij mijn rechteroordop, maar veel minder als bij mijn linkeroordop, dus die heb ik niet laten vervangen.

Nu heb ik dus een nieuwe linkeroordop die een stuk groter is en ook beter lijkt te zitten.
Ik ga eigenlijk nooit uit, maar een paar dagen geleden ben ik weer voor het eerst gegaan sinds ik tinnitus heb. Nu viel het mij weer op dat af en toe mijn oordoppen los schieten (links ook, ondanks dat die opnieuw heb laten maken).
Ik druk ze dan snel weer mijn oor in, maar toch is dit doodeng en gevaarlijk denk ik.
Ik heb niet het idee dat ik dan het volle geluid in mijn oor krijg, maar iets zachter (waarschijnlijk omdat de oordop niet helemaal uit mijn oor is).
Ik wil sowieso niet meer uitgaan, maar het lijkt mij toch handig goede oordoppen te hebben.

Ik wil best terug naar de winkel gaan, maar ik vraag mij af of het nut heeft om weer nieuwe te krijgen.
Als ik de oordoppen namelijk in doe, zitten ze gewoon goed, maar na een minuut of 20 schieten ze soms dus opeens los en dit lijkt erger te worden naarmate ik ze langer in heb.
Is het dus normaal dat een oordop af en toe losschiet? Zijn er tips om dit te voorkomen?

jahn

Re: Otoplastieken schieten soms los, normaal?

Bericht door jahn » ma 21.11.2016 17:19

Ja, best lastig Lalala.
Ik heb 1 setje waar dit nooit gebeurt
(Pluggerz, via BeterHoren)
en 1 setje waar dit heel ietsjes gebeurt
(Alpine).
Als zulke dopjes gewoonlijk goed zitten
en toch ietsjes los schieten:
ze zouden iets te klein/kort gemaakt kunnen zijn.
Maar je bent al terug geweest
en er is een nieuwe gemaakt.
Wat te proberen is
is een fractie vaseline smeren.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

lalala3

Re: Otoplastieken schieten soms los, normaal?

Bericht door lalala3 » di 22.11.2016 11:41

jahn schreef:Ja, best lastig Lalala.
Ik heb 1 setje waar dit nooit gebeurt
(Pluggerz, via BeterHoren)
en 1 setje waar dit heel ietsjes gebeurt
(Alpine).
Als zulke dopjes gewoonlijk goed zitten
en toch ietsjes los schieten:
ze zouden iets te klein/kort gemaakt kunnen zijn.
Maar je bent al terug geweest
en er is een nieuwe gemaakt.
Wat te proberen is
is een fractie vaseline smeren.
Dank u wel voor de tip, ik ga het proberen voor de volgende keer!

Plaats reactie