Baha

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Albertus13

Baha

Bericht door Albertus13 » ma 02.01.2017 15:50

Hallo,
Ik zou graag willen weten of er Forum gebruikers zij die een BAHA dragen, en wat hun ervaringen zijn hier mee. Zie wel dat er een OPCI forum is maar kan zo niets vinden over een Baha. Ben er nu zelf mee aan het testen via een beugel, hoor wel veel meer. Maar heb soms het gevoel dat mij T harder wordt door het gebruik van de Baha. Hoor van het audiologisch centrum verschillende verhalen. Dus zou eigenlijk is in kontakt komen met dragers van een Baha met T zodat ik hun ervaringen kan horen.

Frits

Re: Baha

Bericht door Frits » ma 02.01.2017 17:03

Albertus13 schreef: Hoor van het audiologisch centrum verschillende verhalen.
Er is op dit forum wel het een en ander geschreven over "Baha"
Om dit na te lezen kun je de zoekfunctie gebruiken.
Ook kan je kijken naar wat Jvdhammen hier over heeft geschreven.

Het zijn allemaal wel wat oudere postings. Maar de ontwikkeling staat
niet stil.

Ik en misschien ook anderen zijn heel belangstellend hoe het verder
gaat. Wil je ons on de hoogte houden?

Heel veel succes.

Heel veel succes
Hartelijke groet,

Frits

Albertus13

Bericht door Albertus13 » ma 02.01.2017 22:07

Natuurlijk wil ik dat voorlopig eerst de Cochlear testen en dan de Ponto, dit moet je allebij geprobeerd hebben. En als deze test fase is geweest gaan we beslissen welke het zou worden. En dan moet je nog toestemming krijgen van je zorgverzekering.
Dus het gaat nog wel evn duren.

Albertus13

Bericht door Albertus13 » ma 30.01.2017 10:04

Bij deze en update van mijn proces met betrekking tot mijn test fase van de Baha. Heb nu de Ponto gekregen deze is rustiger van geluid. Op mijn T werkt het volgens mijn ervaring ook gunstig, het gaat niet over, maar het wordt wel rustiger, en de freqeuntie neemt iets af. Ik hoor weer 95% met de Baha dus dat is ook een goede verbetering. Tot nu toe ben ik er tevreden over en moet nu wachten tot 6 maart, en dan wordt er een afspraak gemaakt met de KNO arts. Heb ook even een cros gehoor toestel geprobeerd, maar dit is niets voor mij.

Albertus13

Bericht door Albertus13 » ma 20.03.2017 15:29

Hier ben ik weer, heb gekozen voor de Ponto omdat deze beter bij mijn gehoor past, en hij rustiger is. De K&O arts heeft alles in werking gezet om de operatie aan te vragen en met de verzekering te regelen. Het effect op mijn T is nog wisselend, heb er nog steeds wel iets baat bij, maar helemaal weg is het niet. Maar ben zelf weer wat rustiger nu ik weet wat er gaat gebeuren, en dat scheelt ook. Zodra ik geholpen ben kom ik wel weer op het net.

Albertus13

Bericht door Albertus13 » ma 10.04.2017 11:10

Morgen de operatie, dan wordt het implantaat geplaatst. Dan duurt het nog acht weken voor ik de Ponto (BAHA) krijg, implantaat moet eerst goed vast gegroeid zijn.
Ben alleen een beetje angstig wat de Narcose op mijn T gaat doen. Lees daar verschillende berichten over. Ga er maar van uit dat het niets of niet veel doet. Ben tenslotte niet de eerste met T waar ze hem plaatsen. :-D

Frits

Bericht door Frits » ma 10.04.2017 11:42

Albertus13 schreef:Ga er maar van uit dat het niets of niet veel doet. Ben tenslotte niet de eerste met T waar ze hem plaatsen. :-D
Dat lijkt me heel verstandig. Ik heb al een aantal
operaties met narcose achter de rug.
Meestal wordt het tijdelijk wat erger maar na korte
tijd keert de oude situatie weer terug.

Ik wens je voor morgen heel veel sterkte.
Hartelijke groet,

Frits

Albertus13

Bericht door Albertus13 » di 25.04.2017 10:14

Twee weken na de operatie, Niet veel last van gehad. Ook niet van de Narcose. Het vat groeien van het implantaat gaat ook goed. Het blijft alleen een raar gevoel tot nu toe en slapen op die kant is nog vervelend, maar voor de rest geen probleem. Nu rustig wachten totdat het vast genoeg zit en dan kan de Baha er op. Dit duurt helaas nog een week of 6.

Plaats reactie