toepassing gehoorversterker

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
coos

toepassing gehoorversterker

Bericht door coos » wo 19.12.2018 10:13

hierdoor deel ik een ervaring in de hoop dat lotgenoten er ook profijt van hebben.

ik ben een gepensioneerde man die sinds 2 jaar aan 1 oor suizen heeft. (dit suizen kan geactiveerd zijn door, een week voorafgaande aan het eerste suizen, ibuprofen te hebben gebruikt zie; bijwerkingen aldaar.)
de diagnose van de KNO arts was; leeftijdsgebonden gehoorverlies is oorzaak van het suizen, koop een hoortoestel als enig medicijn.
een BELTONE set, met ruisonderdrukking programma, gekocht.
dit programma een half jaar toegepast echter zonder direct aanwijsbaar resultaat.

dan mijn positieve ervaring; gedurende genoemde 2 jaar sta ik altijd op met het suizen dat variërend in sterkte.
ik was al in het bezit van een simpele gehoorversterker ( € 9,99 op het internet)die ik gebruikte om bv de tv beter te kunnen volgen.
als ik nu 's morgens direct na het opstaan dit apparaat gebruik, en op volle versterking instel, en daarna tenminste 1 uur naar de tv, of andere geluidsbron, luister gaat het suizen in 4 van de 7 dagen de gehele dag weg!! (om de volgende morgen weer aanwezig te zijn). Het lijkt erop dat deze manier een startmotor is voor de traag geworden oordelen.
ik weet dat er veel verschijningsvormen zijn van deze ellendig kwaal maar hopelijk heeft deze aanpak ook succes bij een andere variatie.

ik wens ieder succes en geduld!

met vr. grt.,

coos.

JanHuis

Re: toepassing gehoorversterker

Bericht door JanHuis » zo 23.12.2018 14:00

Mooi dat je ontdekte dat het voor jou zo werkt, Coos.
Zo doen we ideeën op!
Op weg, door gewenning en balans,
het T-geluid een kleinere plek te geven.
Het is er, maar er is meer: de aandacht komt weer bij alles wat ons boeit.

Plaats reactie