Mijn verhaal

Moderators: moderator, forumadmin

BiancaM

Mijn verhaal

Bericht door BiancaM » di 31.10.2006 10:46

Hallo allemaal. Komt een heel verhaal, maar ik wil graag weten of mensen dit herkennen en of er mensen zijn die er een oplossing voor hebben gevonden.

Vanaf 21 augustus (eerste handbaltraining) heb ik last van het dichtzitten van mijn oren tijdens sporten en een hoge pieptoon (niveau brandalarm).
Bij de huisarts geweest waar ik een neusspray gekregen heb tegen allergie. Dit hielp niet, doorverwezen naar de KNO arts. Gehoortest was 100% en hij kon geen afwijkingen vinden. Hij stuurde mij naar huis met de mededeling dat hij er niets aan kon doen, dat het waarschijnlijk stress was en dat het na een aantal weken wel over zou gaan.

Hier ging ik dus niet mee accoord, dus weer naar de huisarts gegaan. Bloeddruk was prima. Vervangend huisarts liet mij weten dat mijn rechter trommelvlies iets ingetrokken was. Hij heeft mij (wegens druk op mijn hoofd en het gevoel dat er iets verstopt zit) een antibiotica en neusspray gegeven.

Tijdens gebruik erg verkouden geweest (nu nog), maar het helpt allemaal niets.

Zijn er mensen die dit herkennen en kunnen jullie me wat info geven over wat ik nu kan/moet doen? Wordt er een beetje moe van.

Bedankt
Laatst gewijzigd door BiancaM op do 16.11.2006 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.

BiancaM

Bericht door BiancaM » di 31.10.2006 18:54

Niemand??

Zou het ook fijn vinden als mensen zeggen dat ze niets weten i.p.v. alleen kijken.

:cool:

farmer

Bericht door farmer » di 31.10.2006 19:49

Kan als enigste bedenken, dat je tijdens het sporten je bloed haast allemaal gebruikt voor je spieren van je bewegingsapparaat waardoor er minder bloed naar je oren toegaan. Ook zullen de spieren misschien iets aantrekken in je hoofdgebied waardoor de buis van Eusta.... wat minder werkt en daardoor je trommelvlies wat ingetrokken is. Hierdoor komen de bloedvaten rond je oor ook wat in de verdrukking waardoor er een pieptoon ontstaat.
Maar ja, dit is maar een hypothese.

okijoki

Bericht door okijoki » di 31.10.2006 19:54

Oke dan.

Ik heb geen idee. Ik hoop dat iemand anders het wel heeft.

Ik merk op dit forum dat vaak dezelfden antwoord geven en de anderen alleen maar vragen hebben. Dat is natuurlijk ook het probleem. Het is een aandoening die niet te verhelpen is. Dus levert dat meer vragen dan antwoorden op.

Wanneer je het positief bekijkt: 10 jaar geleden ging bijna iedereen dood aan kanker. Tegenwoordig overleven er vele.

Onderzoeken gaan steeds verder en verder. Er komt nu een generatie aan die heel veel gehoor problemen zullen krijgen. Daar valt dus geld te verdienen. Onderzoekers zullen steeds meer te weten komen. Ik denk dat we, wanneer dit forum dan nog bestaat, over 10 jaar onze berichten terug kunnen lezen, we iets zullen denken van "pffff dat we ons daar toen zó druk over hebben gemaakt".

Tuurlijk, het is allemaal lastig, je wordt beperkt, je moet het een plaats geven, maar (zoals Kees altijd zegt) na regen komt zonneschijn.

Zo, ik heb niet alleen gekeken. Ook heb ik een antwoord gegeven. Je hebt er niet zoveel aan, maar er staat in ieder geval iets (mijn mening). Helaas voor jou geen antwoord die je verder helpt met je probleem. Ik denk ook niet dat je die zal krijgen.

Succes, en kop op! :cool:

anitaheimans@hotmail.com

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » di 31.10.2006 20:38

hoi
je leest vaker dat mensen met T een ingetrokken trommelvlies hebben.zelf heb ik dat niet,wel t aan beide oren en draag nu 2 maskers. gehoor verlies heb ik eigenlijk niet,dat ze zeggen leef er maar mee is de standaard zin die we allemaal te horen hebben gekregen.de enigste raad die ik je kan geven is :raak niet in paniek,das echt een grote boos doener.makkelijker gezegd dan gedaan,je emoties gaan op en neer,vooral in het begin.
anita
geduld is een schone zaak

marc fien

Bericht door marc fien » wo 01.11.2006 01:26

sterkte... M.
Laatst gewijzigd door marc fien op wo 19.08.2009 17:06, 3 keer totaal gewijzigd.

BiancaM

Bericht door BiancaM » wo 01.11.2006 10:04

Hey mensjes,

Bedankt voor jullie antwoorden, daar heb ik zeker iets aan.

Vandaag weer naar de huisarts geweest, mijn trommelvlies is weer redelijk normaal. En de piep is ook al niet meer op het niveau als dat het is geweest. Heb met hem afgesproken dat we het nog eerst twee weken aankijken, totdat de antibiotica helemaal uitgewerkt is. Als het dan nog niet over is, dan kan altijd de neuroloog nog.

Heb besloten om me er niet te druk meer over te maken (haha, makkelijk gezegd). Als het op dit niveau blijft, dan kan ik er wel iets mee. En misschien is het wel stress, dan is het niet anders. Ga me proberen te ontspannen, leuke dingen doen, zonnebankje pakken, kapster e.d.

Het helpt in ieder geval (hoe raar het ook klinkt) om te lezen dat er meer mensen zijn die er last van hebben en dat ik heel veel herken bij verhalen van anderen.

Thanx.

:D

marc fien

Bericht door marc fien » wo 01.11.2006 10:25

goed zo !!!

geluk en sterkte...... PDT_003

BiancaM

Bericht door BiancaM » wo 01.11.2006 11:43

marc fien schreef:goed zo !!!

geluk en sterkte...... PDT_003
Bedankt!!!

:cool:

BiancaM

Bericht door BiancaM » vr 03.11.2006 10:04

Gisteren weer een beetje dom bezig geweest. Heb gesport terwijl ik nog een beetje last had van mijn verkoudheid. Nou heb het gemerkt, druk op mijn rechteroor en dichtzitten ervan. En dus ook weer een hardere piep.

Maar ben er nu wel van overtuigd dat het maar aan 1 kant zit en niet aan twee kanten zoals ik dacht.

Nou ja, zal toch ook wel weer minder worden gaan we maar vanuit he? Niet meer sporten in ieder geval als ik verkouden ben of ben geweest. Of anders erg rustig aan doen.

Moest het eventjes weer kwijt, haha.

Thanx for listening.

marc fien

Bericht door marc fien » vr 03.11.2006 10:33

....
Laatst gewijzigd door marc fien op wo 19.08.2009 17:04, 4 keer totaal gewijzigd.

BiancaM

Bericht door BiancaM » vr 03.11.2006 10:54

Hey marc,

Het is inderdaad aftasten en bekijken wat wel en niet goed werkt. Zo werkt stomen wel redelijk bij mij en verder ben ik er nog niet achter, haha.

En inderdaad, geraniums kopen lijkt me ook niet zo'n strak plan. Als ik zeker zou weten dat het van sporten erger zou worden zou ik er misschien wel mee stoppen. Maar sporten is ook gewoon een lekkere afleiding voor mij en een uitlaatklep, dus dat laat ik eerst maar even zo. Ben niet van plan om na 17 jaar handballen er de brui aan te geven omdat er iets is waar ik toch op dit moment niets aan kan veranderen.

Wat heb jij dan voor geluid??

BiancaM

Bericht door BiancaM » vr 03.11.2006 19:34

Zucht, en ik maar denken dat het minder was geworden. Die piep is in volle hevigheid terug. Zit eraan te denken dat het iets te maken kan hebben met de binnenoor en buitenoor druk. Vooral omdat het met handballen enzo erger wordt.

Kan dit?? En zo ja, wat kan ik hieraan doen??

Misschien dat dit ook wel onder het klaaghoekje valt, maar goed.

aadhoog

Bericht door aadhoog » za 04.11.2006 20:27

Hallo Bianca, hoe gaat het nu met je ?
Ikzelf zit me af te vragen of het daadwerkelijk zo is dat je ook een piepgeluid kan waarnemen als er drukverschil op je trommelvlies is ? Alleen zie ik in je laatste berichtje dat je dit jezelf ook afvraagd.

Ik dacht namelijk dat je alleen een piepgeluid kon waarnemen bij gehoorbeschadiging, dus kapotte trilhaartjes waarvan je zenuwen denken dat er geluid geregistreerd wordt terwijl dit niet zo is, en dit naar je hersenen sturen.

Ikzelf heb ook een drukverschil gevoel in mijn rechter oor, en neem ook een hoogfrequent piep waar. Ik was van mening dat ik gehoorbeschadiging heb opgelopen (trilhaartjes) maar als jij bovenstaande kan bevestigen, dan kan mijn piep dus ook door drukverschil op je trommelvlies onstaan ? En herstelt dit ooit weer ?
waarschijnlijk dezelfde vragen als waar jij mee zit...
Het drukverschil valt mijn het meeste 's-ochtends op bij het opstaan.

marc fien

Bericht door marc fien » za 04.11.2006 22:26

heb net een middagje A-dam gehad en alles giert in tops....
is puur de hyperacussis maar merk dit dubbel terug in mijn tinnitus
als ik weer thuis ben....

goed weekend en een chilly zondag voor je..
grtz..
Laatst gewijzigd door marc fien op wo 19.08.2009 17:03, 4 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie