piep in oor

Moderators: moderator, forumadmin

Kees

Bericht door Kees » do 03.01.2008 14:25

Beste Sammy,

Je moet inderdaad de komende weken je oren goed rust gunnen.
Dus geen harde muziek, I-pods, MP3-spelers of wat dan ook gebruiken.
Heel misschien dat de klachten dan wat afvlakken of minder worden.

Probeer vooral stress te vermijden, stress is heel funest voor je oren nu.

Ik hoop oprecht voor je dat de klachten wat gaan afzakken.

Sterkte toegewenst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

muppet 3D

Bericht door muppet 3D » vr 29.08.2008 20:43

Hallo,

Is het nog mogelijk om hier iets te posten?

Groet Martine

Kees

Bericht door Kees » za 30.08.2008 10:30

muppet 3D schreef:Hallo,

Is het nog mogelijk om hier iets te posten?

Groet Martine
Natuurlijk, je hebt bovenstaand bericht zelf ook kunnen posten toch??
Je moet wel gereistreerd en ingelogd zijn natuurlijk.
Groeten,

Kees.

muppet 3D

ook piep in de oren

Bericht door muppet 3D » wo 03.09.2008 21:06

Ok, ik was bang dat er niet meer gereageerd zou worden, omdat het topic al zo oud is. Ik heb het forum al een beetje doorgespit, maar er staat zoveel op en ik weet niet goed waar ik dit moet posten. Ik zou er wel graag een serieuze reactie op willen, zodoende.

Ik kwam in dit topic terecht, omdat ik "piep in de oor" in google had getypt en dat van mij gaat wel ongeveer over hetzelfde, dus denk dat het misschien wel goed is om hier te posten

IK ben 20 lentes jong en ik heb helaas ook last van piep/suis in mn oren. Het is nog niet zo lang, een aantal weken ongeveer. Het is ook niet echt heel hard ofzo. De meeste dagelijkse geluiden overstemmen het wel, zodat ik het 90% van de dag gewoon helemaal niet hoor of merk dat ik het heb. Alleen bij het tv kijken, lezen en slapen, dus als het bijna helemaal stil is hoor ik het. Soms heb ik het ook wel het idee dat het misschien een suis van de pc of dvd speler is, maar helaas is toch niet zo.

Daarnaast hoor ik nog verschrikkelijk goed. Ik heb nog nooit een hoortest laten doen, maar ik merk gewoon aan van alles en nog wat dat ik nog een goed gehoor heb. Alleen de hele kleine geluiden zoals het ratelen van de dvd speler (dat doet die van mij) hoor ik niet meer, omdat de piep die overstemd. Als ik tv kijk en ik concentreer mij helemaal op het tv kijken, wat soms wel lastig is, dan hoor ik het niet, maar meestal is de helft van mijn concentratie bij het tv kijken en de andere helft bij de piep.

Ik heb wel gemerkt dat ik de laatste tijd best snel last van mn oren krijg, dat ze gewoon pijn doen, en dit had ik eerder ook nooit.

Ik ben nog niet naar de dokter geweest, omdat ik dit niet echt durf. Ik ben bang dat de dokter een beetje sarcastisch gaat reageren in de trant van "dat heeft iedereen wel eens" of, "moet je niet zoveel harde muziek luisteren". Ik weet dus niet of het echt die ziekte is, of dat er misschien een andere oorzaak aan ligt. Dat laatste hoop ik natuurlijk wel, maar ik ga er niet te veel op hopen, omdat dit misschien valse hoop is.
Toch wil ik wel zeker weten of dit tinnitus is of niet, en nou is mijn vraag hoe kan ik daar achter komen?

Ik ben gewoon echt bang dat ik doof word. Het is zeer verontrustend dat ik dit misschien nu al heb, terwijl ik nog maar 20 jaar ben en het bij de meeste mensen tussen de 40/50 begint (wat ik heb gelezen). Ook las ik dat, als je dit hebt, snel een gehoorbeschadiging oploopt. Ik durf eigenlijk niet veel meer te doen zoals: uitgaan, bios, concert, motor rijden etc etc. Ik doe dit iig niet meer met een gerust gevoel, want ik ben bang dat ik van het minste of geringste al doof word. Misschien dat ik me wel heel erg aanstel, maar goed ik moet nog een heel leven, waarin ik nog veel dingen ga meemaken met harde geluiden.

Ik vind het ook wel vreemd dat ik dit nu heb. Tuurlijk luisterde ik vaak harde muziek op mp3 speler, ben ik naar grote feesten geweest, concerten, kroegen etc, maar ik ken mensen die gewoon elke week vrijdag en zaterdag naar grote feesten gaan en kroegen, die in de auto rijden met zwaar geluid of die altijd met een mp3 speler oplopen met het geluid zo hard dat je het aan de andere kant van de coupe nog kunt horen. Die mensen hebben er geen last van, ik snap dat even niet.

Mijn vader heeft ook een piep oor en een hoorapparaat aan 1 kant, kan dit ook erfelijk aangelegd zijn?

Nou heel verhaal, maar ik hoop dat er iemand iets zinnigs over kan zeggen.

Alvast bedankt voor de moeite,

Gegroet Martine

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 03.09.2008 21:24

Hoi Martine,

In jouw geval zou ik toch zeker de huisarts/KNOarts bezoeken en die er naar laten kijken. Een goede arts neemt je zeker serieus. Wel is de kans aanwezig dat je zelf inmiddels meer van tinnitus weet dan je huisarts.....
Zorg anders dat je bij een Audiologisch Centrum terecht komt, de mensen daar nemen je zeker serieus!

En: ook al heb je die piep, blijf vooral de dingen doen die je leuk vindt! Het leven moet natuurlijk we prettig blijven! Zelf ga ik bijv. komend weekend naar de Formule 1 races in België. Een gigantische bak herrie natuurlijk maar ik vind dat nou eenmaal hartstikke leuk (heb natuurlijk wel goede oorbeschermers bij). :-)

Groet & Sterkte,

Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Kees

Bericht door Kees » do 04.09.2008 18:36

Hallo Martine,

Je moet je er niet ongerust over maken, dat is helemal niet nodig.
Probeer je juist een beetje te ontspannen en de piep te negeren.
Hoe meer je er afstand van neemt hoe minder je het vaak hoort.

Hoe meer je jezelf ongerust maakt hoe meer de Tinnitus gaat opspelen,
dat is nu eenmaal vaak zo, dus niet doen, gewoon negeren.
Het is altijd verstandig om naar een dokter te gaan met je klachten.
Ze kunnen in ieder geval bekijken of er niets anders met je oren aan de hand is.

Dat jij wel last hebt van Tinnitus en anderen niet is nu eenmaal zo.
De één is er gevoeliger voor dan de ander,
erfelijkheid is nooit echt bewezen,
maar doofheid en slechthorendheid zijn ook erfelijk,
dus er kan wel iets van erfelijkheid aanwezig zijn.

Probeer je te ontspannen en blijf leuke dingen doen, geeft alleen maar afleiding.

Sterkte toegewenst.
Groeten,

Kees.

NielZ

Bericht door NielZ » vr 05.09.2008 00:24

Wat kees zegt vat het eigenlijk wel redelijk samen.

Ook ik ging niet vaak uit, geen MP3 gehad... wel oorsuizen aan over gehouden. De KNO zei eigenlijk hetzelfde als Kees: 'bij een knal hebben sommigen er geen last van, de ander even en weer een ander voor altijd; jij zal wel even zuur gekeken hebben'.

Maar oorsuizen zijn wel lastig; maak je jezelf er druk om, dan wordt het erger. Negeer je het en doe je andere dingen, wordt het minder erg.
Als ik op bed lig en ik er aan denk dan gonst het ook door mijn hele hoofd heen, let ik er niet op en denk aan andere dingen, heb het raam wat open staan voor extra geluid, kan het zelfs voorkomen dat ik het alleen wat oor suizen in het oor dat op het kussen ligt.
(Dat is inderdaad makkelijk gezegd dan gedaan, zeker in het begin, maar gewoon wat leuks doen en daar aan denken op stille moment zoals in bed, zodat je iets anders hebt om op te focussen; is alleen prima. Dus ook een dagje wat leuks doen met geluid dat het overstemd)

Oh.. en voor het doof worden; meeste mensen worden eerst doof en krijgen dan oorsuizen, niet andersom.
Oorsuizen kunnen ook veroorzaakt worden door stres, medicijnen, en; een verstopte neus (door bijvoorbeeld verkoudheid) en die kan 6(!) weken aanhouden, nadat de verkoudheid is verdwenen. En ik geloof dat er een griepje rondgaat, dus een verstopte neus kan ook een (mede)oorzaak zijn ^.^

muppet 3D

Bericht door muppet 3D » vr 24.10.2008 16:42

Hallo allemaal,

Beetje late reactie, maar ik dacht ik laat het even weten. Ik ben zo'n 2 weekjes geleden naar de huisarts geweest. Hij zei gelijk dat het wel blijvend zou zijn, maar hij kon er verder niks mee en heeft me dus doorgestuurd naar een KNO arts. Hier ben ik gisteren geweest. De man vond een propje oorsmeer in mijn rechter oor en heeft er wat uitgezogen ofzo (weet niet precies wat hij heeft gedaan) daarna heb ik oordruppels gekregen. Hij zei verder niet echt veel. Over een maand moet ik terug komen en dan wilde hij een gehoor test gaan doen.

Een paar weken geleden heb ik oordoppen laten maken om te dragen bij het motor rijden en daar heb ik voor de grap ook een gehoor test gedaan. Ik had verder een goed gehoor. Ik zat veelal op de 0 decibel en zelfs een aantal keer kon ik tot -5 db horen, dus dat zit wel goed.

Ik hoop dat die oordruppels helpen, maar ik ga er maar niet vanuit.

Groeten Martine

Plaats reactie