Tinnitus aan rechteroor.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Anna

Tinnitus aan rechteroor.

Bericht door Anna » zo 04.12.2005 12:58

Ik heb al zo'n vier jaar Tinnitus, maar alleen aan m'n rechteroor. Volgens m'n huisarts moet ik er maar mee leren leven (sterker nog, die vond het allemaal maar onzin). Later heb ik een KNO arts bezocht, maar ik stond na 5 minuten al weer buiten, met hetzelfde bericht.

Sinds vorige jaar is mij het volgende opgevallen, misschien zijn er meer mensen die dit hebben;
Als ik ga slapen op m'n rechterzijde (en rechteroor), dan verdwijnt de tinnitis meestal na een uurtje (soms is het gewoon helemaal weg). Maar, als ik op m'n linkerzij ga liggen, dan blijft de pieptoon gewoon aanhouden. Ik vind het best apart, want overdag hoor ik het constant. Ook lijkt het wel, dat als ik hard tegen de onderkant van m'n rechterschedel duw, dat de pieptoon even hoger wordt.

Ik heb verder geen gehoorverlies (heb bij een audicien een gehoortest laten doen, maar die was goed).

Zijn er meer mensen die dit hebben, ik ben best wel bang dat ik dadelijk een brughoektumor of zoiets heb....

Anna (28 jaar)

Kees

Re: Tinnitus aan rechteroor.

Bericht door Kees » zo 04.12.2005 17:53

Anna schreef:Ik heb al zo'n vier jaar Tinnitus, maar alleen aan m'n rechteroor. Volgens m'n huisarts moet ik er maar mee leren leven (sterker nog, die vond het allemaal maar onzin). Later heb ik een KNO arts bezocht, maar ik stond na 5 minuten al weer buiten, met hetzelfde bericht.

Sinds vorige jaar is mij het volgende opgevallen, misschien zijn er meer mensen die dit hebben;
Als ik ga slapen op m'n rechterzijde (en rechteroor), dan verdwijnt de tinnitis meestal na een uurtje (soms is het gewoon helemaal weg). Maar, als ik op m'n linkerzij ga liggen, dan blijft de pieptoon gewoon aanhouden. Ik vind het best apart, want overdag hoor ik het constant. Ook lijkt het wel, dat als ik hard tegen de onderkant van m'n rechterschedel duw, dat de pieptoon even hoger wordt.

Ik heb verder geen gehoorverlies (heb bij een audicien een gehoortest laten doen, maar die was goed).

Zijn er meer mensen die dit hebben, ik ben best wel bang dat ik dadelijk een brughoektumor of zoiets heb....

Anna (28 jaar)
Hallo Anna,

Zou het msschien van je kaken kunnen komen?
Wat gebeurd er als je je onderkaak heen en weer beweegt?
Gebeurd er dan iets met je Tinnitus?
Omdat als je op je ene kant ligt er niets gebeurd en op je andere kant wel, kan het wezen dat het met je kaken te maken zou kunnen hebben.
Zomaar een gedachte hoor, anders zou ik het verder ook niet weten.
Maar kaken en Tinnitus is geen onbekend verschijnsel.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Anna

Bericht door Anna » zo 04.12.2005 21:07

Interessante tip, daar heb ik dus eigenlijk nooit aan gedacht.
Maar helaas, het geluid veranderd niet als ik m'n onderkaak op diverse manieren verplaats.

Linda

Bericht door Linda » zo 04.12.2005 22:20

Het zou ook met de stand van de halswervels te maken kunnen hebben. Zelf ben ik bij een orthomanueel arts geweest (methode Sickesz, je schijnt wel 8 verschillende methoden in NL te hebben) en die heeft bij mij twee verdraaide wervels recht gezet.
Kijk voor meer info op www.VAOMG.nl

Wellicht de moeite waarde dit uit te laten zoeken.

Groetjes, Linda

Anna

Bericht door Anna » ma 05.12.2005 15:19

Weer een goed idee, bedankt Linda.

Oja, wat is eigenlijk beter, een chiropractor of een orthomanuele arts?

Groet, Anna

Kees

Bericht door Kees » ma 05.12.2005 16:11

Anna schreef:Weer een goed idee, bedankt Linda.

Oja, wat is eigenlijk beter, een chiropractor of een orthomanuele arts?

Groet, Anna
Hallo Anna, Osteopatie wil ook wel eens helpen bij mensen met T.
Daar zijn ook goede ervaringen van bekend.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie