rivotril

Moderators: moderator, forumadmin

WillyFaber

rivotril

Bericht door WillyFaber » vr 01.02.2008 12:07

Sinds een week gebruik ik rivotril. Ik kan nu weer normaal in slaap komen zonder oordoppen en ook goed doorslapen. Ik ben er dus heel tevreden over. Ik moest wel naar de Riethorst om het voorgeschreven te krijgen. De huisarts kon het vlgs haar niet voorschrijven, omdat rivotril een anti-epileptica is en ik geen epilepsie heb. Hebben meer mensen deze ervaringen?

Willy Faber
Voor vragen betreffende T en H en SH kun je me mailen willy_faber@hotmail.com

Kees

Bericht door Kees » vr 01.02.2008 18:51

Hallo Willy,

Ik weet wel dat dr. de Ridder het soms ook voorschrijft.
Hoe die ervaringen zijn is ook nog wel ergens op het forum te vinden volgens mij.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

NooitStil

Re: rivotril

Bericht door NooitStil » za 29.03.2008 12:21

WillyFaber schreef:Sinds een week gebruik ik rivotril. Ik kan nu weer normaal in slaap komen zonder oordoppen en ook goed doorslapen. Ik ben er dus heel tevreden over. Ik moest wel naar de Riethorst om het voorgeschreven te krijgen. De huisarts kon het vlgs haar niet voorschrijven, omdat rivotril een anti-epileptica is en ik geen epilepsie heb. Hebben meer mensen deze ervaringen?

Willy Faber
Op dit forum kom je van elkaar veel aan de weet.
Voor mijn vrouw heb ik danook (na lezen op dit forum) via de huisarts Rivotril kunnen bemachtigen. Zij slaapt hier uitstekend op. Alleen..... zij heeft na inname erge last van maagzuur. Hierdoor duurt het soms wat langer voordat dit met rennies wat gedempt is. Hebben andere gebruikers van RIVOTRIL ook last van deze bijverschijnselen. Want zo val je van de ene in de andere kwaal.
Gaarne Uw reactie!!??
met vr.gr.
WW

annelies E

Bericht door annelies E » zo 30.03.2008 13:46

Beste WW, ik heb ook al gereageerd, op uw vraag over depakine.
Dit is toch echt een middel, wat ik u af raadt.
Ik begrijp, dat u wanhopig op zoek bent, naar een middel, waardoor uw vrouw redelijk tot goed kan slapen.
Hier beschrijft u, dat uw vrouw last heeft van maagzuur, na het nemen van rivotril, terwijl ze hier wel goed op slaapt.
In het ziekenhuis, geven we mensen ook wel anaal medicatie, als ze ernstige maagklachten hebben. Dat kan ook met de orale middelen, het hoeven niet altijd zetpillen te zijn.
Darmen zijn beter bestand,tegen reacties, dan de maag.
Probeert u dit eens, verder zijn er nog meer slaapmiddelen, kijk op
www.apotheek.nl en toets bij zoeken; "slapeloosheid" in.
Nogmaals, depakine, is echt het allerlaatste wat ik zou nemen.
Ervaring is de optelsom, van alle vergissingen, die je begaan hebt.

Kees

Bericht door Kees » zo 30.03.2008 16:16

Hallo Joze,

Ik weet één goede KNO-arts in Deventer.
Dat is dr. van der Laan.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

NooitStil

Bericht door NooitStil » zo 30.03.2008 16:23

joze schreef:effe een vraagje nooit stil was u ook op de bijeenkomst in zeist,ben namelijk iemand tegen gekomen ,en ik weet de naam niet meer,mw,was naar een kno arts in deventer geweest,helpppppp
Nee, dat was ik niet.
Ik ben pas sinds een kleine maand op dit forum en naar een bijeenkomst kom ik voorlopig nog niet, de vrouw zeker niet. Alles wat drukte geeft vermijdt ze.
Maar Kees heeft al wat aangedragen.
Met vr.gr
WW

NooitStil

Bericht door NooitStil » zo 30.03.2008 16:46

annelies de vriend schreef:Beste WW, ik heb ook al gereageerd, op uw vraag over depakine.
Dit is toch echt een middel, wat ik u af raadt.
Ik begrijp, dat u wanhopig op zoek bent, naar een middel, waardoor uw vrouw redelijk tot goed kan slapen.
Hier beschrijft u, dat uw vrouw last heeft van maagzuur, na het nemen van rivotril, terwijl ze hier wel goed op slaapt.
In het ziekenhuis, geven we mensen ook wel anaal medicatie, als ze ernstige maagklachten hebben. Dat kan ook met de orale middelen, het hoeven niet altijd zetpillen te zijn.
Darmen zijn beter bestand,tegen reacties, dan de maag.
Probeert u dit eens, verder zijn er nog meer slaapmiddelen, kijk op
www.apotheek.nl en toets bij zoeken; "slapeloosheid" in.
Nogmaals, depakine, is echt het allerlaatste wat ik zou nemen.
Bedankt voor uw reactie, ik luister en vergelijk graag en probeer het beste eruit te halen. Want volgens mij zijn niet alle medicijnen op alle kwalen/ziektes uitgeprobeerd en niet een ieder reageert hetzelfde. Het zal je maar net wat helpen!! Mijn vrouw is erg maaggevoelig, soms heeft ze geen last en soms wel. Het is dus de vraag of het alleen door een medicijn komt, misschien soms een combinatie eten/sappen/medicijnen.
Voor het slapen helpt nu inderdaad RIVOTRIL, (andere slaaptabletten gaven geen/weinig baat) ik was nu verder op zoek naar een medicijn voor afname van het gebonk (als een heipaal) in haar hoofd. Ik denk persoonlijk aan iets wat de overdracht wat kan remmen.
Met vr.gr.
WW

shannon

Bericht door shannon » vr 07.11.2008 21:10

@allemaal,

Vandaag voor de eerste keer naar het UZA te Antwerpen geweest bij het Brain-team van dr. De Ridder. Na een intakegesprek, gehoortest, en een oorinspectie bij de dienst NKO, werden mijn eerste resultaten besproken. Ik heb na afloop Rivotril & Deanxit (AD) voorgeschreven gekregen. Wie heeft hier ervaringen mee?
Overigens, in mijn volgende afspraak in februari word ik aan een aantal hersenonderzoeken ( Q_EEG, TMS, tDCS) onderworpen.

greetz,
Shannon

WillyFaber

UZA

Bericht door WillyFaber » za 08.11.2008 11:52

Hallo Shannon, ik ben, net als jij, naar het UZA geweest voor een consult bij dr de Ridder. Na een heel fijn intake gesprek bij hem, heb ik ook deanxit voorgeschreven gekregen. Na inname echter, bleek het de tinnitus te doen toenemen. Ik kreeg ook solian mee en dat veroorzaakte ook een toename van tinnitus.
Rivotril heb ik een tijd lang kunnen gebruiken, maar na enkele maanden bleek dat bij mij ook de tinnitus te verergeren.
Ik heb ook pergolide voorgeschreven gekregen, maar dat verergerd de tinnitus ook al. Dus heb ik dat gemaild aan dr de Ridder. Ik zit nu nog op antwoord te wachten.
Ook ik krijg in december een EEG en een audiogram om de hoogte en sterkte van de tinnitus te bepalen. Een MRI durfde ik niet aan ivm het harde geluid.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Willy Faber.

shannon

Bericht door shannon » za 08.11.2008 19:55

@ Willy,

Bedankt voor je toelichting. Ik start a.s. woe. met mijn inname. Ik ben erg benieuwd naar de uitwerking op mijn tinnitus.
Overigens ligt mijn oorsuis op 12500 Hz.

Wendy

Bericht door Wendy » zo 09.11.2008 19:31

Hi ik ben Wendy,

En ik ben gister terug gekomen uit België (UZA).
Ik heb donderdag een mri scan gehad en gister nog wat audiologische onderzoeken, zoals meerdere mensen op dit forum. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit op een forum schrijf, maar toen ik rivotril en tinnitus intikte kwam ik hier terecht.

Zoals meerdere heb ik ook Rivotril en Deanxit voorgeschreven gekregen en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik hier van moet vinden. Ik heb nl al 20 jaar last van tinnitus, toen ik 11 was kreeg ik bij muziekles een artikel te lezen waarin gewaarschuwd werd voor walkman gebruik ivm gehoorbeschadiging -> piepen. Dus toen viel bij mij het kwartje dat het dus niet 'normaal' was.

Maar goed om even terug te komen. Op de Rivotril slaap ik heerlijk, maar 's morgens heb ik echt opstart problemen. Gister was mijn tweede avond dat ik het in moest nemen en heb meteen maar een kwart genomen (heb 2 kids, dus in de ochtend moet ik wel paraat staan). En ja van de Deanxit kan ik nog niet zoveel zeggen, na twee dagen.

Maar waarom ik eigenlijk schrijf, stel dat dit gaat 'helpen' dan is het waarschijnlijk de bedoeling dat je het je hele leven gaat slikken? Ik ben dit gister vergeten te vragen aan dr Pleyzier (collega vd Ridder). En is dit eigenlijk wel de manier om met je Tinnitus om te gaan.

Mijn gevoel is heel dubbel op het moment, aan de ene kant wil je eindelijk een keer rust in je hoofd, maar aan de andere kant wil ik niet mijn hele leven medicijnen slikken.

Sorry, dat het een heel verhaal is geworden, maar ik ben blij dat ik lotgenoten heb gevonden. In het dagelijks leven kan je hier toch moeilijk over praten, mensen begrijpen je toch niet.

Bedankt voor het lezen alvast en hopelijk zie ik een reactie!

Groetjes, Wendy

WillyFaber

Bericht door WillyFaber » ma 10.11.2008 11:20

Hallo Wendy,
ik denk als die medicijnen je kunnen helpen, en mij ook, dan heb ik geen moeite met het innemen van zulke medicijnen. Voor mijn astma moet ik ook elke dag medicijnen innemen. Zonder die medicijnen zou ik niet functioneren.
Maar goed, je moet natuurlijk zelf je keuze maken.
Ik vind het heel fijn dat je je verhaal verteld hebt. Zo kunnen we elkaar steunen niet waar? In ieder geval dank voor je reactie.

Fijne dag, Willy Faber.

Wendy

Bericht door Wendy » di 11.11.2008 22:04

Hi Willy,

Zo blijven we elkaar bedanken hé.
Maar thanx dat je hebt gereageerd.

Ik ben nu vier dagen verder en ik heb de medicijnen een zwiep gegeven. Ik voelde me niet lekker en liep als een zombie rond, voelde me totaal niet mezelf. Ik begrijp dat het waarschijnlijk langer de tijd nodig moest hebben, maar het voelde gewoon niet goed. Ik denk dat het woord anti-depressiva me ook gewoon niet aan stond.
Ik ben een 31e jarige meid (ik zal mezelf nooit als mevrouw zien :P ) die (over het algemeen) goed in het leven staat, geniet van haar gezin en de mensen om me heen. En het laatste dat ik wil is niet mezelf zijn in gevoel en gedrag?!

Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik het wel allemaal door moet zetten. Ik ben in februari pas weer aan de beurt en wie weet hoelang daarna weer. Misschien begin ik gewoon bang te worden dat ik straks over x maanden (weet ik veel hoelang) alsnog te horen krijg, 'sorry we kunnen niets voor u doen'. Ik denk dat ik dan liever zelf nu die beslissing neem.
Ik weet wel dat aangezien ik nu weer in de molen zit, ik me er niet veel beter op ga voelen. Toen ik niets van het Brain team wist, was het leven iets 'simpeler'. Ik had geen keuze om wat te ondernemen, hier in Nl was het helaas pindakaas. Maar nu??

Om het even kort samen te vatten, ik zit er even doorheen!!

Wendy

WillyFaber

Bericht door WillyFaber » vr 14.11.2008 13:48

Hallo Wendy, dat klinkt wel bekend. Er ff doorheen zitten.
Ik heb altijd dat ik me heel erg gesteund kan voelen door bijv een drde Ridder, gewoon omdat hij begrijpt wat het probleem is. Maar daarmee is het niet opgelost.
Wel heb ik dan het gevoel dat ik het in ieder geval geprobeerd heb en als het niet mocht lukken dan schrap ik het van mijn lijstje. Maar stel dat het me kan helpen, dan is het toch okee?
Als je wilt kun je kijken op de site die ik samen met iemand gemaakt heb. www.tinnitus.startkabel.nl
Houd moed Wendy en zoek steun!!

Willy Faber

Wendy

Bericht door Wendy » za 15.11.2008 20:52

Hi Willy,

Bedankt voor je lieve/begrijpende woorden.
Fijn om dingen te horen van iemand die hetzelfde probleem heeft.
Ik zat er idd even doorheen, vandaag was alweer een veel betere dag.

En wat je zegt, daar heb je helemaal gelijk in, 'niet geschoten is altijd mis'. Ik kan/mag het niet zomaar opgeven.

Nou, ga maar even snuffelen op je site.
Keep up the good work!! :gg2:

Groetjes, Wendy

Plaats reactie