makeerders. hans ook oke'!

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
anitaheimans@hotmail.com

makeerders. hans ook oke'!

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » za 19.11.2005 18:58

hallo
nu heb ik een recept gekregen voor 2 maskeerders,met van die grafiekjes,wie kan mij vertellen hoe ik dat lezen moet?
en het recept is voor beterhoren,maar hans anders heeft ze ook,en daar is de eigen bijdrage veel kleiner.ik koop er ook altijd mijn lenzen,en brillen en die zijn prima.dus de tweede vraag is:zou ik er heen kunnen met dit recept.ik vraag het de agis ook,maar jullie zijn sneller :P
anita

Kees

Maskeerders.

Bericht door Kees » za 19.11.2005 19:09

Hallo Anita,

Volgens mij maakt het niet uit bij welke audiciën je de maskeerders aanschaft.
Welke grafiekjes bedoel je?
Die van de hoortest?
Dan heb je er nog twee soorten in, het toonaudiogram en een spraakaudiogram.
Heb je alleen de gehoortest gehad met de piepjes waar je op moest reageren dan is dat de toonaudiogram.
Daar kun je op aflezen hoe goed of slecht je gehoor is.
Links van de grafiek staan de decilbellen en boven de grafiek staan de Hertzen.
Hoe lager het getal van de Hertzen hoe lager het geluid is.
Hoe hoger de Hertzen dus hoe hoger het geluid is.
Hoe lager de lijntjes in het grafiek komen, hoe slechter je gehoor is.
De decibellen beginnen links boven met -10 dan iets lager de 0-lijn.
Hoe verder je daaronder komt hoe slechter het gehoor is.
Als je lager komt dan 35 decibel heb je recht op hoorapparaten.

Ik hoop dat het je zo een beetje duidelijk is.
Anders vraag je maar weer.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

anitaheimans@hotmail.com

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » do 15.12.2005 21:33

nou ik ben vandaag geweest,heb leuk gebabbeld met de audiocien,was een aardige dame!
maar goed,ik ben kantjeboord,dus geen garantie dat ik maskeerders vergoed krijg,en ik overdenk van zorgverzekeraar te veranderen omdat ik alternatieve geneeskunde in mijn pakketje wil.dus ik heb nog niks.ben hier naar unive gegaan om er inlichtingen over in te winnen(ik ben nu bij agis) en binnen drie dagen word ik terug gebeld!dus,nog weer wachtten.
ik ben teleurgesteld natuurlijk,ik zou niks krijgen omdat ik net niet genoeg gehoorverlies heb,terwijl mijn t het leven toch zwaar beheersd.de t is weer hoog in het vaandel tegenwoordig,de stress viert hoogtij,en uitzicht op verlichting is nog ver te zoekken.
anita

Kees

Bericht door Kees » vr 16.12.2005 16:52

anitaheimans@hotmail.com schreef:nou ik ben vandaag geweest,heb leuk gebabbeld met de audiocien,was een aardige dame!
maar goed,ik ben kantjeboord,dus geen garantie dat ik maskeerders vergoed krijg,en ik overdenk van zorgverzekeraar te veranderen omdat ik alternatieve geneeskunde in mijn pakketje wil.dus ik heb nog niks.ben hier naar unive gegaan om er inlichtingen over in te winnen(ik ben nu bij agis) en binnen drie dagen word ik terug gebeld!dus,nog weer wachtten.
ik ben teleurgesteld natuurlijk,ik zou niks krijgen omdat ik net niet genoeg gehoorverlies heb,terwijl mijn t het leven toch zwaar beheersd.de t is weer hoog in het vaandel tegenwoordig,de stress viert hoogtij,en uitzicht op verlichting is nog ver te zoekken.
anita
Hallo Anita,

Ja, dat is ook weer zoiets stoms van die zorgverzekeraars.
Om maskeerders te krijgen moet je een bepaald gehoorverlies hebben.
Te gek voor woorden dus.
Het één heeft helemaal niets met het ander te maken, maar bij die oliebollen weer wel natuurlijk.
Kom op meid, laat je niet gek maken door die zorgverzekeraars.
Veel succes met het verder zoeken naar een nieuwe.
Groeten,

Kees.

anitaheimans@hotmail.com

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » ma 19.12.2005 23:15

hoi
heb ik vandaag telefonisch controle gehad van het umc,maar ja ik heb nog niks.de deskundige(ik dacht kno arts) vond het maar vreemd.omdat er voorgeschreven was dat ik de maskeerders zou uitproberen,en dan een verzoek indienen bij de verzekering.dus zal ik hansje nog maar eens bellen van de week.
nou had ik nog een vraagje over het landurige ibuproven gebruik,en wat is het alternatief!maar goed de dame was dus geen dokter dus kon me niet helpen.ik heb nu voor mijn vraagje een afspraak bij de kno arts,waar de verwijzing voor was.misschien kan ik dan ook eens vragen naar betere foto's van mijn nek.dat m'n t niet verholpen kan worden weet ik onderhand wel,maar ik wil toch eigenlijk wel de oorzaak weten.(ik hou het zelf nog steeds aan de overbelasting van jaren stress
o ja kees,
hansje wilde me van die kleine gehoor apparaatjes geven,geen maskeerders,ik vind dat vreemd,mijn gehoorverlies is minimaal!?
groetjes anita

Kees

Bericht door Kees » di 20.12.2005 08:55

anitaheimans@hotmail.com schreef:hoi
o ja kees,
hansje wilde me van die kleine gehoor apparaatjes geven,geen maskeerders,ik vind dat vreemd,mijn gehoorverlies is minimaal!?
groetjes anita
Beste Anita,

Wat voor kleine gehoorapparaatjes?
Toch geen in het oor toestellen mag ik hopen.
Want die zijn ongeschikt voor mensen met Tinnitus.
Maar als jij maskeerders wil, moet hij niet zo eigenwijs wezen om jouw gehoorapparaatjes "aan te smeren".
Iemand met Tinntius moet achter het oor toestellen of maskeerders krijgen met open oorstukjes, zodat het geluid ook op de
"normale" wijze zoveel mogelijk het oor kan berijken via de open oorstukjes.
Mijn eigen KNO-arts was ook een keer "teruggefloten" door het Audiologisch centrum omdat hij mij ook in het oor toestellen wilde laten geven.
Helemaal fout.
Groeten,

Kees.

anitaheimans@hotmail.com

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » di 20.12.2005 11:05

ja echt waar hoor! de audicien zei dat van die kleine gehoor toestelltjes die je aan kan sluiten op de cputer beter geschikt waren. :( maar ik ben niet doof!het houd gewoon niet op.zodra ik overgestapt ben naar de unive ga ik wel terug,kijk ik wil liever ook geen kastjes achter m'n oor,maar waar heeft ze het over!hopelijk geeft het wat rust,maar dat is afwachtten.
bedankt anita

Rob

Bericht door Rob » di 20.12.2005 12:18

Hoi Kees,

Ik lees dat in het oor toestellen ongeschikt zijn voor mensen met tinnitus.
Ik draag nog geen hoortoestellen maar ben me wel aan het orienteren en deze stelling is wat mij betreft helemaal nieuw.
Kun je dit toelichten?

Ben benieuwd naar je antwoord.

groet, Rob

Kees

Bericht door Kees » di 20.12.2005 12:27

Rob schreef:Hoi Kees,

Ik lees dat in het oor toestellen ongeschikt zijn voor mensen met tinnitus.
Ik draag nog geen hoortoestellen maar ben me wel aan het orienteren en deze stelling is wat mij betreft helemaal nieuw.
Kun je dit toelichten?
Ben benieuwd naar je antwoord.

groet, Rob
Hallo Rob,

Als je nog redelijk kunt horen en je gebruik dan in het oortoestellen dan blokkeer je het geluid wat normaal nog via de oorschelp het oor nog kan berijken.
Zeker met maskeerders is dit het geval.
Daarom raden ze bij het Audiologisch centrum ook altijd achter het oortoestellen aan voor mensen met T.
En met zo open mogelijke oorstukjes om zoveel mogelijk geluid op de normale manier het oor te kunnen laten berijken.
Zeker bij mensen met Tinnitus is dit de beste manier om hoortoestellen te dragen.
Ik heb dit van de Audioloog die mij altijd helpt bij het Audiologisch centrum in Zwolle.
Dat is mw. Kuyper, beslist geen onbekende in de Audiologenwereld.
Als ik hier "sprookjes" sta te vertellen dan is mijn Audioloog hier mede schuldig aan.
Maar mw. Kuyper is een autoriteit op haar gebied, dus wat zij mij verteld neem ik onmiddelijk als waar aan.
Groeten,

Kees.

Rob

Bericht door Rob » di 20.12.2005 12:34

Beste Kees,

Hartelijk dank voor het antwoord, verhelderend maar heb dit niet eerder gehoord. Uiteraard twijfel ik geen moment aan de deskundigheid van jouw KNO arts maar 2 jaar geleden adviseerde mijn KNO arts om op termijn gehoorapparaten te gaan dragen als dat nodig gaat worden.
Daarbij toonde hij mij de kleine in-ear toestellen om te laten zien dat de digitale techniek ondertusssen zover was gevorderd dat opvallende buiten oor apparaten niet nodig zijn.
Want laten we eerlijk zijn, als we niet goed meer kunnen kijken aarzelen we niet een bril aan te schaffen maar de drempel naar een gehoorapparaat is hoog en dat stellen we liever zo lang mogelijk uit.

groet, Rob

anitaheimans@hotmail.com

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » di 20.12.2005 23:41

hoi hoi
rob heeft gelijk,we dragen liever geen kastjes,maar ja.waarom adviseren ze gehoortoestellen als je geen gehoor verlies hebt,of weinig!lijkt mij nutteloos,ik draag ook al lang geen contactlenzen meer,maar een dikke jampot glazen bril. dus dan ook maar kastjes erbij.ik ben een ijdel mens,echt wel.maar mijn kwaliteit van leven gaat wel nog steeds boven mijn ijdelheid.
verdienen ze soms comissie als ze een duurder toestel verkopen!?
anita

Linda

Bericht door Linda » wo 21.12.2005 23:00

Heb kortgeleden een t-maskeerder uitgeprobeert die geheel in het oor zat. Wel met een open verbinding waardoor ik goed kon horen maar verder in het oor.
Helaas had ik er geen baat bij, ik hoorde de T er volledig doorheen maar het was echt een in-ear oplossing.
ben overigens nog steeds van m'n brom verlost, nu al bijna 4 weken dus er is in sommige situaties hoop!

groetjes, Linda

anitaheimans@hotmail.com

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » wo 21.12.2005 23:22

ik blijf hopen! op 10 jan ga ik naar dr verhoeff in het umc,omdat ik wil weten of er een alternatief is voor ibuprofen.ik zou graag echt goede fotos van mijn nek willen laten maken,om uit te sluiten dat daar mijn t vandaan kom.zelf hou ik het op stress.mijn zoon staat nu eindelijk op de wachtlijst om opgenomen te worden,hopelijk kom ik dan tot rust,en vermindert mijn t.de tijd zal het leren
maar ik ben blij voor je linda dat je nog steeds van je brom verlost bent,zo zie je maar weer,t blijft te versteld staan.
anita

Plaats reactie