Anti-epileptica en tinnitus

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
rose

Anti-epileptica en tinnitus

Bericht door rose » zo 28.06.2009 15:29

Ik heb ergens gelezen dat sommige anti-epileptica ook zouden helpen voor een tinnitus.
Kan echter nergens achter halen om welke medicijnen dat dan zou gaan.

Ik heb nl. ook epilepsie en dat zou dan mooi 2 vliegen in 1 klap zijn. :-)
Weet iemand daar meer over?

WillyFaber
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 07.08.2005 16:11
Locatie: Oisterwijk

anti-epileptica

Bericht door WillyFaber » wo 01.07.2009 17:07

Ik gebruik op aanraden van dr de Ridder uit Antwerpen rivotril. Het is geen medicijn tegen tinnitus, maar ontspant wel en daardoor slaap ik makkelijk in en door.

Willy Faber
Voor vragen betreffende T en H en SH kun je me mailen willy_faber@hotmail.com

Gebruikersavatar
Brederordie
Berichten: 479
Lid geworden op: di 10.02.2009 10:21
Locatie: Somewhere between Hope & Fear...

Re: anti-epileptica

Bericht door Brederordie » wo 01.07.2009 19:27

WillyFaber schreef:Ik gebruik op aanraden van dr de Ridder uit Antwerpen rivotril. Het is geen medicijn tegen tinnitus, maar ontspant wel en daardoor slaap ik makkelijk in en door.

Willy Faber
Ik ben na 6 a 7 weken gestopt met de Rivotril alsmede de Deanxit (beiden voorgescheven door het UZA) omdat de bijwerkingen te heftig waren... ik was niet mezelf...

Groeten,
Gert.

rose

Bericht door rose » wo 01.07.2009 20:07

Voor mijn epilepsie gebruik ik Carbamazepine (Tegretol)
Op het internet lees ik daarover tegenstrijdige berichten.
Het zou tinnitus kunnen veroorzaken, maar bij ernstige tinnitusklachten wordt het ook wel eens voorgeschreven.

Weet iemand daar meer over?

rose

Bericht door rose » di 07.07.2009 09:14

rose schreef:Voor mijn epilepsie gebruik ik Carbamazepine (Tegretol)
Op het internet lees ik daarover tegenstrijdige berichten.
Het zou tinnitus kunnen veroorzaken, maar bij ernstige tinnitusklachten wordt het ook wel eens voorgeschreven.

Weet iemand daar meer over?
Nog even naar boven.
Iemand die hier nog iets meer over kan vertellen?

KRP
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20.01.2009 22:10

Bericht door KRP » zo 23.08.2009 15:51

Al geruime tijd gebruik ik tegen tremoren in een lage dosis Mysoline (primidone).
Mij is opgevallen dat van mijn tinnitus die bestond uit vrij luid gebrom en gefluit, het gebrom nagenoeg geheel is verdwenen.
De nog resterende fluittoon is alleen nog erg vervelend als de aandacht erop wordt gevestigd, zoals bijvoorbeeld door erover te praten of te schrijven.

Zoeken met Google op Mysoline en Tinnitus resulteert in ruim 10 000 treffers. Hoewel lang niet alle treffers betrekking hebben op "serieuze" informatie, is het toch de moeite waard er eens een tijdje in te snuffelen.

Daarnaast kan het geen kwaad eens te praten met de neuroloog over mogelijk gunstige bijwerkingen van medicatie die in aanmerking komt voor de behandeling van het neurologische probleem.

eva1965
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 19.08.2009 16:41

Bericht door eva1965 » di 29.09.2009 14:50

Hoi,
Ik gebruik sinds een aantal maanden Rivotril. het leek erop dat de T wat minder is geworden maar nu is het weer helemaal mis. Veels teveel herrie en dan neem ik Xanax ernaast om te slapen maar dat heeft een soort van een kater effect. ik slaap wel goed maar als ik wakker dan lijkt de T vergert te worden. Ik weet het ook niet meer. Ik wil ermee stoppen maar ben bang dat de T erger wordt. Wou dat het ophield. Soms heb ik het gevoel dat ik gewoonweg gek word van die herrie en dat al 17 jaar of langer. ik vraag me af of het ooit weer goed komt.
groetjes eva

Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 7000
Lid geworden op: zo 17.07.2005 11:30
Locatie: Deventer

Bericht door Kees » wo 30.09.2009 16:19

Misschien toch eens stoppen met al dat slikken.

Ik ben er jaren terug ook mee gestopt.
Best wel veel lawaai die de beide oren prooduceren.

Maar het is toch echt een kwestie van gewenning en er mee leren omgaan.
Ook ik heb soms mijn slapeloze nachten, maar met wat
tabletjes Melatonine slaap ik toch meestal wel redelijk door.

Het echt accepteren van de Tinnitus is een langdurig proces, dat weet ik ook uit
ervaring, maar als je het echt hebt geaccepteerd kom je toch echt in rustiger vaarwater.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Gebruikersavatar
JV
Berichten: 664
Lid geworden op: di 19.07.2005 11:32
Contacteer:

Bericht door JV » do 01.10.2009 09:08

eva1965 schreef:Hoi,
Ik gebruik sinds een aantal maanden Rivotril. het leek erop dat de T wat minder is geworden maar nu is het weer helemaal mis. Veels teveel herrie en dan neem ik Xanax ernaast om te slapen maar dat heeft een soort van een kater effect. ik slaap wel goed maar als ik wakker dan lijkt de T vergert te worden. Ik weet het ook niet meer. Ik wil ermee stoppen maar ben bang dat de T erger wordt. Wou dat het ophield. Soms heb ik het gevoel dat ik gewoonweg gek word van die herrie en dat al 17 jaar of langer. ik vraag me af of het ooit weer goed komt.
groetjes eva
Als je begint of stopt met het slikken van dit soort medicijnen is het wel altijd verstandig dat in overleg met je (huis)arts te doen.

Sterkte,
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

LK
Berichten: 658
Lid geworden op: wo 30.12.2009 12:56
Locatie: Belgie

Bericht door LK » do 31.12.2009 13:29

Ook een keer geprobeerd, UZA schrijft deze medicatie steeds voor.Zowel op dienst NKO als dr DeRidder (Neuro)
Ik weet uit goede bron dat dit gewoon als test dient, één op de twee patienten schrijven ze rivitrol (slapen) en een antidepressiva (dag) voor..
Resultaten op lange termijn nog niet bekend.Natuurlijk helpen ze tijdelijk, rivitrol zorgt er voor dat de hersenactiviteit vermindert, daarvoor dient het als anti-epelepsie middel.Wanneer uw hersenactiviteit minder is, zal uwe innitus ook beter zijn.Ge slaapt een beetje beter, maar pas op dit is gewoon tijdelijk, voor het effect te behouden dient men de dosis te verhogen na een aantal weken.Is het dan de bedoeling van de rest van uw leven deze medicatie te nemen, natuurlijk niet!! zie ook bijwerkingen.En als ge er mee stopt, voorzichtig afbouwen is de boodschap, want anders s'nacht tinnitus om zot van te worden...Tijdelijk hulpmiddel, maar absoluut geen oplossing op lange termijn!! is mijn raad.
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast