Uitgaan en Tinnitus

Moderators: moderator, forumadmin

Bertina

Bericht door Bertina » zo 22.01.2006 20:17

Ja, onbegrip vooral. Ik weet dat iedereen dat hier heeft. Ik zal aanpassingen moeten maken, maar dat is nog moeilijk te accepteren. Ik ben iemand die alles planned en als er dan soms iets tussen komt ben ik me ritme kwijt. Mijn T gooit nu dus ook alles een beetje in de war. Ik zit in me examenjaar en ben echt goed op school, maar met moeite kan ik me nu concentreren op de dingen die belangrijk zijn. We hebben deze periode alle luistertoetsen! OOOOW MAN! En dat galmt als een gek door die klaslokalen. Omdat je erop let heb je ineens door hoe hard dat wel niet staat. De laatste keer ging het wel oke, dus ik blijft proberen. Ook ga ik volgende week hospiteren voor een kamer hier in de buurt, ik wil ook graag op mijn eigen benen staan. Maar dat is best moeilijk op dit moment en toch is het echt een kans die ik niet moet laten gaan. Het is dus moeilijk te beslissen. Ook moet ik volgend jaar toegelaten worden op een school en dat is best moeilijk. Ik moet dingen maken daarvoor. Maar op dit moment ben ik zo in de war dat ik me heel niet op die opdracht kan zetten. Vanavond lukte het me voor het eerst een beetje. Vorige week ging alles goed en dan BAM voel ik me ineens weer helemaal naar. Ik hoop dat dat snel goedgaat want ik merk wel dat als ik nietlet op me T ik er ook geen last van heb. Maarhet weekend is gewoon moeilijk omdat al mijn vrienden uitgaan en dat weet ik. Alleen mijn vriend blijft bij mein het weekend, ik heb enorme steun aan hem. Hij zei vandaag nog: "laat je niet gek maken" dus dat ga ik toch proberen met alle macht! Bedankt voor je steun en misschien dat als het eeeeecht niet meer gaat ik contact met je opneem binnekort. Heb nog steeds je nummer in me mail :)

Bertina

Bericht door Bertina » wo 01.02.2006 10:20

Hey mensen, wou even melden dat ik afgelopen zaterdag 3 uurtjes ben uitgeweest. De eerste 2 dagen eistte dat zijn tol. Nu is het weer op zijn "normaal". maar heb wel het gevoel dat als ik heeeeeel goed luister ik er een brom bij heb. Heel ver weg. En ik kanhet nauwelijks horen. Maar natuurlijk ben ik ervan geschrokken en "hoor" ik het nu de hele dag. Terwijl er niks zit. Volgens mij had ik het namelijk al. Ik loop mezelf dus een beetje gek te maken. En ook al probeer ik natuurlijk dat niet te doen, mij kennende wil het niet lukken. Deze week heb ik ook erg veel stress. Kan het daarmee te maken hebben toevallig? Tips en hulp...heeeeeeeeel erg welkom!

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 01.02.2006 12:46

Ja Bertina, dat kan best met de stress te maken hebben, ik wilde je juist vanavond vragen of je al weer uit was geweest. Doe rustig aan denk niet aan al die geluiden zet het van je af en blijf het uitgaan proberen en hou zoveel mogelijk contact met je vrienden, heb je nu nodig. Probeer eens een eind te gaan wandelen in een rustige omgeving, ikheb daar veel baat bij, ik massel dat ik nu vlak bij de bossen woon, doe het iedere dag,maar dan kom je tot rust en je hersens krijgen zuurstof zogezegd. Blijf ons op de hoogte houden en spui je gal , dat helpt je een beetje, sterkte en succes ermee, groeten Ineke

Bertina

Bericht door Bertina » wo 01.02.2006 12:50

Dankje Ineke. Het uitgaan was natuurlijk wel weer erg leuk, heb er vreselijk van genoten. Zondag had ik niet zo erg last van me oren, maandag helaas wel en toen had in een luistertoets. Ik kon me niet concentreren en die heb ik dus verpest. Leraren houden er gelukkig wel rekening mee. Gister ging me luistertoets engels dus wel goed, gelukkig maar. Maar vandaag ben ik wel vreselijk vermoeid en down. Sliep vanacht pas om 4 uur en moet vrijdag een opdracht afhebben om op een school te komen. Helaas kan ik me er niet toe zetten. Ben kapot. En echt meer stress kan er natuurlijk al helemaaaaaal niet bij. Dus ik probeer maar zoveel mogelijk te ontspannen vandaag en er morgen wat aan te doen. Bedankt nog voor de steun en ik hou jullie op de hoogte.

Linda

Bericht door Linda » wo 01.02.2006 12:56

Hoi Bertina,
een brom van de stress: ik weet er alles van. Bij mij is dat echt de oorzaak geweest. Hoe ga je er mee om? Je kunt natuurlijk beginnen met de dingen die stress veroorzaken te gaan schrappen, maar het best helpt toch als je leert anders in het leven te staan. Uitzoeken wat ECHT belangrijk is voor jou, nee gaan zeggen tegen mensen en dingen waar je stress van krijgt en JA gaan zeggen tegen dingen die je fijn vindt, waarbij jij echt jezelf kunt zijn en je niet nog meer spanning tegenkomt. Dat is moeilijk en duurt een tijd. Vooral omdat je soms zelf niet meer weet wat je nu echt wilt. Ik zei al,ik spreek uit ervaring en het is voor mij ook een moeizaam proces. Nog steeds, hoewel de stress al een stuk minder is geworden. Ik weet dat het een valkuil voor me is dus het blijft knokken. Maar om positief te zijn: het kan lukken! Zelf heb ik hiervoor ook b.v. tryptofaan geslikt, een antistressmiddel dat helpt bij slapen en een betere stemming. Wil je er meer van weten dan mail ik dat wel.

Groetjes en hou vertrouwen dat het goed komt. Want er is een weg, alleen is het nu moeilijk die te zien. Linda

Bertina

Bericht door Bertina » wo 01.02.2006 13:01

Nou de brom hoor ik dus niet echt meer. Alleen als ik me oren dichtdruk en er echt naar op "zoek" ga. Heb het gevoel dat ik het onbewust al had. Maar omdat ik deze week stress heb let ik er meer op ook op me ruis. Natuurlijk helemaal niet goed en ik probeer me er ook af te zetten, maar dat is moeilijk want ik heb het nog maar 2 maanden. Ik ben nog steeds ontdaan erdoor, ik wen er al wel aan. Ik vind het soms zelfs al een soort van "fijn" worden. Als ik dan uit lawaai kom en ik hoor mijn ruis word ik er af en toe rustig van. Maar dat is natuurlijk niet vaak. Ik heb eigenlijk nooit last van stress. Ik heb het wel, maar merk het nooit en onder druk kan ik ook beter werken. Dat was altijd zo. Nu merk ik het omdat mijn ruis harder word en ik daarop ga letten, ook heb ik het gevoel dat me hoofd bedrukt word en dat heb ik nog nooit gehad. Hoofdpijn enzo ken ik niet, alleen migraine maar de laatste aanval was jaren geleden. Wel had ik gister bijna een paniekaanval, toen heb ik me vriend opgebeld en die heeft me gerust gesteld. Ik kan hem gelukkig altijd bellen. Ik zal proberen zo relaxed mogelijk te doen. Maar vrijdag moet ik een hele belangrijke opdracht afhebben en ik heb maar 1 kans om die te showen. Dat is voor een school waar ik op wil. Ik moet hem dus zien af te krijgen! Ik ga het toch proberen, alleen met wat meer pauzes ofzo :)
bedankt voor de steun.

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 01.02.2006 15:45

Wat voor school is dat en wat voor opdracht heb je er voor? Hoop dat het je lukt, zal voor je duimen.Positief zijn , rustig blijven, het zal je best wel lukken, ook omdat je het graag wil.succes en hou ons op de hoogte we leven met je mee, Ineke

Bertina

Bericht door Bertina » wo 01.02.2006 16:16

Artez in Arnhem. Design and fashion. Heel moeilijk om op te komen (schijnt). Ik heb er veel over gehoord. Ik kan wel ontwerpen maar echt naaien moet ik nog leren. Dus ik ben benieuwd.

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 01.02.2006 19:39

Wat goed van jouw. lijkt me een leuke opleiding voor je. Ik heb vroeger wel zelf genaait en ik kon erg mooie truien breien , zou er met die T nu geen geduld meer voor hebben. Ik heb altijd in dure modezaken gestaan, Maison Louvre in de kalverstraat, die bestaat allang niet meer en Ros modes in Amstelveen.Maar ja sinds ik helemaal doof ben kan dat nooit meer! Hou me op de hoogte of het je lukken zal en laat die T het niet allemaal voor je vergallen! Heel veel succes gewenst nog een keer. Ineke

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 01.02.2006 19:39

Wat goed van jouw. lijkt me een leuke opleiding voor je. Ik heb vroeger wel zelf genaait en ik kon erg mooie truien breien , zou er met die T nu geen geduld meer voor hebben. Ik heb altijd in dure modezaken gestaan, Maison Louvre in de kalverstraat, die bestaat allang niet meer en Ros modes in Amstelveen.Maar ja sinds ik helemaal doof ben kan dat nooit meer! Hou me op de hoogte of het je lukken zal en laat die T het niet allemaal voor je vergallen! Heel veel succes gewenst nog een keer. Ineke

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 01.02.2006 19:40

Sorry, het is dubbelop. ging per ongeluk, Ineke

Bertina

Bericht door Bertina » vr 03.02.2006 16:46

Nou Ineke ik kan melden dat ik ben toegelaten voor het praktijk examen. Daarna hoor ik over 3 weken of het gaat. Ze twijfelde wel wat, dus ik ga me morgen van me beste kant laten zien :)

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » vr 03.02.2006 19:43

Geweldig nieuws is dat, fijn voor je ,zo`n oppepper had je nou net nodig. Ik wilde je net een mail sturen om het je te vragen.Je begint je weekend goed!!Nu niet aan die rot T denken,maar je op die school gaan richten, dat wordt een goede toekomst voor je als het allemaal doorgaat.Dus jij krijgt 3 spannende weken, hou me op de hoogte, ben er erg benieuwd naar! Een prettig weekend en heel veel succes, groeten Ineke

Bapamaci
Contacteer:

Bericht door Bapamaci » za 04.02.2006 00:08

Hoi Bertina.

Het valt allemaal niet mee he? :(
Maar omgaan met je T betekent keuzes maken,en dat is niet altijd makkelijk.Maar het gaat je lukken dat weet ik zeker.

Gr.Bart
Me and my shadow.
www.bartboomsfotografie.nl

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » ma 13.02.2006 20:03

Hallo Bertina, hoe gaat het nu met je? Ben je alweer uit geweest, beviel dat weer? Hoe gaat het met de voorbereiding voor die school? Prettige avond Ineke

Plaats reactie