Wie herkend dit??

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Anjess

Wie herkend dit??

Bericht door Anjess » do 17.12.2009 09:25

Ik heb al een tijdje last van T.Wat me altijd opvalt is dat wanneer ik 's ochtends wakker word 9 van de 10 keer mijn T weg is.Meestal als ik pas uit bed ga dan gaat de T weer "aan".Volgens een arts in Antwerpen kan het zijn dat het bij mij psychologisch is en dat als ik rust dus mijn T even verswijnt.Maar als ik dit overdag doe werkt het dus niet.Al zit ik heel ontspannen tv te kijken.Mijn vraag is dus:wie herkend dit?
Ok heb ik een volgende vraag:
Mijn T is de laatse maanden altijd constant geweest,alleen sinds een paar weken veranderd het af en toe in verschillende tonen.Volgens diezelfde arts in Antwerpen kan het van gespannenheid/stress komen.Maar ik heb het ook als ik niet gestresst ben.Dus wie heeft hier toevallig ervaring mee?Ik heb al een tijdje T maar toch nog best wat vragen dus.Ben benieuwd naar jullie antwoord!!!
Groetjes Andrea

Erica47

Bericht door Erica47 » do 17.12.2009 11:25

Hallo Andrea

In het begin van mijn tinnitus-bestaan kwam het geluid en ging weer weg. En kwam het weer terug.
Na een paar maand bleef het constant.

Er zijn mensen die zeggen dat ze met bewust ontspannen het geluid zachter krijgen. Dat is mij (nog) niet gelukt.
Op drukke dagen hoef ik geen last te hebben en op rustige dagen kan het geluid op vol vermogen staan (ligt bij mij rond 50 Db).
Als alles rustig en stil is, kan ik horen dat ik ongeveer 4 verschillende geluiden heb.

Maw: bij mij is het 100% onvoorspelbaar en niet te sturen (nog niet?).
Als ik slechte dagen heb hou ik me vast aan de goede dagen die ook weer gaan komen.

Erica

Maartje

Bericht door Maartje » do 17.12.2009 11:26

Hoi Anjess,

Heel herkenbaar.
Als ik wakker wordt is het in eerste instantie vaak stil, heerlijk! Maar kom ik écht bij mijn positieven, dan begint het weer.
De hardheid varieert bij mij dagelijks. Daar word ik ook gek van, want op deze manier went het niet.

Ik dacht idd ook, als ik slaap, ontspannen ben, is de suis weg. Dus als ik overdag ontspannen ben, zou het toch ook weg moeten zijn.... :?

opa cor

Bericht door opa cor » do 17.12.2009 11:35

Ik heb vier verschillende geluiden die regelmatig veranderen van soort en toonhoogte.
Mijn gehoor is vrijwel nihil. Daar een gehoortoestel recht vang ik nu wel
omgevingsgeluid op waardoor de tinnitus wordt gemaskeerd. .
Als ik bij het slapen gaan mijn gehoortoestel uit doe dan wordt ik pas echt geconfronteerd met de harde geluiden.
Dat is heel lastig om in te slapen.
Bij het wakker worden doe ik al voor ik opsta mijn gehoortoestel in.

vr.gr opa cor
Laatst gewijzigd door opa cor op do 17.12.2009 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Geertje

Bericht door Geertje » do 17.12.2009 12:06

Ik heb ook vaak dat het bij ontwaken redelijk rustig is en dat het met opstaan binnen een half uur loeihard is.

vleesje

Bericht door vleesje » di 26.01.2010 20:02

In zoverre herkenbaar...
_ Indien ik verkouden ben ben ik volledig suisvrij
_ Uitslapen betekend soms ook suisvrije dag,vaak in weekend suisvrij
_ Vakanties ook minder en enige dagen volledig vrij
_Sauna doet suizen verdwijnen.

Blijft merkwaardige ontwikkeling

Jante

Bericht door Jante » di 26.01.2010 21:54

Bij mij wisselt het ook erg maar ik heb altijd minimaal 3 geluiden, behalve als ik benzo's neem, dan wordt het zacht.
Momenteel ben ik verkouden/griep en is het niet te harden!!! Zelfs ademen is moeilijk door dit verd..de gegier . en eten hoef ik met dit soort lawaai ook even niet. Maar vannacht heb ik gek genoeg wel een suisvrij moment gehad, dat komt eigenlijk nooit voor.

Ook ik heb vaak gemerkt dat bij het wakker worden de suis aanvankelijk zachter was. Dan bleef ik doodstil liggen, ik probeerde als het ware mijn hersens te bedonderen: 'ík ben nog niet wakker hoor'. Maar ze hebben me altijd door en dan wordt het lawaai toch hard, ook al heb ik nog geen ooglid verroerd.
Ik herken dit van de periode dat ik zware rsi had. Toen kwam bij het wakker worden steeds de pijn op, al probeerde ik mijn hersenen nog zo hard wijs te maken dat ik nog niet wakker was.
De rsi (ook een neurologische aandoening) is trouwens. vrijwel helemaal overgegaan, maar het kostte wel jaren

Dingen als sauna's en vakanties... ik wil het ook weer kunnen.
En voor nu wil ik gewoon dat het leefbaar wordt!!

Jante

Kees

Bericht door Kees » wo 27.01.2010 12:18

Een sauna zou moeten kunnen.
Met onze vakantie in Finland hadden we een bungalow met sauna.

Dat was best wel lekker en ben er ook een paar keer in geweest.
Nooit problemen met de oren gehad.

Nu in het ziekenhuis zijn ze wel behoorlijk onrustig die oren, maar dat is natuurlijk goed verklaarbaar.
Zeker omdat het nu allemaal wat tegenzit.

Gistermorgen toen de zuster me hielp met wassen in de badkamer werd ik wat duizelig.
Ben toen gaan zitten, toen de zuster vroeg gaat het wel goed meneer de Vries
gaf ik als antwoord, nou niet echt.

Blijkbaar ging toen even het licht bij mij uit, want toen ik wakker werd
lag ik in mijn bed met bezorgde gezichten boven mijn hoofd.

Ik was gewoon een minuut of 10 helemaal van de wereld geweest.

Nu gaat het weer goed gelukkig.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie