tinnitus sinds vorige week? help

Moderators: moderator, forumadmin

patricia

hai

Bericht door patricia » vr 26.02.2010 21:17

Hai daar ben ik weer, pffff heb me weer een dag gehad, vandaag weer naar de kno arts geweest, vertelde dat de prednison de eerste dag zorgte voor een ander geluid en dat het daarna weer wat erger werd, ik had 40 mg prednison per dag tot vandaag en daarna moest ik het afbouwen, nou vandaag heb ik dus 60 mg per dag gekregen voor 3 dagen en moet maandag weer terug naar de kno arts om me te controleren voor de bijwerkingen. De kno arts vertelde ook dat eigenlijk prednison alleen binnen de 2 a 4 dagen helpt en dat het eigenlijk gewoon voor hun een gok is of het helpt vooral omdat het bij mij dus al 8 dagen was maandag en nu dus nog meer, hij vertelde ook dat prednison eigenlijk binnen een paar uur al verbetering moet geven, ik begon over het infuus in duitsland maar daar zei hij meteen op dat heeft helemaal geen nut.
Ik had vandaag een andere arts dan maandag , maar wat ik dan ook niet begrijp is dat ze zeggen je moet er zo snel mogelijk bij zijn dat ik maandag dus 40 mg krijg en nu ineens 60mg.
Er zijn zoveel vragen frustraties enz.
Ik ben vandaag zovaak verdrietig geweest, dat ik me nu gewoon een soort van leeg voel,het ergste vind ik het gewoon voor mn kinderen ze merken het gewoon dat ik mezelf niet ben, mn dochtertje knuffelt en kust me de hele tijd,alleen voor hun al wil ik gewoon dat het over gaat.
nou ik denk dat ik zo voor het eerst maar eens weer een filmpje ga proberen te kijken
Voor de mensen die dit al heel lang hebben, hoe hebben jullie het geaccepteerd?
groetjes patricia

Erica47

Bericht door Erica47 » vr 26.02.2010 22:11

Patricia

Het is zoals Joost het zegt.
Vermindering van tinnitus begint bij acceptatie.
En dat kost energie en tijd.

En dan de grote vraag: hoe doe je dat?
Soms kost het veel tijd (gewenning heet dat dan), soms helpt alleen je zinnen verzetten al.
En dan blijft nog de therapie vorm, oa TRT.

'Helaas' moet echter het grote werk bij jezelf vandaan komen.
En daar zou een therapeut kunnen helpen (cognitieve therapie schijnt te kunnen helpen).
Het blijft moeilijk, maar niet onmogelijk.
Ik zit overigens nog in het acceptatie-proces, met vallen en opstaan.
Soms chagrijnig, maar ook lachend.

Ik hoop dat je van de film hebt kunnen genieten.
Was het tenminste een heerlijke zwijmelfilm? Of hou je meer van actie?
Wat lekker dat je knuffels van je dochter krijgt.

Erica

patricia

Hai

Bericht door patricia » za 27.02.2010 08:59

Hai , nou ik heb gelukkig weer wat uurtjes geslapen, maar zo ik heb dus gister 60mg prednison ingenomen, nou de piep en gerinkel het lijkt wel zwaar toegenomen!Heeft iemand hier ervaring ermee die prednison heeft gehad dat het geluid toenam?
Ik heb trouwens een blog op hyves aangemaakt over tinnitus, zo hoop ik toch dat mensen het lezen en dat het meer bekent word bij mensen zodat als ze het krijgen meteen naar de huisarts gaan.
groetjes patricia

udo j

Bericht door udo j » zo 28.02.2010 16:20

Ik heb infusen gehad met trental en prednisolon heb jij het in pilvorm?
En vergeet niet dat het niet altijd bij alle mensen helpt we zijn allemaal verschillend ik had pas naderhand effect hoewel ik ook bijkomende effecten kreeg waar ik niet bij mee was maar dat laat ik even achterwegen.

Je moet het gewoon nog even afwachten hopelijk slaat het aan.
mvg udo

patricia

Hai

Bericht door patricia » zo 28.02.2010 21:24

Hai, ja ik heb het in pil vorm.
Jij hebt het dus in infuus gehad? heb je dat in Nederland gehad of in duitsland? Ik denk er namelijk aan om nog naar duitsland te gaan? maar twijfel omdat ze ook zeggen dat het gevaarlijk is
Is het bij jou uiteindelijk weggegaan? en als ik vragen mag wat waren de bijwerkingen?
Ik heb namelijk nu ook een hoge piep in mn andere oor erbij gekregen
Moet morgen weer naar de kno arts, denk dat ik maar een briefje ga schrijven wat ik allemaal wil vragen
groetjes patricia

udo j

Bericht door udo j » ma 01.03.2010 22:03

Patricia, ik heb het in duitsland ondergaan. In nederland was het nog niet en ik denk nog staads niet?
Op dat moment merkte ik nog niks pas later vond ik dat de piep gezakt was.Mischien wel twee maanden later maar ik vond het moeilijk te beoordelen want ik was inmiddels ook gestopt met muziek maken dus het kan ook daar door komen.

Ik kan dus niet duidelijk over zijn. Ik had geen bijwerkingen maar tonen(die ik mischien wel al had maar dan af en toe)werden duidelijker.
Daar heb ik nog steeds last van Of dat even goed wel gebeurd was weet ik niet maar dat is ook juist het punt....wat bij mij niet, kan bij jou wel,enz

Daarom is het moeilijk iemand advies te geven over wat te doen. Ik kan me zelf niet verwijten HAD IK HET MAAR GEDAAN maar als ik het allemaal van te voren zou weten wat het opleverde had ik het waarschijnlijk niet gedaan.

Sorry, je zal niet veel wijzer zijn geworden maar dit zijn mijn ervaringen.
succes morgen bij de kno!
mvg udo

patricia

hai

Bericht door patricia » di 02.03.2010 21:41

Hai, nou maandag naar de kno arts geweest, die weet eigenlijk niet zo goed wat hij er mee moet, hij vraagt alleen is er voor niks gebeurd dat je het kreeg? ik zeg ja zware migraine maar daar gaat hij verder niet op in, ik moest dus vandaag ct scan, en dan maandag weer terug voor de uitslag, vanacht 1 uurtje geslapen omdat het geluid zo enorm is toegenomen , dat vind ik dus raar ik ben met de prednison aan het afbouwen en het geluid komt harder terug? hoe kan dat?
Als er niks uit de ct scan komt ga ik maandag een afspraak maken voor naar duitsland te gaan, al is het dan puur voor dat ik mezelf later niks kan verwijten had ik maar
groetjes patricia

udo j

Bericht door udo j » wo 03.03.2010 21:57

Patricia,het is vervelend dat je niks wijzer wordt bij de kno. Maar die ervaring hebben de meeste van ons.
En waarom is het de ene dag harder dan de andere? het kunnen veel vactoren zijn.
Sinds vanavond Tutert het op los in mijn linkeroor heel vervelend of ik vanacht even goed kan slapen is de vraag maar slaap is juist belangrijk.

Dat zal je ook merken als je en nacht goed slaapt kan je meer hebben.
succes met de scan en sterkte!
mvg udo

patricia

hai

Bericht door patricia » do 04.03.2010 21:40

Hai dat is zeker waar van dat slapen, vanacht weinig geslapen omdat ik weer niet in slaap kon vallen, heb vandaag echt weer een rampendag gehad, ik word er zo moe van om maar tegen jezelf te vechten en door tegaan, het is me opgemerkt dat hoe meer geluiden hoe harder het gerinkel word? hebben jullie die ervaring ook? Vandaag kon ik mn kindjes bijna niet verdragen kwa geluid van de stemmen alles was me teveel zoveel herrie in mn hoofd! Later weer bij mn moeder uit zitten huilen aan de telefoon, gister de laatste prednison genomen nou het geluid is niet afgenomen, nu weer wachten wat de kno maandag zegt van de ctscan maar ga er vanuit dat die goed is want anders hadden ze me wel gebeld lijkt me.
Ik snap het niet hoor, hoe jullie het toch kunnen om toch positief te blijven met dit continu, ik word er echt gek en doodmoe van.
groetjes patricia

annelies1980

Bericht door annelies1980 » vr 05.03.2010 10:53

Het gaat echt wel wennen Patricia, de eerste weken zijn het ergst, dan zit je constant te luisteren en op het einde van de dag lijkt het net alsof je hoofd gaat ontploffen. Maar je hersenen passen zich aan en de piep klinkt minder luid, ik kreeg een ruis in de plaats.

Er zijn natuurlijk altijd dagen dat het minder goed gaat als je gestresst bent of slecht geslapen hebt. Maar die periodes kom je dan ook wel door, na regen komt zonneschijn.

Blijf erin geloven dat het minder zal worden, ik heb ook pas sinds een paar maanden tinnitus met af en toe wat hyperacusis zonder enige verklaarbare reden. In het begin werd ik er net als jij helemaal gek van, maar je moet echt volhouden, het word minder.

Hou de moed erin,

Annelies

Maartje

Bericht door Maartje » vr 05.03.2010 13:17

Ik heb nu 5 maanden T. En idd, of het went of het geluid wordt idd zachter. Maar het gaat beter.
Die overgevoeligheid voor geluid had ik de eerste maanden ook. Maar je bent ook erg met je oren bezig. Dus alles valt meer op, komt harder binnen. Bovendien zit je nu niet lekker in je vel, ben je moe, dan komt alles altijd harder aan!
Houd moed!
We zijn hier allemaal doorheen gegaan en wie weet gaat het nog over.

Mijn man had ook 2 maanden T en die vertelde deze week dat ie al een week stilte had. Dus het kan nog alle kanten op!

Kees

Bericht door Kees » vr 05.03.2010 14:23

Als je er goed mee weet om te gaan went het ook wel.

Zelf heb ik het al 20 jaar en ben er helemaal aan
gewend en hoor het soms niet al is het er dan wel.

Als je ergens geconcentreerd mee bezig bent, verdwijnt het "gewoon" naar de achtergrond.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

patricia

hai

Bericht door patricia » zo 07.03.2010 11:07

Hai nou gister overdag heb ik echt een goede dag gehad! ik hoorde het bijna niet , voelde heerlijk! had die dag daarvoor zware migraine gehad ik dacht even hey zou het nu weggaan? nou gister avond weer super gerinkel in mn oor, geen aandacht aan geschonken en toch goed geslapen, vanochtend weer gerinkel geen aandacht tot een paar uur geleden het weer verschrikkelijk werd! bah je hoopt zo dat het gewoon ineens weg is en dan komt het toch zo weer keihard terug, morgen moet ik weer naar de kno voor de uitslag van de ct scan ik hoop gewoon dat er wat uitkomt! anders wil ik toch naar duitsland toe, maar ik hou mn twijfels erover omdat ik totaal geen duits kan , ik mn kindjes voor een week naar mn moeder moet brengen of het het juist niet erger maakt enz, weet gewoon niet wat ik moet doen , wel naar duitsland of niet?!
je leest zoveel verschillende dingen erover de 1 heeft het wel geholpen maar de ander kreeg het veel erger, ik weet het echt niet meer
groetjes patricia

udo j

Bericht door udo j » zo 07.03.2010 13:45

Ja het is moeilijk patricia, je wilt graag iets er aan doen maar wat kan je helpen.
Naar duitsland is een hele onderneming en is het dan ook echt waard? Helaas kan niemand je dat vertellen. Ik kan je alleen adviseren geen overhaastige beslissing te nemen waar je later spijt van kan krijgen. Aan de andere kant moet je doen wat je hart je ingeeft.

IK weet dat hier mee geen donder op schiet maar wacht de kno morgen af en vraag hem nog eens om advies.
sterkte ermee!
mvg udo

patricia

hai

Bericht door patricia » ma 08.03.2010 21:26

Nou ben vandaag voor de uitslag van de ct scan naar de kno arts geweest, daar kwam niks uit, aan de ene kant mooi maar aan de andere kant k... ik vertelde dat ik zaterdag een goede dag had gehad dattie zachter was en dat hij savonds weer keihard was , de kno arts zei dat dat een goed teken was en dat het zichzelf mischien toch herstelde
Ik heb nu ginko tabletten voorgeschreven gekregen, iemand daar ervaring mee? moet die 3 x perdag slikken en dan eind april weer terugkomen, ik twijfel nog steeds over duitsland , heb mn kno arts om advies gevraagd maar die zei dat ik het niet moest doen
Als het zacht is dan denk ik oke niet naar duitsland, maar als die keihard is dan denk ik nog liever nu dan morgen , het is zo moeilijk!
Heb gister naar bnn gekeken voor het eerst in 3 weken dat ik tv heb gekeken kan mn concentratie er niet bijhouden waardoor ik dan ook nog eens hoofdpijn krijg.
Was wel fijn om te zien , dat ze er aandacht aan schonken

Plaats reactie