Roken en tinnitus

Moderators: moderator, forumadmin

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » ma 22.03.2010 22:45

Je wilt niet weten hoeveel allerlaatste sigaretten ik al niet gerookt heb. Maar goed ik heb de laatste jaren geleerd dat stress een belangrijke component is in het spel dat tinnitus heet en zich in mijn brein afspeelt. Denk dat veel van stopppogingen zijn mislukt doordat onbewust verhoogde tinnitus meespeelde. Nu ik me daar van bewust ben hoop ik dat het een volgende keer wel lukt. Ik kies voor een mix van valeriaan, 5-htp en biergist om me bij te staan en flink wat glazen water.

DaneV

Bericht door DaneV » ma 22.03.2010 23:14

Mjah ik besef me ook wel dat het niet zo makkelijk is en dat ik de komende tijd wat meer stress kan verwachten.

Toch weet ik uit ervaring dat het tijdelijk is en heb ik niet de illusie dat het daadwerkelijk stressverlagend is of dat de toename in stress blijvend zal zijn. Na 2 weken zit dat wel weer op het normale niveau.

Heb ook even een video gedownload die gebaseerd is op de allen-carr methode. Dat geeft me ook wel een steuntje in de rug;

http://www.daanvt.nl/easywaysmoking.avi

En ik gebruik L-theanine als de stress wat te veel wordt. Vind dat zelf een veel fijner middel dan valeriaan. Als ik te veel valeriaan gebruik wordt ik duf en krijg ik hoofdpijn. Bovendien verhoogt l-theanine het dopaminegehalte in je hersenen, waardoor je de concentratieproblemen en het lege gevoel ook wat opvangt.

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » ma 22.03.2010 23:27

Alle methodes kunnen wat mij betreft op de brandstapel. Ze zijn allemaal even onzininnig. In principe is het zo simpel als het maar kan zijn en je hoeft er helemaal niets voor te doen, alleen maar iets te laten. En misschien ipv die sigaret een stuk of 10 keer diep en bewust adem te halen. Zo natuurlijk als het maar kan zijn. Maar ja, lees wie dit schrijft. :oops:

DaneV

Bericht door DaneV » wo 24.03.2010 22:38

Willem Ruist schreef:Alle methodes kunnen wat mij betreft op de brandstapel. Ze zijn allemaal even onzininnig. In principe is het zo simpel als het maar kan zijn en je hoeft er helemaal niets voor te doen, alleen maar iets te laten. En misschien ipv die sigaret een stuk of 10 keer diep en bewust adem te halen. Zo natuurlijk als het maar kan zijn. Maar ja, lees wie dit schrijft. :oops:
Ja daar heb je gelijk in, maar soms is het toch wel fijn dat de dingen die je eigenlijk al lang weet toch nog even samengevat worden voordat je stopt. Het is ook niet echt een methode, maar meer een weerwoord op de gedachten die rokers hebben waardoor ze blijven roken.

Het gaat goed tot nu toe.. zaterdag heb ik een feestje, dan zal het wel wat moeilijker worden.

DaneV

Bericht door DaneV » do 25.03.2010 22:53

Ok nu wordt ik wel een beetje kriebelig :gogol: Maar nog geen haar op men hoofd die er aan denkt om weer een sigaret op te steken.

Tinnitus is niet erger, heb ook verder niet zo veel stress. Tis meer een soort hongergevoel. Die stress zal dus nog wel komen :-)

DaneV

Bericht door DaneV » wo 28.04.2010 22:52

Nog even een update :)
Ik ben nog steeds gestopt en ik heb het idee dat mijn tinnitus de laatste week minder luid is en ik heb voor het eerst sinds ik het kreeg ook soms stille momenten.

Of het door het stoppen met roken komt weet ik niet, ben namelijk ook wel meer gaan bewegen en eet een stuk gezonder.

Maar hoe dan ook; ik voel me er fijn bij dat ik ben gestopt en als je eenmaal door de eerste 72 uur heen bent valt het allemaal ook wel reuze mee (vind ik)!

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » wo 28.04.2010 23:49

Gefeliciteerd! :)

Volhouden!

tejo

Bericht door tejo » do 29.04.2010 09:31

willem
steek een lekkere sigaar op, flink inhaleren je word er vanzelf stront ziek van. dit een aantal keren herhalen en !!!
je bent zo van het roken af.

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » do 29.04.2010 11:00

Ik inhaleer al geen sigaretten. Trek ik niet.

Binnenkort dan echt stoppen. Ga niet afbouwen of eerst lichtere sigaretten roken maar het radicaal proberen. Dan ook een aantal dagen flink ziek. Werkt dat niet dan maar Zyban, ondanks dat bijsluiter tinnitus vermeld. Ben daarmee een aantal jaren geleden een tijdje succesvol mee gestopt maar het is gemeen teringspul.

Ben blij met het goede nieuws van DaneV dat die geslaagd is te stoppen met roken en nu zelfs iets minder tinnitus heeft.

Kees

Bericht door Kees » do 29.04.2010 19:18

Alvast sterkte toegewenst met dit besluit.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie