stigmatisering rondom tinnitus

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie

Ik ervaar stigmatisering door de buitenwereld met betrekking tot het hebben van tinnitus.

ja
11
65%
nee
6
35%

Totaal aantal stemmen: 17

CarolienvEA

stigmatisering rondom tinnitus

Bericht door CarolienvEA » di 11.05.2010 11:33

hoi forumbezoekers,

in verband met een onderzoek naar tinnitus ben ik benieuwd of jullie wel eens sociale afwijzing of afkeuring ervaren met betrekking tot het hebben van tinnitus. Ik heb veel gelezen dat het hebben van tinnitus het sociale leven beinvloedt, merken jullie dat mensen hier onbegrip voor hebben en dat jullie hierop worden afgerekend? Of worden jullie erop afgerekend omdat mensen denken dat jullie overdrijven?
Indien jullie wel eens stigmatisering ervaren, wat zou dan volgens jullie de achterliggende reden zijn?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties,
groetjes Carolien

JV
Contacteer:

Bericht door JV » vr 14.05.2010 21:23

Hoi Carolien,
Simpel, net als met alle 'interne' aandoeningen kun je aan de buitenkant niet zien wat 'ons' probleem is. Iemand die mij op straat tegenkomt ziet niks aan mij, maar ondertussen kan ik wel op mijn tandvlees rondlopen...
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

sen

Bericht door sen » vr 14.05.2010 21:59

JV schreef:Hoi Carolien,
Simpel, net als met alle 'interne' aandoeningen kun je aan de buitenkant niet zien wat 'ons' probleem is. Iemand die mij op straat tegenkomt ziet niks aan mij, maar ondertussen kan ik wel op mijn tandvlees rondlopen...
ja een ervaring erg last en tinnitus
de bus
nauw bij het ziekenhuis werd ik er uit gegooit zoals ik het zeg deur open
dronken mensen vervoerde hij niet
werd dol van het geluid en daar kwam bij heb last van meniere dus lijk wit
en daar stond ik buiten
ben lopend huilend naar huis gegaan,kon die man wel wat

Marjolein

Bericht door Marjolein » za 15.05.2010 10:34

Onderzoek in het kader voor wie en/of wat als ik vragen mag?

CarolienvEA

Bericht door CarolienvEA » do 20.05.2010 16:28

Sorry dat ik niet heb vermeld waarom ik onderzoek doe. Het is onschuldig, ik doe een universitaire studie en voor het vak Lichaam en Cultuur doe ik dit onderzoek. Geen enkel antwoord dat jullie geven zal gepubliceerd worden.
Nu had ik nog een tweede vraag: als jullie stigmatisering ondervinden, wie stigmatiseren jullie dan? Familie en vrienden of buitenstaanders?

Plaats reactie