Tinnitus verergeren bij bezoeken festival / concert?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Guidinho

Tinnitus verergeren bij bezoeken festival / concert?

Bericht door Guidinho » di 22.06.2010 10:25

Sinds kort is bij mij tinnitus vastgesteld, waarschijnlijk ontstaan door gehoorschade tijdens een concert waar ik eind vorig jaar was. Hoewel ik de afgelopen weken niet naar concerten of clubs ben geweest is de piep in mijn linkeroor luider geworden.
Voor deze zomer heb ik een kaartje voor een festival, maar ik twijfel nu of het wel verstandig is om te gaan. Ik heb gehoorbescherming aangeschaft (ER custom made, SNR=24) maar heb er geen 100 % vertrouwen in dat 3 dagen rondlopen op een festival niet nog meer schade oplevert. Ik heb namelijk begrepen dat als je eenmaal schade hebt je sowieso vatbaarder bent.

Ik vroeg me af welke ervaringen jullie hebben met het bezoeken van festivals / concerten i.c.m. tinnitus.

John M.

Bericht door John M. » di 22.06.2010 22:51

Ik ga over 2 weken ook een dag na een festival, ik ga nog eens langs de apotheek voor de beste oorbescherming, het maakt mij niet veel uit hoeveel het zal kosten. Zolang dat de tinnitus maar niet erger word.

Kees

Bericht door Kees » wo 23.06.2010 19:58

Je moet gewoon doen waar je je zin in hebt.

Gewoon even goed opletten waar je gaat zitten of staan.
Niet te dicht bij de boxen, vaak is wat meer aan de zijkant het beste.

Moet je voor aanvang van het concert even uitvogelen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

qtip

Bericht door qtip » do 24.06.2010 10:59

ik ga het ook weer eens proberen.
maar ik ga idd ook nogmaals uitzoeken welke doppen het beste beschermen.

een kennis heeft http://www.filterz.net/nl/index.php gekocht zonder filters :) maar volgens hem zitten simpele schuimdoppen fijner en dempen ze ook beter. het prijsverschil is ook immens.

ik denk zelf aan goede schuimdoppen en daaroverheen earmuffs, maarja dat ziet er niet uit natuurlijk :)
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

Guidinho

Bericht door Guidinho » do 24.06.2010 19:03

Bedankt voor de reacties!
Ik twijfel nog steeds of ik naar het festival ga, maar ben alweer wat wijzer geworden iig.

Vind het erg lastig om uit te vinden of de kwantiteit (itt aantal decibel) ook erg schadelijk is, dat wil zeggen drie dagen lang muziek terwijl je niet 24/7 oorbescherming in hebt. Of hoe het zal bevallen om wel drie hele dagen met gehoorbescherming te lopen..

Hoe doen jullie dat, alleen gehoorbescherming dragen als je denkt dat de muziek te hard staat of er te hoge tonen inzitten?

Kees

Bericht door Kees » do 24.06.2010 22:06

Voor goede gehoorbescherming kun je ook hier even kijken.

http://www.exinore.nl/gehoorbescherming/muziek/er/
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

IrisVDD

Bericht door IrisVDD » za 10.07.2010 18:48

Als ik naar een feestje ga dan draag ik altijd oordoppen met een filter! De mijne zijn op maat gemaakt, beschermen volgens de audioloog tot 140 db en je hebt 15 jaar garantie. De muziek is leuker om te horen.
Men raadt ook aan om regelmatig een 'oor'pauze te nemen en je moet dan ergens staan waar er geen muziek is.
Het aantal db telt zeker mee en de duurtijd van blootstelling ook.
Als ik me het goed herinner kan men na 8 u blootstelling aan 80 db gehoorbeschading krijgen. Een stofzuiger is al 60 db!
Hoe hoger de db, hoe kleiner de duurtijd van blootstelling zonder schade.
Op festivals is het zeker boven de 103-10 db......dus ik zou cte gehoorbescherming dragen.

John M.

Bericht door John M. » zo 11.07.2010 16:58

Ben vorige week naar een festival geweest, met oordoppen.
Geen last gehad.

LK

silicone oordoppen en 140 dB ???

Bericht door LK » vr 05.11.2010 17:02

De beste oorbescherming voor festivals is volgens mij de op maat gemaakte silicone oordoppen, in Belgie bij Laperre te laten maken.
Ze zijn zacht passen zich beter aan , en hebben minder verlies, ...
De audioloog die jullie oordoppen garandeert tot 140 dB mag je dringend eens in contact brengen met mij, onverantwoord om zo'n dingen te beweren.
Op maat gemaakte oordoppen dempen meestal tot 25 of 30 dB...
en zelfs minder in de lage tonen.
Als jij met oordoppen uren lang in geluid zou staan van 140 dB krijg je nog 110 a 115 dB binnen, veel te veel voor uw oren!!!
Veel plezier op de festivals...
Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Plaats reactie