Volgens de Chinese geneeskunde treedt oorsuizen op als de Qi

Moderators: moderator, forumadmin

betty
Contacteer:

Bericht door betty » do 24.06.2010 19:54

Ik ben bij een accupuncturist in mijn woonplaats geweest en merkte na 3 behandelingen dat het beter ging. Het oorsuizen is niet weg maar het is dragelijker geworden en het gehoor is aanzienlijk verbeterd door accupunctuur.
Mijn accupuncturist gaat niet langer dan 5 keer door als er dan geen verbetering is heeft het geen effect.
groetjes Betty

annelies1980

Bericht door annelies1980 » di 29.06.2010 13:13

Heeft er nog iemand dit: de dag na een acupunctuurbehandeling is m'n suis harder, de piep is er een beetje uit, maar de ruis is enorm.

Ik neem nu ook chinese kruiden, ben 's benieuwd. Gisteravond leek het me ietsje beter te zijn, de hoge piep was een ietsie minder, maar vandaag is 't weer mis.

Toch nog maar een paar behandelingen doen. Baat 't niet dan schaadt niet.

Jante

Bericht door Jante » di 29.06.2010 19:12

Nou Annelies
Ik heb al herhaaldelijk eerder geschreven dat ik na een acupunctuurbehandeling op de eerste hulp belandde. Mijn t werd ondraaglijk in de nacht nadat de plek naast mijn neus was behandeld.
Het schaadde mij dus wel.

Ook wel logisch dat alles dat kan baten, ook kan schaden.
Maar je moet het natuurlijk zelf uitproberen.

Groet Jante

Geertje

Bericht door Geertje » di 29.06.2010 19:46

Als je homeopathie gebruikt en je hebt het goede middel te pakken dan kunnen je klachten ook erger worden: teken dat je het goede middel te pakken hebt. Misschien is dat hier ook zo......

Jante

Bericht door Jante » di 29.06.2010 19:53

Dat zou kunnen, al is het geen acupunctuurprincipe, maar het omgekeerde kan ook, helaas.

Een vriend van mij heeft sinds 23 jaar een harde pieptoon (sinds een verwaarloosde griep).
Hij probeerde na een paar jaar een homeopathisch middel, en wat ik al vreesde: het werd wel erger, nl keihard, maar is nooit meer minder dan dat geworden...

Dit is niet bedoeld om iemand te ontmoedigen, maar dit soort dingen kan met zogenaamd onschuldige therapieen gewoon gebeuren.
Iedereen die denkt dat dit soort middelen wel kan helpen maar geen kwaad kan, vergist zich naar mijn idee met name in het laatste.

Groet!
Jante

Maartje

Bericht door Maartje » di 29.06.2010 20:17

Een vriend van mij heeft sinds 23 jaar een harde pieptoon (sinds een verwaarloosde griep).
Hij probeerde na een paar jaar een homeopathisch middel, en wat ik al vreesde: het werd wel erger, nl keihard, maar is nooit meer minder dan dat geworden...
Het is nooit vast te stellen dat die verergering van die pieptoon door dat homeopatisch middel kwam. Kan ook stom toeval zijn geweest.
Dat hij na een paar jaar naar een homeopatisch middel greep, zal ook niet voor niets zijn geweest. Dan zal er al wel een verergering gaande zijn geweest.
En ook hier geldt, soms helpt het, soms niet.
Sommige therapeuten verstaan hun vak, andere niet.
Net als met alle andere medicatie en artsen die we hier de revue zien passeren.

Jante

Bericht door Jante » di 29.06.2010 21:26

Het was echt geen toeval, Maartje. Hij probeerde dat homeopathische middel omdat hij verbetering wilde toen de piep jaren maar hetzelfde bleef. Direct na het nemen van het homeopatisch middel werd het harder en dat bleef. Hij heeft me het verteld, voor hemzelf en ook voor mij is het verband onmiskenbaar.

Dit gebeurt vast niet vaak hoor. Maar het kan. Dat is waarom ik ook nooit homeopathie heb aangedurfd. Al had het me misschien wel kunnen helpen en ik hoop dat het dat bij anderen ook doet!!
Het zal zeker afhangen van hoe goed de arts is. Maar ik heb dat nooit kunnen inschatten.
Iedereen die dit soort middelen probeert heeft er goede reden voor. Maar dat ook hier risico's aan zitten is volgens mij niet voor iedereen duidelijk.

Overigens vraagt dezelfde vriend me nog vaak of er nieuwe ontwikkelingen zijn waarmee hij nu wel van zijn pieptoon af zou kunnen komen. Anderzijds kan hij er, na er drie jaar aan te hebben moeten wennen, nu wel mee leven.
Een trip naar Gent vindt hij weer ver...

Groet! Jante

qtip

Bericht door qtip » wo 30.06.2010 12:51

Maartje schreef:Het is nooit vast te stellen dat die verergering van die pieptoon door dat homeopatisch middel kwam. Kan ook stom toeval zijn geweest.
Dat hij na een paar jaar naar een homeopatisch middel greep, zal ook ...
dat geldt voor mensen die tijdens een behandeling van hun klachten afkomen ook. kan ook stom toeval zijn.

8-)
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

Plaats reactie