Neurostimulator; aanmelden mogelijk

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

udo j

Bericht door udo j » wo 21.07.2010 12:29

Zo is het Annelies, er is de laatste tijd meer gaande wat perspectief bied
hou je daar aan vast!
mvg udo

vlecht

Bericht door vlecht » za 24.07.2010 16:28

Ev schreef:In regards to the clinical success we have brilliant interim results on our clinical study, the end results are expected for next month. Also the feed-back from the market is excellent: I have seen a lot of patients who reported complete relief and many more who have significant reduction of their Tinnitus symptoms."[/i]
Ik wil geen spelbederver zijn, maar waarom vind ik van deze hosannaverhalen weinig tot niets terug op de Duitse tinnitusfora? Het klinkt mij iets teveel in de oren als de slager die zijn met groeihormonen volgepropt dood beest aan de mens probeert te brengen. Helaas is de Neurostimulator nog met teveel onduidelijkheid omgeven en schijnen de naar buiten gebrachte onderzoeksresultaten vrij summier te zijn, om dit apparaat al bij voorbaat te bombarderen tot De Verlosser. Maar misschien ben ik te cynisch, wat ik niet hoop, natuurlijk. :)

Groeten,

Jeroen.

udo j

Bericht door udo j » za 24.07.2010 17:06

Je hebt zonder meer gelijk Om voorzichtig te zijn om dit het mirakel
te noemen.
Het blijft afwachten wat er werkelijk uit komt en dus reken ik op een jaar voor dat er meer bekend is en dan hopelijk in positieve zin.

Het zijn in ieder geval opties en dat bied en mens perspectief.
mvg udo

Jante

Bericht door Jante » za 24.07.2010 18:13

Hoge verwachtingen moeten nooit een reden worden voor teleurstelling.
Maar vice versa ook niet!

(Of moet dit bij de Gedachten?)
Jante

rene10

tinnitus Neurostimulator

Bericht door rene10 » zo 25.07.2010 10:51

Ik heb afgelopen week een gesprek gehad over deze behandelmethode met mijn audioloog van het UMCG en al eerder met het audiologisch centrum in het noorden van het land. Ik heb zelf namelijk ook last van tinnitus. Zowel het UMCG als het audiologisch centrum zijn erg skeptisch en geloven er eigenlijk nauwelijks in. Het UMCG (toch in nederland " toonaangevend " >beetje lullige uitspraak in relatie tot tinnitus>....) gaat er juist vanuit dat de hersenen, door het gehoorverlies, bijvoorbeeld, in de hoge tonen, een hoog geluid gaan nabootsen. Die alleen de tinnitus patient hoort. Deze toon zou volgens het UMCG juist geactiveerd of gestimuleerd moeten worden. Ik heb van het UMCG begrepen dat deze therapie daar juist niet voor kiest. Je krijgt geluiden te horen, maar juist niet het geluid die de hersenen missen.
Ik dacht ik zal deze mening even laten horen.

Ik heb overigens contact gehad met mijn ziektekostenverzekering over een mogelijke vergoeding. Als antwoord kreeg ik, dat alleen als de behandeld KNO arts of audioloog (uit Nederland) met een onderbouwde aanvraag en uitgewerkt behandelplan kwam met opgaaf van alle kosten, het serieus zou worden bekeken of de kosten worden vergoed.

groeten Rene

udo j

Bericht door udo j » zo 25.07.2010 12:40

Het is niet juist dat de hersenen een hoge piep gaat na bootsen tenminste niet alleen een hoog geluid.
Ik heb er ook lage tonen bij die maken het voor mij onaangenaam. Uit de gehoortest komt alleen een dip in de hoge tonen te voorschijn dus
hoeft niet altijd een hoog geluid van de hersenen te zijn.

Maar ja wat zal het wezen. De zelfde toon je hersenen laten horen zodat de hersenen denken ik hoef dat geluid niet meer te maken of wat ze nu doen
met geluiden er omheen laten horen.

De tijd zal het uitwijzen. Volgens mij heeft Erica al een tijdje het apparaatje in huis maar heeft nog niets gemeld.
Waarschijnlijk zal ze voorzichtig zijn in het melden er van voor dat ze zeker is van haar zaak.

Of is gewoon op vakantie dat kan ook natuurlijk.
Ik hoop wel wat van haar te horen. mvg udo

Erica47

Bericht door Erica47 » ma 26.07.2010 12:43

Jaaah
:P
helaas vakantie voorbij.
Met motor, tent en man naar Denemarken.
Heerlijk genoten. :gg:

'Mijn' Neurostimulator is betaald en wordt geleverd bij 'mijn' KNO-arts in Aken.
Ik heb hen voordat ik op vakantie ging gebeld om te zeggen dat ik de komende drie week niet aanwezig ben.
Dus het apparaat is nog niet in mijn bezit.
Het kan echter ook nog wel zo'n twee week duren want de levertijd kan uitlopen tot 5 week (of langer).

Maar zoals beloofd: als ik met de therapie begin start ik een nieuw topic om te vertellen hoe het gaat.
Echt waar.

:cool: Erica

Brederordie

Bericht door Brederordie » ma 26.07.2010 12:46

Welkom terug Erica... Ik hoop dat jullie een goede vakantie hebben gehad?
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar jouw bevindingen met de Neurostimulator :cool:

qtip

Bericht door qtip » ma 26.07.2010 13:56

Erica47 schreef:...als ik met de therapie begin start ik een nieuw topic om te vertellen hoe het gaat...
wat mij betreft wordt dat een ''sticky''.
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

annelies1980

Bericht door annelies1980 » ma 26.07.2010 14:00

Ik heb eens gekeken op het duitse tinnitus forum en daar zeggen ze dat er in Duitsland ook een studie loopt rond neurostimulator voor ruistinnitus.

Maar dat zit nog in de testfase blijkbaar.
Verlies jezelf niet in het geluid

Cinetonic

Bericht door Cinetonic » di 27.07.2010 00:13

Ik ben ook zeer nieuwsgierig, laat er maar een 'sticky' van maken als je een thread maakt met je bevindingen!

scorpius

Bericht door scorpius » di 27.07.2010 23:15

Het juelich instituut heeft wel een grote naam en iets wat daar ontwikkeld is zal toch wel enige wetenschappelijk basis bezitten. Wat echter mijn scepsis wekt is het feit dat men via een spin-off/start-up probeert om dit product te financieren. Dit betekent toch dat ze onvoldoende vertrouwen hebben om via de normale weg (de z.g.n. clinical trials) financiering rond te krijgen.

Er wordt dus feitelijk aan tinnitus gemeenschap gevraagd om mee te werken aan de financiering van dit onderzoek. Want ik schat dat de kosten maar voor 10% bestaan uit productiekosten.

Daar is op zich niet mis mee als ze zich genereuzer op zouden stellen, d.w.z. alleen kosten zouden rekenen als je er ook daadwerkelijk baat bij hebt.

Het kosten aspect is onderzoekstechnisch tevens een groot risico, mensen die zo'n fors bedrag neerleggen zullen minder geneigd zijn om kritisch te kijken naar de resultaten van hun eigen behandeling.

Natuurlijk hoop ik dat dit een goeie therapie is, maar ik zou toch eerst de resultaten uit het veld afwachten.
vlecht schreef:Ik wil geen spelbederver zijn, maar waarom vind ik van deze hosannaverhalen weinig tot niets terug op de Duitse tinnitusfora?
Ik heb gemerkt dat op de Duitse forums er zich vaak mensen bevinden die zich zeer sceptisch opstellen. Tinnitus.de spant geloof ik wel de kroon hierin.

edit:
Op de pers pagina van http://www.anm-medical.com stond trouwens weer een link naar een nieuw filmpje van de WDR

Erica47

Bericht door Erica47 » wo 28.07.2010 20:03

Hai Scorpius,

bedankt voor de link naar het filmpje. Kan ik weer aan de collectie toevoegen.
Als Jülich royalties over de uitzendingen op televisie zou ontvangen was er al een klep geld binnen denk ik. :-D
Als je na twee maanden Neurostimulator geen effect kunt waarnemen dan moet je een paar 100 euro aan onkosten te betalen.
De rest krijg je weer teruggestort.
En wat het Duitse forum betreft kan ik je mening alleen maar onderstrepen.
Zo'n kliek galbakken ben ik nog nooit tegengekomen (op het internet dan).
Krititsch zijn is prima maar bij Tinnitus.de branden ze bijna iedereen af die positief met tinnitus probeert om te gaan.
En dan niet alleen mbt de Neurostimulator, waarvan de geluiden positief zijn (letterlijk en figuurlijk) maar die zich eigenlijk nog bewijzen moet.

Erica

scorpius

Bericht door scorpius » wo 28.07.2010 23:08

Erica47 schreef:Als Jülich royalties over de uitzendingen op televisie zou ontvangen was er al een klep geld binnen denk ik. :-D
Ik denk eerder andersom :)
Als je na twee maanden Neurostimulator geen effect kunt waarnemen dan moet je een paar 100 euro aan onkosten te betalen.
De rest krijg je weer teruggestort.
Dat is op zich wel netjes, mits je er ook daadwerkelijk voor die tijd al kan merken of het zal werken of niet.

Ik kwam trouwens dit nog tegen op het internet, het lijkt qua beschrijving eigenlijk verdacht veel op wat de neurostimulator doet. Alleen dan voor 6 dollar (als je een iphone/ipad hebt)

Blijkbaar is er onderzoek beschikbaar wat de onderliggende theorie beschrijft, waardoor het mogelijk is ook zelf de geluiden te fabriceren zoals de neurostimulator (blijkbaar) doet.

Binnenkort maar eens even zoeken op internet naar dat onderzoek.

Edit:
Volgens mij al eentje gevonden.

qtip

Bericht door qtip » do 29.07.2010 09:11

hmm nu je het zegt, idd... als ik het goed begrijp...

een beetje whizzkid zou dat ding moeten kunnen hacken en een applicatietje moeten kunnen schrijven waardoor je met je pc op precies dezelfde manier een constante toon om kunt zetten in een bliepjes sequentie. dit gooi je vervolgens op je mp3 speler en klaar ben je.
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

Plaats reactie