TRT TRAINING GENT

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

irisrozemarijn

Bericht door irisrozemarijn » do 19.08.2010 13:35

Ik heb me aangemeld!! En ga er dus naartoe!! Ben echt zo benieuwd!! :-D Ben vol goede moed!
Vivere Memento!

romika

Bericht door romika » do 19.08.2010 16:06

Hee wat goed van je Irisrozemarijn!!!!!!!!

Kon je al een afspraak maken dan?
Dat is prachtig.

Ik ga na mijn vakantie de boel aanzwengelen.
Hoop dat ik dan ook binnen een redelijke termijn geholpen kan worden.

Lieve groet,
Romika
Laatst gewijzigd door romika op za 21.08.2010 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

Jante

Bericht door Jante » vr 20.08.2010 02:07

nieske schreef:Of TRT ook goed is voor tinitus, dat lijkt me wel. Het is immers voor tinitus ontwikkeld. Maar mensen met H hebben er erg veel baat bij is inmiddels wel gebleken.
Nieske wat goed dat je je verhaal hebt opgeschreven.

Bij mij verbeterde de h vanaf Gent ook meteen, en blijft verbeteren.
Bij de t duurde het wat langer. Maar nu na vijf maanden heb ik vele tinnitusvrije dagen.
Dat was vorig jaar, toen mijn t nog volcontinu aanwezig en bovendien ondraaglijk was, niet denkbaar. En de vooruitgang blijft doorgaan.

Ik wijt deze resultaten aan TRT Gent en mogelijk ook de rivotril. Ik weet niet precies wat welk aandeel heeft
maar dat Gent groot is, is wel zeker.

Nieske en John van Loon en LK, ik ben julllie zeer dankbaar dat jullie mij via dit forum op dit spoor hebben gezet.

Groet!
Jante

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » vr 20.08.2010 08:36

Jante, geen dank hoor. Het geeft mij een heel blij gevoel als ik mensen zo kan helpen.
Fantastisch dat je al een paar dagen geen T meer heb.

Mochten er mensen zijn die ik persoonlijk kan helpen dan mogen ze mij bellen of mailen, ik weet hoe moeilijk het kan zijn zeker als je in de beginfase zit. Het kan heel waardevol zijn om met iemand te praten, die dat ook zo heeft meegemaakt en eruit is gekomen.

liefs Nieske

frank4y

Bericht door frank4y » di 24.08.2010 21:55

Lieve Nieske,

Je schrijven geeft mij hoop, het oorpiepen heeft wellicht te maken met de sportclub ;de harde muziek en een vriendin die ik daar achterliet.

Ik heb verder ook hoop, want na een een kleine KNO ingreep wat niets met oorpiepen te maken had, was het een week stil in mijn koppie..

Liefs frank

romika

Bericht door romika » di 24.08.2010 22:28

Hahahaha sorry dat ik lach maar je staat wel heel erg groot in beeld met die vrolijke snoet van je!!!!

Wel lief om te zien hoor!!!
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

irisrozemarijn

Bericht door irisrozemarijn » wo 25.08.2010 08:12

Hihihi ik moest ook al lachen! :) maar wel schattig inderdaad!
Vivere Memento!

irisrozemarijn

Bericht door irisrozemarijn » wo 25.08.2010 08:13

Trouwens Frank wat heb je voor kleine ingreep gehad dan bij de KNO arts?
Vivere Memento!

Kees

Bericht door Kees » wo 25.08.2010 12:51

frank4y schreef:Lieve Nieske,

Je schrijven geeft mij hoop, het oorpiepen heeft wellicht te maken met de sportclub ;de harde muziek en een vriendin die ik daar achterliet.

Ik heb verder ook hoop, want na een een kleine KNO ingreep wat niets met oorpiepen te maken had, was het een week stil in mijn koppie..

Liefs frank

Hallo Frank,

Ik ben zo vrij geweest je avatar aan te passen.

Het neemt anders teveel ruimte in beslag aan de linkerkant,
zodat er aan de rechterkant teveel ruimte verloren gaat voor de tekst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Ev

Bericht door Ev » vr 27.08.2010 18:48

irisrozemarijn schreef:Ik heb me aangemeld!! En ga er dus naartoe!! Ben echt zo benieuwd!! :-D Ben vol goede moed!

Hoi Iris,

Wanneer heb je je aangemeld en wanneer kan je aan de slag?:)

ik twijfel ook aan TRT, maar afstand is zo groot

Jante

verslagje laatste trip naar Gent 30 augustus

Bericht door Jante » wo 01.09.2010 15:21

Hier een verslagje van mijn laatste bezoek aan Gent eergisteren.
Het was zoals gewoonlijk weer een kundige, adequate en inspirerende sessie.
Ik heb nu een eigen 'zee' gekregen. De eerdere was een proefmodel. Ik ben blij dat ik hem nu zelf heb. Kun je aan zoiets verslaafd raken? Hij helpt me ook slapen.

De draagbare ruisgeneratoren heb ik na een lange periode van proef definitief ingeleverd. Mijn gehoorgangen zijn erg smal en bochtig, met als resultaat dat het klieren bleef met afstellen, instellen, pijnlijk prikken in mijn gehoorgang enz... Zo bleef ik ook gefocust op mijn oren en dat moet juist niet.
Maar de zee (tafelruisgenerator, net als als de draagbare generatoren met breedbandruis) is voor mij het perfecte alternatief. Mijn vriend houdt ook van het geluid en zelfs de poezen worden er rustig van,

Mijn Variphone oordoppen voor musici waren helaas nog niet klaar, die worden nagestuurd. Ze moeten nog aan een 'lek-test'worden onderworpen, als ik ze aan heb. Maar dat blijkt ook in Purmerend te kunnen, dus niet nog een keer dat hele eind rijden.
En ik heb ter plekke Variphone universeel oordoppen meegekregen om toch beschermd te zijn tijdens de aanstaande repetitie van de elektrische band (en evt. incidentele muziekuitvoeringen).
De kans op schade is bij mij door mijn t en h niet groter dan bij 'normale' oren, verzekerde mijn audiologe mijn nogmaals. Maar: het belang van voorkomen daarvan wel, omdat mijn hoge tonen - itt de middenfrequenties - nu nog goed zijn, terwijl ik bij aantasting van die hoge frequenties door geluidsschade, in de aap gelogeerd zal zijn.

Waarschijnlijk was dit de laatste sessie in Gent (4 x geweest totaal).

Een eind weg is het wel hoor, en je moet rekening houden met file. Bij ons duurde de heenreis deze keer vanuit Amsterdam 3 uur en de terugweg 4 uur.
Maar als je te vroeg aankomt is naast de Sint-Lievenspoortkliniek op de hoek een heerlijk cafeetje waar ze de lekkerste verwenkoffie en andere heerlijkheden serveren.

Over de wachttijd in de kliniek: die is nog niet opgelost. In november hopen ze hun nieuwe systeem in werking te hebben, waardoor meer mensen snel geholpen kunnen worden.
In ieder geval zag mijn audiologe er weer beter uit, at ze beter en was ze niet meer zo mager. Dat scheelt.

Ik zei tegen haar nog: tjee november, dat is wel lang voor sommige mensen, die echt in nood zitten.
Ze zei: 'Tja het is hier geen crisisopvang. Die mensen moeten toch echt eerst naar hun huisarts want (deze woorden zet ik in hoofdletters omdat ze het vaker heeft gezegd en ik het belang ervan steeds meer ben gaan zien): 'TINNITUS IS OOK VAAK EEN VAT DAT OVERLOOPT. ER IS VAAK MEER AAN DE HAND. '
Zij ziet de huisarts als de beste ingang om daar mee aan de slag te gaan.

Ze erkende overigens dat ook zelfs in Belgie huisartsen vaak weinig verstand hebben van tinnitus, laat staan van door wat voor achterliggende oorzaken die vaten kunnen doen overlopen.

Een overbelast zenuwstelsel is denk ik inderdaad veel vaker dan tot nu toe wordt aangenomen, een belangrijke oorzaak. Voor mijzelf geldt het zeker ook.

En Kees ja, dan kom ik weer uit op jouw lijfspreuk: rust, ontspanning en regelmaat!!
Dat klopt gewoon.

Het helpt overigens niet als drilboren om 8 uur 's ochtends je oren ingaan zoals bij mij gisteren gebeurde nadat ik de reis naar Gent met koorts en griep had doorstaan. Húp t, in het kwadraat omhoog dus!
Voorlopig blijven die drilboren weer doorgaan, dit keer in de zijdelings aangrenzende etage. We zullen helaas wéér ons huis uitmoeten. Vierde verbouwing om ons heen. Niks ontspanning en rust.

Maar ik weet nu wel hoe het werkt, mijn h blijft stabiel grotendeels genezen en mijn t herstelt zich steeds sneller.
En: ik heb mijn zee om overal naar toe mee te nemen.

Al weet ik niet hoe andere TRT-therapeuten het doen, Gent is als het even lukt, de moeite van het wachten waard.

Groet!
Jante

Kees

Bericht door Kees » wo 01.09.2010 16:30

Ik zie dus toch wel een aantal lichtpuntjes voor je en dat is al heel veel gewonnen.
Ja, ziek zijn en dan lange ritten maken naar België daar wordt je niet echt beter van.

Maar er is altijd licht aan de horizon, ook die verbouwingen houden een keer op.

Hoop doet leven toch....... :?
No even doorbijten helaas.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

sen

Bericht door sen » wo 01.09.2010 19:20

jante je komt maar naar almere hier is het rustig hoor
meiss dit gaat je ook lukken,je gaat er gewoon boven uit zingen,
kan ook mila neer zetten als ze honger heeft ,
nauw ze stoppen hoor,met die boren,
ze komt er boven uit :cool: :-P
nee zonder dollen,hoop dat het snel voorbij is voor je :-P
sen
ps;;oooooo jante knoflook uien en trassie :wink:

opa cor

Bericht door opa cor » wo 01.09.2010 19:32

Nou Sen "knoflook -uien -trassie is dat niet "te opwindend "?

opa cor

udo j

Bericht door udo j » wo 01.09.2010 21:47

Hoi Jante, Ik begrijp dat je niet meer naar gent hoeft. Dat is een mee valler.
De zee (wat jij noemt) is dat niet zo iets als dit...........
http://www.laser-therapie.nl/ee/lt.nsf/ ... endocument

Je hebt in ieder geval oordoppen voorlopig voor de band. Ik denk dat je het tot die tijd ook prima met de zem uit de voeten had gekund maar
dit is ook mooi natuurlijk.
Nu nog ff wachten op de op maat gemaakte.

mvg udo

Plaats reactie