Hai allemaal,
Jazeker worden jonge mensen gewezen op gehooroverlast, vooral in auto's. Maar de ghettoblasters blijven bonken en mensen gaan uit hun dak in de disco. Dit
kan bijna niet zonder gevolgen blijven!!!
Als je een beroep uitoefent waarbij lawaai voorkomt, krijg je gehoorbeschermers. Wat ik dan niet begrijp, is dat mensen dan zonder oorbescherming naar een disco gaan. Je weet dat de muziek te hard is en bovendien dat het te warm is (alles om je in een stemming te brengen waarin je meer drankjes bestelt).
Je
voelt het toch in je oren?
Ik ga al jaren met oordopjes naar concerten en doe die schuimplastic propjes afhankelijk van het volume dieper of minder diep in. Zo kan ik wél van de muziek genieten zonder mijn oren te beschadigen.
Het kan me niet schelen dat ik uitgelachen word, liever uitlachen dan een week lang een doffe zoemtoon in mijn oren!
Sylke, eerlijk gezegd denk ik dat je op dit moment te veel gefocust bent op horen. De pieptoon is weg, de arts vertelde je dat er nu geen blijvende schade is. Als je jezelf op alle signalen blijft fixeren, roep je bijna een fobie over jezelf af (ik ben ook geen arts, maar ik weet waarover ik spreek

)
Laat het los - je bent voor nu hersteld!
Zie het als een waarschuwing voor een volgende keer: als jij jezelf vaker aan dat volume blootstelt, zul je
wel op weg gaan naar een blijvende beschadiging ...
Ik denk echt dat je je nu veel te veel zorgen maakt. Je let zó op dat je jezelf bijna klachten geeft en dat is toch zonde? Romika probeert je gerust te stellen, ik ook. Neem haar raad ter harte, zou ik zeggen:
Geniet van rust, laat muziek even voor wat het is en als je weer eens naar de disco wilt, dan kun je kneedbare propjes indoen. Niemand die het ziet en je gehoor is beveiligd tegen het volume.
Sterkte en echt, laat het gaan. Het is nu toch over? Geniet daarvan!
Hartelijke groet,
Marjolein