Aanmelding IntoEars

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Jessy

Bericht door Jessy » do 20.01.2011 22:51

Lieve Romika,

wat een superenthousiast verslag om te lezen! Zo fijn! Dank je wel! Ik kan eigenlijk niet wachten tot volgende week, de info avond. Ik zou zo graag beginnen!!

Mijn koffertje is gepakt, ik ga morgen om half 6 mijn vriendin ophalen. Richting Schiphol, oordopjes in mijn tas voor het vliegen, en met die prachtige Dom van Milaan in het vooruitzicht. Ik heb er wel en geen zin in, maar ik ga gewoon :?

Zondagavond zijn we terug en maandag breng ik verslag uit. Ik heb nu best wel kriebels in mijn maag.

Liefs Jessy

mmetje

Bericht door mmetje » vr 21.01.2011 10:46

Hey Romika, wat een goed te lezen dat je wederom een heel positief gesprek hebt gehad met Carlo, fijn fijn fijn joh! En wat leuk dat je mensen hebt ontmoet die je van hier kent maar elkaar even zien verdiept het contact nog meer he? Plus de herkenning over en weer....!
Ook ik heb toen die uitleg gehad over de Fantoom geluiden, over hoe het werkt in ons koppie en hoe belangrijk het is dat we snappen hoe ons mechanisme werkt want het snappen werkt als een soort rust, tenminste dat is bij mij wel zo.
Lieve Romika, ik wens je opnieuw heel veel goeds toe en ik hoop as dinsdag dezelfde positieve woorden neer te kunnen zetten als jij!!
Alvast een gezellig weekend gewenst!
liefs Marike

WillyFaber

gehoorapparaten

Bericht door WillyFaber » vr 21.01.2011 14:03

Hallo, ik deel de ervaringen met Romika helemaal. Ik ben ook heel blij met mijn gehoorapparaten, ook al is de tinnitus wat harder dan voorheen. Verder ben ik allerlei dingen aan het uitproberen. Zo was ik gisteren op de universiteit voor lezingen over de middeleeuwen. Het ging allemaal goed, was eigenlijk weinig lawaai van anderen en zo. Wel ben ik weggegaan bij het biljarten dat studenten deden in de kantine.
Verder heb ik nog wel heel wat vragen voor Carlo. Ik ben 4 feb weer bij hem. Want ik vraag me af waar toch die enorme vermoeidheid vandaan komt. Kan iemand mij dat vertellen?
Ik ben beter gaan slapen, nog wel met rivotril 2 mg per nacht, maar zonder oordoppen en dat al bijna een hele week. En ik slaap ook weer echt een hele nacht zonder onderbrekingen.
Wat denken jullie, zou het verantwoord zijn om zo een 5 kwartier te rijden naar mijn ouders? Daar is ook niet echt rust doordat er vanalles gedaan moet worden en er een blaffende hond is. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Groet en ik hoop ook eens een van jullie tegen te komen bij Carlo. Willy Faber.
Voor vragen betreffende T en H en SH kun je me mailen willy_faber@hotmail.com

romika

Bericht door romika » vr 21.01.2011 14:30

mmetje schreef:Hey Romika, wat een goed te lezen dat je wederom een heel positief gesprek hebt gehad met Carlo, fijn fijn fijn joh! En wat leuk dat je mensen hebt ontmoet die je van hier kent maar elkaar even zien verdiept het contact nog meer he? Plus de herkenning over en weer....!
Ook ik heb toen die uitleg gehad over de Fantoom geluiden, over hoe het werkt in ons koppie en hoe belangrijk het is dat we snappen hoe ons mechanisme werkt want het snappen werkt als een soort rust, tenminste dat is bij mij wel zo.
Lieve Romika, ik wens je opnieuw heel veel goeds toe en ik hoop as dinsdag dezelfde positieve woorden neer te kunnen zetten als jij!!
Alvast een gezellig weekend gewenst!
liefs Marike
Hoi Marike,

Dank je voor je lieve reactie!
Ja ik kan niet anders zeggen dat ik het een hele fijne dag heb gevonden.
Zowel bij Carlo als de ontmoetingen met de lieve mensen van het forum.
Inderdaad voegt het wel weer wat toe als je iemand in het echt
hebt gezien. Erg leuk!

Ja de counseling die Carlo geeft is van groot belang, je moet inderdaad
goed weten hoe het neurofysiologische model van Jastreboff werkt.
Daarnaast kan je altijd het boek lezen of de twee websites van de
heren Jastreboff en Hazell goed lezen.
Hier kun je ook heel veel informatie krijgen.

Hoe is het gisteren trouwens gegaan?

Ik wens jou de 25e ook een hele goede afspraak toe!
Dan gaat Carlo toch met je mee naar het gesprek bij de KNO-arts?

We lezen het hier wel van je denk ik.

Voor jou ook een heel fijn weekend en houd je taai!

Liefs Romika
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

romika

Re: gehoorapparaten

Bericht door romika » vr 21.01.2011 14:45

WillyFaber schreef:Hallo, ik deel de ervaringen met Romika helemaal.
Ik ben ook heel blij met mijn gehoorapparaten, ook al is de tinnitus wat
harder dan voorheen. Verder ben ik allerlei dingen aan het uitproberen.
Zo was ik gisteren op de universiteit voor lezingen over de middeleeuwen.
Het ging allemaal goed, was eigenlijk weinig lawaai van anderen en zo.
Wel ben ik weggegaan bij het biljarten dat studenten deden in de kantine.
Verder heb ik nog wel heel wat vragen voor Carlo.
Ik ben 4 feb weer bij hem. Want ik vraag me af waar toch die enorme
vermoeidheid vandaan komt. Kan iemand mij dat vertellen?
Ik ben beter gaan slapen, nog wel met rivotril 2 mg per nacht,
maar zonder oordoppen en dat al bijna een hele week.
En ik slaap ook weer echt een hele nacht zonder onderbrekingen.
Wat denken jullie, zou het verantwoord zijn om zo een 5 kwartier te rijden
naar mijn ouders? Daar is ook niet echt rust doordat er vanalles gedaan
moet worden en er een blaffende hond is. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Groet en ik hoop ook eens een van jullie tegen te komen bij Carlo.
Willy Faber.
Goedemiddag Willy,

Ook weer een positief verhaal om te lezen van je!
Wat goed van je dat je zo moedig bent om van alles
uit te proberen!! Echt heel knap van je hoor.

Ik ben vaak ook erg vermoeid als ik opsta.
Bij mij heeft dit te maken met de tinnitus.
Overdag heb ik er geen “last” van om het maar zo te zeggen.
Maar volgens Carlo heb ik wel “last” en dan voornamelijk ’s nachts.
Dat heb je zelf niet door maar je onderbewuste is nog steeds heel
druk bezig met het tinnitusgeluid.
Dus je autonome systeem, de motor in je lichaam, draait op volle toeren door.
Dat zou de vermoeidheid kunnen verklaren, in ieder geval in mijn geval.
Maar er kunnen natuurlijk altijd andere oorzaken aan ten grondslag liggen.
Ik zou het gewoon goed bespreken met Carlo.

Wel vind ik het een heel pluspunt dat je ondanks de rivotril
Al zonder je oordoppen slaapt! Echt goed meid!!!
En dan ook nog eens de hele nacht doorslapen! Helemaal goed.
Dat is dus ook mijn grote euvel. Af en toe een nachtje doorslapen
maar meestal een aantal keren wakker.

Ik zou als ik jou was lekker naar je ouders gaan.
Even wat afleiding is altijd goed.
Je zou je oordoppen mee kunnen nemen voor het geval het nodig is natuurlijk.
Ik weet niet hoe het gaat in de auto met je??
Maar als je daar van alles moet doen is het misschien net even te vroeg
En neem je misschien teveel hooi op je vork.
Even goed overdenken lijkt me.

Maar wellicht dat anderen een goede tip hebben voor je.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes!! En wie weet tot ziens bij Carlo!

Liefs Romika

mmetje

Bericht door mmetje » wo 26.01.2011 15:45

Hallo, hier even een berichtje van de uitslagen van gisteren waar ook Carlo bij aanwezig was zoals afgesproken.
Ik heb nog een lange weg te gaan want de scans gaven aan dat werkelijk alle bijholtes erg ontstoken zijn , een kwaal wat ik mijn halve leven al heb...Helaas had mijn vorige kno arts daar geen aandacht voor ondanks mijn vele vragen en uitleg over mijn verleden.
Maar goed, terug kijken heeft geen zin he?
Carlo en mijn kno arts waren behoorlijk onder de indruk van de scans en mij geeft het een bevestiging van wat ik zelf al vermoede.
Mijn T-oor heeft een behoorlijk verdikt trommelvlies met daarin nog een gaatje maar de verdikking is gekomen van de operatie van okt jl.
Daar moet ik opnieuw aan geholpen worden.
Oor rechts die al maanden leuk aan het mee sukkelen is door 100x perdag dicht te klappen en naar mijn bonkende hartslag te moeten luisteren zit helemaal vol met vocht, middenoor, alles fiks ontstoken.Holte achter mijn oor ontstoken, voorhoofd holte beide potdicht en rechter kaak holte fiks ontstoken.
Ik heb nu een cortison en antibiotica kuur en over 2 weken terug waar Carlo dan weer bij aanwezig is, helemaal prima, zijn input is meer dan belangrijk!
Zoals het nu lijkt kan ik pas beginnen met de gehoor apparaten als de operatie is gedaan want ik mag mijn oor niet afsluiten.
Ik heb nog even kort met Carlo gesproken en vertrouw ook zijn kijk op wat er nu gaande is en ik ben eigenlijk ook niet zo verrast, alleen nu een beetje bibberig op mn pootjes van de medicijnen en omdat ik nu pas het toelaat dat ik me al maanden zo naar voelde en dagelijks verhoging heb.
Nou, dat was het eventjes voor nu!
Veel lieve groetjes!
Marike

Kees

Bericht door Kees » wo 26.01.2011 16:20

Niet misselijk Marike, maar nu eindelijk mensen die je serieus nemen.

Hopelijk slaat de medicatie goed aan en ben je gauw van veel ellende verlost.
Ja, sommige KNO-artsen zou je wat willen doen. (Achter het behang plakken of iets dergelijks) :-( :-(

Maar dit gaat hopelijk helemaal goedkomen, we gaan van het positieve uit toch.... :cool:

Succes en sterkte toegewenst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Maartje

Bericht door Maartje » wo 26.01.2011 18:12

Jee Marike, wat een verhaal!!
Hopen dat de medicatie vlug aanslaat. Je krijgt een pittige cocktail, dus dat moet goed komen!
Sterkte!

Maartje
Troubles which are not expressed in tears, make other organs cry. (Hans Greuel)

Jessy

Bericht door Jessy » wo 26.01.2011 18:49

Och Marike, wat een lange lijst :( Echt belachelijk dat je nooit serieus bent genomen door de KNO arts :evil: Echt, ik zou willen dat zo'n man of vrouw een week met jouw klachten moest rondlopen. Ze kunnen zich echt geen voorstelling maken hoeveel invloed deze klachten hebben.

Gelukkig zit je nu bij de juiste mensen, wellicht zeker nog een lange weg te gaan Maar met een lichtpuntje in het zicht. En dat lichtpuntje wordt echt steeds groter hoor.

Liefs Jessy

mmetje

Bericht door mmetje » do 27.01.2011 11:37

Lieve Jessy, Sen, Maartje en Kees, erg bedankt voor jullie medeleven!
Het is ook echt belachelijk dat ze niet wilde luisteren naar mijn klachten en vooral mijn ervaring aangezien ik al 15x geopereerd ben aan mijn holtes.Maar alla, je kan niet altijd terug kijken he...vooruit is veel beter!
Ik hartstikke positief van aard en vooral een super goed gevoel in het ziekenhuis waar ik nu terecht gekomen ben, met deze kno arts en Carlo.
Ik word nu echt gezien en gehoord nu en ze nemen het nu van mij over, dat ik niet zelf alles moet bedenken en aandragen, nee...ik heb echt vertrouwen en dat is lange tijd weg geweest.
En Jessy, ik kijk naar het steeds groter wordende lichtpuntje hoor! :cool:
Vandaag voel ik me ook weer een stuk beter hoor, gisteren moest alles even aarden en een plek krijgen.Vooral omdat ik vrijdag ook een gesprek heb gehad bij een allergoloog en die had ook nogal behoorlijk pittige mededelingen,al met al, letterlijk en figuurlijk ik heb even veel in mijn hoofd :? .
Lieve mensen, heel veel goeds en een fijne dag!!
liefs Marike

romika

Bericht door romika » vr 28.01.2011 05:46

Lieve mensen,

Ik ben benieuwd wie er gisteren allemaal zijn geweest naar Tilburg
en hoe jullie ervaring was??

Las wel van Lucia dat de zaal helemaal vol zat!

Weet van Carlo dat er in maart weer een volgende info-avond komt.

Liefs Romika

mmetje

Bericht door mmetje » vr 28.01.2011 11:51

Hoi Romika, ik hoorde van Carlo dinsdag dat het storm loopt met aanmeldingen.
Liefs Marike

Jessy

Bericht door Jessy » vr 28.01.2011 13:00

Hallo lieve allemaal,

ik ben gisteren op de info-avond geweest en heb me gelijk ingeschreven voor een intake :) Ik heb er veel vertrouwen in dat dit gaat werken. Zoveel dingen zijn zo herkenbaar die verteld zijn. Op 3 maart mag ik de intake doen.

Ik ben er heel erg blij mee. Lucia heb ik volgens mij ook gezien, ik weet niet of zij ingeschreven heeft.

Ik kom vanavond terug op het forum (ben een beetje druk, mijn grote valkuil). Maar het is net of het extra energie heeft gegeven gisteravond.

Nou ja, ik ga er gewoon voor.

Liefs Jessy

mmetje

Bericht door mmetje » vr 28.01.2011 13:37

Nou Jessy, ik vind het helemaal geweldig voor jou en ik snap helemaal wat je bedoelt met je extra energie, je kan het nu echt delen met mensen die snappen waar je t over hebt!! Eindelijk!!!
Super de puper!
Ja, ga er maar gewoon voor!! :cool:
Liefs Marike

Lucia

Bericht door Lucia » vr 28.01.2011 15:03

[quote="Jessy"]Hallo lieve allemaal,

ik ben gisteren op de info-avond geweest en heb me gelijk ingeschreven voor een intake :) Ik heb er veel vertrouwen in dat dit gaat werken. Zoveel dingen zijn zo herkenbaar die verteld zijn. Op 3 maart mag ik de intake doen.

Ik ben er heel erg blij mee. Lucia heb ik volgens mij ook gezien, ik weet niet of zij ingeschreven heeft.

Ik kom vanavond terug op het forum (ben een beetje druk, mijn grote valkuil). Maar het is net of het extra energie heeft gegeven gisteravond.

Nou ja, ik ga er gewoon voor.

Hé Jessy, goed dat je je hebt ingeschreven. Ik twijffel...niet aan Into Ears maar aan de afstand. Was kapotttt gisteren en vandaag.
Ik denk erover om dan 2 onderdelen op 1 dag te doen maar eerst de accu vullen. Het gaat al beter maar ik loop teveel in de bekende valkuilen.

Kan natuurlijk ook in het Efteling Hotel blijven slapen (om de hoek 8-) )

Ik heb jammer genoeg weinig meegekregen van de mensen die er waren. Ten eerste was ik (te) laat en ten tweede wilde ik zo snel mogelijk naar huis ivm bijvoegende fluittonen.

Ik duim voor je!!!

Lucia

Plaats reactie