Mijn karma en mijn piep

Moderators: moderator, forumadmin

sen

Mijn karma en mijn piep

Bericht door sen » ma 11.04.2011 23:03

http://www.maitreya.nl/boeddhisme-intro-karma.htm

Zou er een verband zijn ,wat denken jullie

Sen

betty
Contacteer:

Bericht door betty » di 12.04.2011 14:30

Ik denk dat er veel waars in zit maar vind het toch een beetje eng.
groetjes Betty

5GodsDown
Contacteer:

Re: Mijn karma en mijn piep

Bericht door 5GodsDown » do 25.10.2012 16:29

Zou dat dan betekenen dat je tinnitus hebt omdat je karma te negatief is? Want het lijkt er toch niet op dat tinnitus een zegen is...
It feels like I've been here before, here, where the animals lay down to die

Kees

Bericht door Kees » do 25.10.2012 19:07

Kijk, zo kun je nog wel meer oorzaken naan je Tinnitus klachten hangen.
Niet teveel op letten en laat het voor wat het is.

Je kunt wel al je energie insteken met wat er op internet staat.
Met zommige dingen kun je wat en de
andere kun je beter in de vuinisbak gooien.

Gewoon kijken wat je er zelf aan kan doen
en laat he tinternet voor wat het is.

Ik hyeb al vaker geschreven, als de oplossing echt wordt
gevonden komt dit luid en duidelijk op het forum tre staan.

Ook de NVVS-site zal er dan alle aandacht aan besteden.

Karma of geen Karma, ik lees dit soort dingen nooit.
Kan er iets mee en besteed er zeker geen energie aan.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

hendrik1

Bericht door hendrik1 » do 25.10.2012 19:15

Sen, je vraagt wat wij er van denken. Boeiend zo'n vraag in relatie en met als achtergrond je eigen belemmringen/problemen/ziekten etc.

Ik heb een lang stuk over een invalshoek om naar karma te kijken gekopieerd van een site.
Geeft voor mijn gevoel een beeld waar meer eigen vrijheid en eigen kracht, eigen IK, uit spreekt.
Deze begint een stuk lager, eerst wat eigen mijmeringen.
Boven het gekopieerde staat een rij sterretjes.

Karma wordt in mijn ogen te vaak gezien vanuit een straf en belonings systeem.
Of als een systeem waaraan je vast zit.
In mijn beleving zit in omgaan met je karma ook je eigen IK.
Jij bepaald wat je er nu mee doet.

Vanuit genetisch opzicht heb je je lichaam gekregen van je ouders en hun ouders en hun ouders etc etc.
Wanneer je naar karma kijkt ontkom je niet aan reincarnatie. En dus dat je zelf gekozen hebt om op deze plek met dit lichaam geboren te willen worden. En ja daar horen dan ook je onhebbelijkheden, schaduwkanten en lastige kwalen etc bij.
Maar de vraag is dan hoe je daarmee om wilt gaan. En of het je eigen karma is of bv karma van gebeurtenissen. Een vraag zou dan kunnen zijn of de problemen van Tinnitus een individueel of maatschappelijk probleem is. Moet jij er iets van leren of moet onze maatschappij leren met geluid en geluidshinder om te gaan. Maken we als mensen meer lawaai dan sommige lichamen fysiek kunnen verwerken zonder problemen te ervaren of er aan over te houden.

Mijn ernstig auto-ongeluk wat ik overleeft heb was voor mij zo'n vraag. En het geeft mij een soort van maatschappelijke verantwoordelijkheid is mijn beleving. Ik ben op een avond door twee hard rijders van de weg gereden.
Drank en autorijden, verkeersveiligheid zijn voor mij items die ik uit wil dragen.
Tja, is dat dan mijn karma of een groter roeps of maatschappij karma.
En maakt het uit eigenlijk, het gaat er toch om wat ik er mee doe en wil.

Mijn tinnitus ervaar ik bepaald niet als een opdracht in of voor deze wereld. Maar ook niet als een straf omdat ik in een vorig leven te weinig geluisterd zou hebben of iets dergelijks.
Wel als iets waar ik nu rekening mee moet houden en mee leren omgaan. En dat ik blijkbaar een dusdanige constitutie heb waarmee ik in dit leven er iets mee moet, oke, daar wil ik dan wel aan gaan staan!

Streng en/of straf: nee dus!!! Een opdracht voor je in dit leven: Ja dus.

De gekopieerde tekst.
Ik heb geen link geplaatst omdat het van een (collega) site komt wat een commerciele link voor voor de zijn/haar praktijk.
Vandaar de bulk tekst dus

********************************************************************************
gekopieerd deel tekst!
Karma is van oorsprong een Sanskriet term en verwijst naar de wet van actie en reactie in het leven. Iedere actie, daad, gevoel of gedachte, is een beweging van energie in dit universum. Alles wat ik doe en wat in mijn omgaat laat een inprenting achter, omdat het deel is van een groter geheel. Mijn actie conditioneert mijn omgeving, zoals het ontstaan van een golf in de oceaan ergens anders in het water een dal laat onstaan. Om een simpel voorbeeld te noemen: als ik boos doe, conditioneer ik mijn omgeving bang te reageren, en als ik bang doe conditioneer ik mijn omgeving boos te reageren.

Karma bestaat eigenlijk in twee varianten; karma van gebeurtenissen en karma van conditionering. Karma van gebeurtenissen is niet gebonden aan persoonlijke geschiedenis. Een voorbeeld is een natuurramp, die uiteraard een impact heeft op iemands leven, maar niet veroorzaakt wordt door de persoonlijke voorgeschiedenis van die persoon. Dit soort karma is onvermijdelijk, en is niet te beïnvloeden. Karma van conditionering is veel belangrijker. Dat is wel te beïnvloeden, omdat het ontstaat door toedoen van de onverwerkte emoties uit het verleden. Het principe ervan is hetzelfde. Doordat ik (onbewust) op alle vlakken van het leven onverwerkte emoties heb opgeslagen heb ik deze dus in mijn energiesysteem. Het is dit onbewuste deel van mij dat verantwoordelijk is voor mijn bewuste voorkeuren, gevoelens, verlangens, acties en daden. Al deze onverwerkte emotie werkt als karma van conditionering, en geeft voortdurend signalen af aan mijn persoonlijkheid en aan mijn omgeving. Doordat ik het uitstraal laat het een indruk achter op mijn omgeving. Als ik bijvoorbeeld veel onverwerkte boosheid heb, straal ik dat uit en beïnvloed ik daarmee mijn omgeving. Deze onverwerkte boosheid is mijn conditionering en daarmee conditioneer ik mijn wereld om op een spiegelende manier te reageren. Mensen in mijn omgeving worden dan bijvoorbeeld verdrietig, bang of ook boos, wat in alle gevallen een spiegel is voor wat ik zelf aan conditionering bij me draag. Karma is dus de verzameling onverwerkte emoties die de bouwstenen voor de persoonlijkheid vormen. Karma is de stof voor de jas waar 'het ware zelf in danst, als persoonlijkheid (ego). Door deze manier van formuleren is duidelijk dat karma dus te beïnvloeden is door de emoties uit het verleden te ontmoeten en te verwerken. De meest voor de hand liggende vergissing wat betreft het aangaan van karmische patronen is het volgende. Als ik mij belemmerd voel door een besef van minderwaardigheid ben ik uiteraard geneigd om te proberen meer voor mezelf op te komen. Het heeft namelijk een nadrukkelijk effect op mijn leven, en dat zie ik graag anders. Doordat dat nooit zo was tracht ik gehoord, erkend en gewaardeerd te worden door mijn omgeving. Dat is hoe de menselijke natuur is geprogrameerd zou ik haast zeggen. Echter, om van het gevoel van minderwaardigheid af te komen werkt het juist niet om erop te reageren. Wanneer ik voor mezelf wil opkomen bijvoorbeeld, bevestig ik voor mezelf en mijn hele wereld dat er een thema van (minder)waardigheid speelt. Mijn goedbedoelde poging me nu eens niet te laten ondersneeuwen door mijn partner of mijn baas bestaat alleen maar omdat mijn gevoel en handelen gekleurd zijn door een dieper besef van minderwaardigheid. Als dat er niet was had ik niet voor mezelf hoeven komen. Door erop te reageren hou ik het juist in stand. De minderwaardigheid is immers samengesteld uit onverwerkt gevoel uit het verleden dat als het ware bij me is blijven hangen. Om er van af te komen hoef ik dus enkel het onverwerkte gevoel alsnog te ervaren. Als ik er weer tegenin ga door me bedreigd te voelen door het gevoel en het tegenovergestelde te willen bereiken gaat het zeker niet weg. Pas als het tot op de bodem ervaren is, is het klaar. Het gevoel veroordelen, beoordelen, eraan werken, erover praten, het weg willen hebben of ernaar kijken houdt het op de plaats. Het ontmoeten en verwerken is makkelijker gezegd als gedaan omdat het gewicht van het verleden immens is. Het onverwerkte gevoel is erg overtuigend en bovendien ontleen ik er mijn identiteit aan. Een diep gevoel van minderwaardigheid is verweven met mijn hele persoonlijkheid, en kleurt eigenlijk al mijn voelen, denken en doen. Ik ben degene geworden waar dat gevoel over gaat, en daarmee ben ik 'de minderwaardige. Zodra deze positie een deel van mijn identiteit vormt is het uiteraard lastiger om het onverwerkte gevoel dat eronder zit te verwerken en te laten gaan. Dan zou ik immers een stuk van mijn persoonlijkheid opgeven, van mijzelf. Ieder mens heeft een persoonlijkheid, samengesteld uit dergelijke posities, ontstaan uit onverwerkte emoties en patronen. En ieder mens identificeert zich met deze posities. Ik ben afwisselend 'de minderwaardige, 'de boze, 'de verdrietige, 'de faalangstige, 'de eenzame, etcetera. Hoeveel van dergelijke posities iemands persoonlijkheid heeft hangt af van diens (onverwerkte) verleden. Het aantal kan variëren van nul tot pakweg honderd van deze karmische aspecten van de persoonlijkheid. Het leven is een soort stoelendans, waarbij ik dan weer op de stoel van boosheid zit, dan weer op de stoel van verdriet en dan weer op de stoel van 'arme ik zit. De persoonlijkheid heeft een beperkt arsenaal aan posities, gekoppeld aan de tot op heden gevoede karmische patronen van conditionering. Onverwerkte boosheid leidt tot een patroon van boosheid, en tot een ego-positie van boosheid. Boosheid heeft dus een karmische wortel of ondergrond, en daardoor een aspect of positie van de persoonlijkheid. De plaats van Vortexhealing in dit geheel is als volgt. Doordat de energie van Vortexhealing de energie is van het onpersoonlijk zelf, vrij van conditionering, is deze van onvoorstelbare steun in het aangaan en oplossen van de onverwerkte emoties en de ego-posities die mensen daaruit hebben gecreeerd. De lading en overtuigingskracht van de emoties wordt verminderd, en de identificatie met de posities wordt losgelaten doordat het onpersoonlijk zelf dankzij het energiewerk meer ruimte krijgt en de persoonlijkheid minder belangrijk wordt. Dankzij Vortexhealing voelt het niet of ik het allemaal zelf moet doen, en voelt het niet als onbegonnen werk. Vrijheid en waarheid komen daadwerkelijk binnen handbereik als ik de moed en het doorzettingsvermogen kan opbrengen mij te openen naar mezelf, naar binnen durf te kijken en alle emoties in mezelf vrij doorgang geef. Eigenlijk hoef ik alleen maar toe te geven aan het diepste verlangen dat in me leeft. Dit verlangen naar vrijheid en waarheid is het verlangen van het (ware) onpersoonlijke zelf zichzelf te herkennen, door de jas heen als het ware.

Een model van karma
Karma is geen vaag ondoorzichtig geheel van patronen die mij uit het verleden komt belagen zonder dat ik er iets mee kan. Alles wat ik in mijn persoonlijk bewustzijn meemaak, hoe mijzelf ervaar en alles wat ik meemaak verwijst naar mijn karma. Ik zit in elkaar zoals ik in elkaar zit en mijn leven loopt zoals het loopt vanwege wat eraan ten grondslag ligt, 'mijn karma.

Vortexhealing heeft een verdienstelijke plattegrond gemaakt van hoe karma is gestuctureerd in het menselijk energiesysteem. Dankzij deze inzichten is het mogelijk gericht te werken op klachten en hoe deze vanuit karmische patronen in het systeem worden vastgehouden. Een sleutelrol speelt het zogenaamde karmisch lichaam. Het energiesysteem van de mens bestaat in de terminologie van Vortexhealing ondermeer uit een fysiek, emotioneel, mentaal, spiritueel en een karmisch lichaam. Het karmisch lichaam bevindt zich als een dunne draad langs de totale lengte van de ruggegraat, en is als het ware de rugzak met onverwerkte emoties uit andere levens. Wanneer de vrucht in de baarmoeder een ruggegraat heeft die sterk genoeg is om het energetisch gewicht ervan te dragen, incarneert het karmisch lichaam in het lichaampje in wording. Dan verandert het 'iets in een 'iemand. Het leven in de baarmoeder neemt dan een persoonlijke vorm aan, en de basis voor het persoonlijke leven is gelegd. Dit gebeurt doorgaans ergens in de vijfde maand van de zwangerschap. Er is dus al een heleboel geschiedenis waar de persoonlijkheid zich op gaat baseren aanwezig voordat het nieuwe leven goed en wel begint. Dat een pasgeborene zo helder, puur en vrij overkomt vlak na de geboorte en meestal tot ongeveer anderhalf jaar oud, komt doordat het onpersoonlijk zelf pas net begonnen is met het proces van het eigen maken van die geschiedenis in het karmisch lichaam. Het onpersoonlijk zelf groeit in de loop van de jaren in de jas, tot deze past. Hoe ouder een kind wordt, hoe meer de persoonlijkheid bewoont is, en hoe meer onpersoonlijk zelf zichzelf ogenschijnlijk vergeet door zich met die persoonlijkheid in ontwikkeling te identificeren. Er zijn verschillende stadia in dit proces, waar ik niet verder op in ga. Wel interessant om te vermelden is dat zich een 'mind ontwikkelt rond de leeftijd van anderhalf. Voor die tijd denkt een kind niet, heeft het dus niet de interne commentator die volwassenen zoveel belang toekennen. In eerste instantie denkt het kind liniair, ééndimensionaal maar al vlot leert het in oorzaken en gevolgen en in complexere structuren te denken. Nu zit er 'iemand in het hoofd. Verbonden aan het karmisch lichaam zijn de karmische knopen. Deze zijn als het ware geworteld in het karmisch lichaam. Karmaknopen zijn de diep in het systeem opgeslagen onverwerkte ladingen die de basis vormen voor de diverse ego-posities van de persoonlijkheid. Een karmaknoop vertegenwoordigt een bepaald thema en is dus het verzamelpunt voor onverwerkte emoties rondom dat thema. Aan ieder aspect van iemands persoonlijkheid ligt een karmaknoop ten grondslag. Zo heeft iemand die vaak een gevoel van afwijzing tegenkomt in het leven een karmaknoop waar alle voorgaande maar niet verwerkte ervaringen van afwijzing zijn opgeslagen. Karmaknopen zijn een bepalende factor in iemands onbewuste, en dus in iemands uitstraling. Het is zodoende de karmaknoop rondom het thema afwijzing die zorgt voor de afwijzing die iemand in het leven meemaakt. Ik maak dus voortdurend mee wat ik eerder ook heb meegemaakt, eventueel in andere situaties of varianten, maar het gaat om hetzelfde thema. De wijsheid hierachter is dat wat ik meemaak niet bedoeld is om mij vervelend te laten voelen of een rotleven te bezorgen, maar dat het juist een uitnodiging is om alle gevoel onder het gevoel aan te gaan. Als ik afwijzing meemaak duidt dat op een aanwezigheid van onverwerkte afwijzing in mijn systeem. Het leven laat mij dus zien wat ik aan karmische bagage bij me draag en te verwerken heb. Dit is de compassie van het onpersoonlijk zelf. Voor iedereen geldt dat de eerste karmaknoop die ontstaat te maken heeft met overleving en de angst daaromtrent. Dit is ook altijd de laatste knoop die loslaat. Het loslaten van de karmaknopen heeft als effect dat het referentiekader waar de persoonlijkheid zich op baseert, en voortdurend aan refereert voor zn identiteit, fundamenteel verandert. Het is een stap waardoor het hart zich kan verdiepen tot voorbij het persoonlijke, en het vrije van het onpersoonlijke verder kan worden toegelaten in het domein van de persoonlijkheid. Wanneer knopen zijn opgelost ontstaat er ruimte in het karmisch bewustzijn waar de persoonlijkheid uit put. Hierdoor is het mogelijk dat de verschillende ego-posities, de uitingen van de onverwerkte emoties, die tezamen de bouwstenen vormen voor de persoonlijkheid, ontmanteld kunnen worden. Dit creeert ruimte op het niveau van de persoonlijkheid. Als ik de karmaknoop kwijt ben van alle 'arme ik-ervaringen die ik in mijn persoonlijke geschiedenis heb opgelopen, is er ruimte om de ego-positie van 'arme ik ook opruimen. Ik ben daarmee niet persé van het gevoel af, maar wel van het gevoel dat ik die 'arme ik ben, dat het een deel is van mijn identiteit. De eigenschap is niet langer eigen. Het onpersoonlijke zelf is bijzonder geinteresseerd in het meemaken van het persoonlijke. Dat is het spel, en het wordt goed gespeeld. De manier waarop het bewustzijn zich hecht aan onverwerkte emoties en overtuigingen, en de wijze waarop dit het energiesysteem van het persoonlijke zelf bepaald is erg ingenieus. Op allerlei manieren wordt het zichzelf bevestigende karakter van de karmische patronen dieper uitgewerkt en in de illusie van het persoonlijke vastgezet. De karmaknopen en de ego-posities zijn dus slechts de top van de ijsberg. Binnen het model van de Vortexhealing kennen we nog diverse andere manieren waarop het bewustzijn zichzelf conditioneert; verbonden aan de knopen en de ego-posities zijn de attachment-threads, ego-bubbles, ego-imprints, en de core human ego-position, welke allemaal bijdragen aan het spel. Hier ga ik omwille van de overzichtelijkheid niet op in. Hoewel het ontmantelen van de knopen en de ego-posities van het grootste belang is in het afleggen van het persoonlijke, mag de rest van het energiesysteem niet over het hoofd gezien worden. Gelukkig werkt Vortexhealing holistisch, zodat het totaal systeem als geheel behandeld wordt. Alle lichamen, alle lagen van bewustzijn, de diverse soorten energiebanen, alle chakras, en alle organen richten zich naar wat in het karmische wordt opgeslagen. Het is daarom uiterst zinvol en zelfs nodig het systeem als geheel te benaderen. Zo is eigenlijk iedere klacht een constitutioneel probleem, omdat onderliggend karma bepaalt hoe het hele systeem reilt en zeilt. Van een ijsberg in het water kan niet alleen de top (de symptomen) aangepakt worden die voor mij zichtbaar is, omdat daarmee het gevaar blijft bestaan dat mijn boot de ijsberg (het thema) al varend raakt. De bedoeling is dat het thema als geheel in beeld komt, en de ijsberg als geheel gesmolten wordt. Anders is het een kwestie van tijd voordat ik geconfronteerd wordt met meer van dezelfde lading, andere delen van dezelfde ijsberg. De metafoor van de ijsberg gaat niet helemaal op, omdat de mens in het ontmoeten en ontmantelen van conditionering een ongelofelijk complex bewustzijn tegenkomt. Er zijn vele lagen, patronen, sluiers en specifieke stukken conditionering, binnen en buiten het menselijk energiesysteem die gesmolten moeten worden ten dienste van meer vrijheid.

Een plattegrond van karma
Dit is een overzicht van de belangrijkste typen lading in en om het menselijk energiesysteem. Het is dus niet uitputtend, maar geeft een idee van hoe onverwerkte ervaringen opgeslagen worden, en hoe het onpersoonlijke zelf de ervaring van het persoonlijke vormgeeft.

•Karmisch lichaam: bevindt zich als een dunne draad langs de ruggegraat. Dit is energetisch gezien ons zwaarste lichaam. Het bestaat uit een zevental lagen, die ieder uit dezelfde onverwerkte lading rondom dezelfde themas bestaat, alleen op diepere niveaus.
•Karmaknopen: zijn de ladingen gecentreerd rondom de karmische themas. Deze bevinden zich geworteld in het karmisch lichaam. De gemiddelde mens heeft tussen de 20 en 60 karmaknopen.
•Karmic webbing: komen uit de knopen, en zijn een soort draden van energie waarlangs de zwaarte van de karmaknopen zich door het systeem verspreidt. Doorgaans gaat de webbing van een knoop ofwel langs de linker, ofwel langs de rechterkant van het lichaam. Iedere knoop heeft een patroon van webbing.
•Ego-posities: zijn de uitingen van de onverwerkte emoties op het niveau van het karakter. Alle ego-posities samen vormen de basis voor de persoonlijkheid. Gemiddeld heeft iemand er tussen de 20 en 60. Deze bevinden zich langs de ruggegraat. Attachment-threads zijn de structuren waarmee de energie van de ego-posities uitstraalt door het hele systeem.
•Gremmies: zijn ladingen in het emotioneel lichaam die in de loop van de afgelopen zes tot tien levens zo vaak zijn bevestigd dat ze een zwaarte van karmische proportie hebben aangenomen. Qua invloed op de persoonlijkheid kunnen gremmies sterker zijn als karmaknopen. Mensen hebben doorgaans tussen de 2 en 5 gremmies. Vrijwel iedereen heeft er een in de basischakra. De lever is een andere populaire plek, evenals de zonnevlecht.
•Karmic Body Gremmie: Ongeveer één op de 30 mensen heeft een dergelijke structuur in het karmisch lichaam. Deze zijn meestal erg dominant qua impact, levensbepalend.
•Entity-like Thoughtforms: zijn gedachten die zon sterke kracht hebben gekregen dat ze als het ware een eigen wil hebben, net als entiteiten. Ze ontstaan doordat in de loop van levens steeds dezelfde conditionering actief is, en dus steeds soortgelijke dingen gedacht worden. Ieder mens heeft tientallen van deze krachtige gedachtenvormen.
•Prekarmische conditionering: is als het ware een collectief veld van karma waar de incarnerende persoonlijkheid doorheen gaat bij het incarneren. Dat laat inprentingen achter in het energieveld.

--------------------------------------------------------------------------------

hendrik1

Bericht door hendrik1 » do 25.10.2012 19:23

De insteek van Kees kan ik me in vinden; je kunt zo veel ophangen aan iets wat je hebt of waardoor het komt.
Wanneer het je interresse heeft moet je er zeker induiken, maar realiseer je dan dat het veel meer omhelst dan alleen een straf/beloning oid.
Ik val in mijn praktijk bijna nooit mensen hiermee lastig, ondanks dat ik een alternatieve praktijk heb.
Het heeft zo vaak geen toegevoegde waarde om tot oplossingen van je problemen te komen.
Eigenlijk heb ik dat ook met mijn hele lap tekst hierboven proberen aan te geven.

Dus veel informatie om dan de vraag te stellen: "weet je zeker dat je dit allemaal wilt lezen en of wilt weten"?
Hendrik

NES

Bericht door NES » vr 26.10.2012 19:26

Ieder maakt zijn keuze lezen of niet.
Mijn karma. :cool:

Dnacode van je ziel.
Lezen of niet.

De kern ,waarheid,ieder maakt zijn keuze.

Ik heb het kunnen gebruiken in mijn vak.

Mijn karma ouders,voorouders.

Ja er zit een waarheid in.

http://www.happyvibes.be/karakter/jouw-karma/
Laatst gewijzigd door NES op vr 26.10.2012 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

NES

Bericht door NES » vr 26.10.2012 19:43

De sleutel....
Ook zo prachtig.

Lees tinnitus in het boek.

http://www.christianebeerlandt.com/pagina7.html

Staat zeker in de bibliotheek.

Heb een lezing mogen bijwonen. :cool:

Tara

Bericht door Tara » vr 26.10.2012 22:26

hendrik1 schreef:De insteek van Kees kan ik me in vinden; je kunt zo veel ophangen aan iets wat je hebt of waardoor het komt.
Wanneer het je interresse heeft moet je er zeker induiken, maar realiseer je dan dat het veel meer omhelst dan alleen een straf/beloning oid.
Ik val in mijn praktijk bijna nooit mensen hiermee lastig, ondanks dat ik een alternatieve praktijk heb.
Het heeft zo vaak geen toegevoegde waarde om tot oplossingen van je problemen te komen.
Eigenlijk heb ik dat ook met mijn hele lap tekst hierboven proberen aan te geven.

Dus veel informatie om dan de vraag te stellen: "weet je zeker dat je dit allemaal wilt lezen en of wilt weten"?
Hendrik
Grappig dat je met die zin afsluit Hendrik, want na het zien van je lap tekst dacht ik er wel even aan te beginnen.
Toch heb ik maar een paar zinnen gelezen en daarna gedacht "het zal allemaal wel".

Toch heeft Sen me aan het denken gezet. Karma..straf, beloning?

Als tienermeisje had ik een behoorlijke fantasie en kreeg ik graag aandacht. Kwam die aandacht niet dan verzon ik wel iets.
Met het groeien van meisje naar vrouw begon natuurlijk ook de ontwikkeling van borsten.
Die groeiden niet gelijkmatig en ook de melkklieren (denk ik nu) wilden nog wel eens vervelend doen.
Toen ik 14 of 15 was had ik zo'n onstoken melkklier. Heel erg pijnlijk!
Tijdens een zwemuitje met de middelbare school kwam ik met die pijnlijke borst tegen de rand van het zwembad aan en een uitroep van pijn bleef niet uit.
Uiteraard werd mij toen gevraagd wat ik had. En i.p.v. roepen gewoon pijn vond ik die aandacht wel bere interessant en verzon (helaas) een heel verhaal.
Een verhaal over een ziekte...:(

Laat ik nu precies deze ziekte gekregen hebben op latere leeftijd...Laat het nu juist DIE borst zijn die het trof..

Karma?? Of gewoon toeval??
Acceptatie is vooruitgang

udo j

Bericht door udo j » za 27.10.2012 18:07

Heftig Tara! Ben je er goed doorgeen gekomen?

mvg udo (even oftoppic)

NES

Bericht door NES » za 27.10.2012 18:54

Heftig Tara.
Maar je bent bijzonder voor mij.
:idea: karma lichtje

Ja karma en je kracht denk ik.
:cool:

dianaaaa

Bericht door dianaaaa » za 27.10.2012 20:13

Mooie linkjes hoor NES!

Wat betreft het onderwerp:
Ik geloof echt nergens in
Niet in God, vorige levens en geesten.

Maar ik geloof wel dat je je zelf kunt straffen
door te hard werken "straft" je hoofd je lichaam,
door ziek te worden "straft" je lichaam je hoofd.
en dat soort dingen
Op die manier kun je dat zelf doen
Dingen als toeval, andere mensen etc hebben ook grote invloed.

Maar ik geloof niet dat "iets" jouw straft als je iets onaardigs hebt gedaan.
Ik zie mensen die gewoon slim (of sluw) dingen aanpakken en succesvol zijn
Mensen die lief zijn een leven vol pech hebben.
Dat dat uit je vorige leven komt gaat er bij niet in.

Ik hoop dat het nu goed met je gaat Tara.
Genezen is een kwestie van tijd, maar ook een kwestie van kansen (Hippocrates)

Frits

Bericht door Frits » zo 28.10.2012 10:29

Het zijn allemaal interessante gedachten. Maar ze
bieden geen van alle een oplossing voor onze problemen.

Dingen overkomen je gewoon. Of we dat nu willen of niet.
We moeten het maar gewoon aanvaarden en het beste er van maken.

En wat die lap tekst betreft: Ik lees dat echt niet allemaal.
Te lang en te breed.
Voor mij als menierepatient is dat niet te doen. En zo zullen
er wel meer zijn.

Prettige zondag allemaal. En vergeet de klok niet een uur terug
te zetten. Anders is de dag zo gauw voorbij.
Hartelijke groet,

Frits

NES

Bericht door NES » zo 28.10.2012 10:42

sen schreef:http://www.maitreya.nl/boeddhisme-intro-karma.htm

Zou er een verband zijn ,wat denken jullie

Sen

Dit is al duidelijk toch,hier is het redelijk te lezen

http://www.maitreya.nl/boeddhisme-intro-karma.htm

opa cor

Bericht door opa cor » zo 28.10.2012 10:59

Ik geef Frits gelijk. Allemaal heel betrekkelijk,
mogelijk interressant, maar het bied geen enkele oplossing.

En die lap tekst , daar begin ik ook niet aan.
Het euvel van die teksten is dat ze veel te
lang zijn.

vr.gr. opa cor

Plaats reactie