Receptenvoorschrift verkrijgen in Belgie

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
theolaf

Receptenvoorschrift verkrijgen in Belgie

Bericht door theolaf » do 24.01.2013 12:38

Beste forumleden,

Ik weet niet of dit de goede plek is om deze vraag te stellen, maar doe het toch maar.

Ik ben nu twee keer bij de TRI Kliniek in UZA antwerpen geweest. Krijg daar Deanxit en Rivotril voorgeschreven, wat opzich wel een beetje verlichting geeft. Ik wil het dus voortzetten. Zoals velen van jullie wel weten gaat Dr. de Ridder weg. Ik heb al een afspraak staan met zijn vervanger, echter geen naam. Ik vermoed dat dit Prof. van Heijningen is. De assistente gaf namelijk aan dat alle patienten van Dr. de Ridder overgaan naar de NKO afdeling. Daarom kan ik ook pas in april terecht.

Nu komt de vraag. Door bovenstaande kom ik in problemen met mijn medicatie. Ik moet namelijk een herhaalrecept hebben voor Deanxit, maar kan dus pas eind april terecht. Dat is te laat. Deanxit wordt echter niet voorgeschreven in Nederland. Moet dus een belgisch receptvoorschrift hebben. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar kan ik dit halen. Moet ik gewoon naar een willekeurige belgische huisarts gaan?

Hopenlijk weet een van jullie dit....

Gr Olaf

Frits

Re: Receptenvoorschrift verkrijgen in Belgie

Bericht door Frits » do 24.01.2013 21:11

theolaf schreef: Nu komt de vraag. Door bovenstaande kom ik in problemen met mijn medicatie. Ik moet namelijk een herhaalrecept hebben voor Deanxit, maar kan dus pas eind april terecht. Dat is te laat. Deanxit wordt echter niet voorgeschreven in Nederland. Moet dus een belgisch receptvoorschrift hebben. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar kan ik dit halen. Moet ik gewoon naar een willekeurige belgische huisarts gaan?

Hopenlijk weet een van jullie dit....

Gr Olaf
Misschien UZA Antwerpen bellen? Dat lijkt me het meest voor
de hand liggen.
Hartelijke groet,

Frits

udo j

Bericht door udo j » do 24.01.2013 21:50

Je kan het uza bellen voor het recept en eventueel op laten sturen maar
houd wel in dat je zo en zo naar belgie moet om de medicatie te halen.

Dat zou volgens mij wel net over de grens kunnen bij de apotheek.

vmg udo

Frits

Bericht door Frits » do 24.01.2013 22:12

Ja dat klopt. Deanxit is Nederland niet meer
in de handel.
Je kan je afvragen waarom dat is.
Hartelijke groet,

Frits

moderator
Site Admin
Site Admin

Bericht door moderator » vr 25.01.2013 10:12

beste forummers,
dit onderwerp is verplaatst naar ervaring met medicijnen enz..

Met groeten.

Linda1972

Bericht door Linda1972 » za 26.01.2013 10:04

Hallo Theo,

Je kan i.d.d het beste contact opnemen met het UZA. De secretaresse heet Tina van Bogaert.
Stuur een mail aan haar, tina.van.bogaert@uza.be met vermelding van je naam, adres en geb. datum en
vraag naar een recept voor Deanxit en Rivotril voor bijv. 6 maanden.
Rivotril kan je in Nederland krijgen. Voor de Deanxit kan je contact opnemen met apotheek Luijkx op tel nr
0032-3 449 83 61. Deze apotheek zit dicht bij het ziekenhuis (Prins Boudewijnlaan 272) en verkoopt massaal Deanxit.
Een vriend van mij uit Engeland koopt daar Deanxit en krijgt het dan thuis opgestuurd.
Overleg even met de apotheek hoe dat werkt en hoe het dan met de betaling e.d. zit.

Succes!

Linda

Plaats reactie