Slaapproblemen

Moderators: moderator, forumadmin

Mustang

Bericht door Mustang » za 02.12.2006 12:00

Goedemorgen Ineke.

Ik heb het gisteravond zonder tabletten gedaan, maar wel met een paar rode wijntjes. Volgens mij heeft dat meer effect want ik heb redelijk goed geslapen. Vanavond maar weer.
Misschien is dat wel de oplossing.

met vriendelijke groet en een prettig weekend.
Carla

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » za 02.12.2006 12:02

Fijn te horen dat je redelijk geslapen hebt,ik drink ook ieder avond een paar glaasjes wijn en lees er een boek bij om te ontspannen. Jij ook een prettig Sinterklaas weekend, Ineke

Kees

Bericht door Kees » za 02.12.2006 14:05

Mustang schreef:Afgelopen nacht 5 tabletten genomen (onder de tong laten smelten).

Nog geen oog dicht gedaan

Weet iemand of er een maximum is aan het aantal wat je mag nemen,
er staat niets op de verpakking nl.

Anders ga ik over op 6 of 7 tabletten.

groetjes Carla
Hallo Carla,

Het is net wat Ineke ook al zij, voor je naar bed gaat moet je wel ontspannen zijn.
Geen spannende films kijken voor je naar bed gaat, of andere
inspannende dingen doen, dat geeft alleeen maar
Adrenaline in je bloed en Adrenaline is nu juist een stof die je wakker houdt.
Dus in een ontspannen situatie gaan slapen en dan relext je bed in stappen.
Ga anders eerst een rondje wandelen buiten, dat geeft ook ontspanning.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

barto

Bericht door barto » zo 03.12.2006 01:00

Hoi Iedereen,

Ik slik er meestal 8 melatoine pilletjes en wat rivotril 2mg. Ik val hiermee vrij snel in slaap. Alleen 's morgens is het geen pretje dan komt die T weer mij goedemorgen wensen. Begint je dag al weer lekker. Maar ik doe een walkman op met een radiozender. Ik hoor T er wel doorheen maar daar probeer ik me dan niet op de focussen. Maar het blijft moeilijk.

Jemig het is al bijna 1 uur en heb de bende een uurtje geleden ingenomen. Stop er maar mee.

Slaap ze.

Groetjes,

Barto
Schoorl

adribeja

slapen

Bericht door adribeja » di 27.11.2007 15:32

ik heb nu 4 maanden last van T ik neem 1 promethazine en een 1/2 tablet zolpidemtartraat dan slaap ik goed. ook gebruikt ik lexapro. Je bent wel suf de dag er op

Ik bezig met Melatonine ik kan er wel 20 innemen en dan gebeurt er nog niets. Ook gebruik ik soms Dormeasean van Vogel. Ik ben er nog niet uit wat het beste is. Witte wijn help bij mij erg goed iets ontspannen te worden voor de het slapen gaan. Meestal 2 glaasjes
Laatst gewijzigd door adribeja op di 27.11.2007 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

jenny

slaapproblemen

Bericht door jenny » di 27.11.2007 16:35

Drie jaar terug schreef dokter de Ridder aan mijn echtgenote Rivotril voor.Daar ze een aversie heeft tegen medicijnen heeft ze tot 3 weken terug hiervan geen gebruik gemaakt. Toen zag ze het niet meer zitten , want zowel tinnitus aan 2 zijden een verschillend geluid, krekels en een vrachtwagen en ook nog hyperaccusis, is het leven voor haar geen pretje. Overdag is het voor haar nog wel te handelen met veel afleiding, maar s'nachts was het een nachtmerrie. Ook s'nachts last van rusteloze benen.
Ze heeft uiteraard ook melatomine gebruikt tot 25 tabletjes tegelijk per keer, maar geen effect. Overdag kon ze ook niet slapen.

Drie weken terug geschiedde voor haar het wonder. Ze nam niet de voorgeschreven 1 gram rivotril, maar slechts O.5 gram en na een half uur viel ze in slaap en werd de volgende ochtend om 8 uur wakker. Overdag voelt ze door de genoten slaap zich ook veel relaxter en nu drie weken later slaapt ze nog steeds op het kwart pilletje als een roos. Dus probeer het eerst uit met een halve gram.

adribeja

Bericht door adribeja » di 27.11.2007 21:21

hallo Jenny

Het middel rivotril is dat niet voor behandeling van epilepsie. Kan je dit middel voor langere tijd gebruiken of bedoel je Clonazepam dat kan ik namelijk wel vinden.

jenny

slaapmiddel

Bericht door jenny » do 29.11.2007 14:08

adribeja schreef:hallo Jenny

Het middel rivotril is dat niet voor behandeling van epilepsie. Kan je dit middel voor langere tijd gebruiken of bedoel je Clonazepam dat kan ik namelijk wel vinden.

Rivotril is inderdaad clonazepam. Wordt voor epilepsie gebruikt, echter ook als slaapmiddel en als middel tegen rusteloze benen. Zie voor gebruik
http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst.

Daarin staat ook vermeld hoe lang je het mag gebruiken. Uiteraard in overleg met je arts en en het ondergaan van je slapeloosheid.

adribeja

Bericht door adribeja » za 01.12.2007 13:48

Beste jenny
Ik heb het bekeken en ik ga het eens overleggen met mijn huisarts.
bedankt

Mina

Bericht door Mina » zo 02.12.2007 16:11

Nogmaals, aan alle mensen met slaapproblemen:

- Haal geen draadloos internet in huis (of schakel het zeker uit ' s nachts)
- Haal geen draadloze looptelefoon (type DECT) in huis (of stekker uittrekken 's nachts, of koop een stralingsarme DECT-telefoon)
- Schakel je gsm 's nachts uit of leg hem op een eindje van je bed
- Plaats geen elektrische wekker naast je bed
- Niet met de gsm bellen vlak voor je gaat slapen
- Geen draadloos alarmsysteem hebben

En verder opletten of de buren geen draadloos internet of draadloze telefoon hebben en of er geen GSM/UMTS/WiMAX-antennes in de buurt staan.

Mensen die in de stad wonen...tja, die hebben sowieso pech... een stralingsafschermend baldakijn is dan een mogelijke optie...

Ik ben er van overtuigd dat een heel groot aandeel van de slaapproblemen die mensen vandaag de dag blijkbaar en masse hebben (ook mensen zonder tinnitus) te herleiden zijn tot de huidige, zeer hoge stralingsniveaus, die er onder andere toe leiden dat de hersenen minder melatonine produceren, dat de hersenactiviteit verstoort wordt, dat je gemakkelijk opgejaagd, gespannen, overstresst voelt, ... (door invloed op zenuwstelsel). Je kunt het altijd wel op iets anders gaan steken (bvb stress, luide T,...), dat heb ik ook lange tijd gedaan, tot ik merkte dat de luide T of stress in een (relatief) stralingsarme omgeving (buiten de stad) helemaal geen hindernis vormen om vlot in en door te slapen...

http://www.stopumts.nl/doc.php/Onderzoe ... _hoofdpijn

Afbeelding

Linda

slaapdrank

Bericht door Linda » di 11.12.2007 13:44

Ben op advies van een vriendin Sambroza slaapsap gaan nemen.
Ben een onrustige, ondiepe slaper.
Wonder boven wonder werkt dit goed bij mij. Ik geloofde er niet zo in maar de prijktijk wijst uit dat het me helpt. Je bent er niet suf van de volgende dag.
Ik vind het vrij pittig geprijst, 200 ml. voor € 25,-- maar ik neem maar 1 theelepeltje per nacht dus dan doe je er lang mee.
Hoor ook van anderen positieve reacties.
kijk eens op www.easysleepplaza.nl

Groetjes, Linda

tiny dancer

Bericht door tiny dancer » wo 02.01.2008 13:53

Mina schreef:Nogmaals, aan alle mensen met slaapproblemen:

- Haal geen draadloos internet in huis (of schakel het zeker uit ' s nachts)
- Haal geen draadloze looptelefoon (type DECT) in huis (of stekker uittrekken 's nachts, of koop een stralingsarme DECT-telefoon)
- Schakel je gsm 's nachts uit of leg hem op een eindje van je bed
- Plaats geen elektrische wekker naast je bed
- Niet met de gsm bellen vlak voor je gaat slapen
- Geen draadloos alarmsysteem hebben

En verder opletten of de buren geen draadloos internet of draadloze telefoon hebben en of er geen GSM/UMTS/WiMAX-antennes in de buurt staan.
Mensen die in de stad wonen...tja, die hebben sowieso pech..... een stralingsafschermend baldakijn is dan een mogelijke optie...

Ik ben er van overtuigd dat een heel groot aandeel van de slaapproblemen die mensen vandaag de dag blijkbaar en masse hebben (ook mensen zonder tinnitus) te herleiden zijn tot de huidige, zeer hoge stralingsniveaus, die er onder andere toe leiden dat de hersenen minder melatonine produceren, dat de hersenactiviteit verstoort wordt, dat je gemakkelijk opgejaagd, gespannen, overstresst voelt, ... (door invloed op zenuwstelsel). Je kunt het altijd wel op iets anders gaan steken (bvb stress, luide T,...), dat heb ik ook lange tijd gedaan, tot ik merkte dat de luide T of stress in een (relatief) stralingsarme omgeving (buiten de stad) helemaal geen hindernis vormen om vlot in en door te slapen...

http://www.stopumts.nl/doc.php/Onderzoe ... _hoofdpijn

Afbeelding

Hoi Mina,

Ik denk ook dat al die straling funest is. Maar hoe dat je dat met je buren ? Wij hebben zelf geen draadloos internet genomen, om straling te verminderen, en nu hebben we hun straling door ons huis lopen !

Ik ben bang dat het niet bespreekbaar is. Voor veel mensen is het zweefkeezen taal als je zegt last van straling te hebben. En daarbij komt dat ik i.v.m. hyperacusis al gevraagd heb of ze 's nachts zachter willen doen. Ik kan namelijk alles horen, en ze zijn vaak tot laat in de nacht actief.

Het valt me nu heel zwaar, vannacht slechts 1 uurtje geslapen.

Zelf ga ik vroeg naaar bed, zo rond 10.00 of half elf, en telkens als ik bijna inslaap val, dna schrik ik van een deurd, of iets anders. En als het eindelijk stil is, en dat duurt soms wel 4 uren, dan ben ik over mijn slaap heeen.

Het zou best kunnen, dat ik zonder straling makkelijker de slaap kan vatten. Maar hoe krijg ik de buren zover dat ze dat willen doen, routers s nachts uit, (ben namelijk bang dat ze me nu al een lastige buurvoruw vinden, terwijl ik er bijna aan onderdoor ga.............)

Dat speciale scherm , waar kan je dat kopen ?

En heeft iemand er al ervaring mee ?

alvast bedankt,

tiny dancer

Mina

Bericht door Mina » za 12.01.2008 22:52

tiny dancer schreef: Hoi Mina,

Ik denk ook dat al die straling funest is. Maar hoe dat je dat met je buren ? Wij hebben zelf geen draadloos internet genomen, om straling te verminderen, en nu hebben we hun straling door ons huis lopen !

Ik ben bang dat het niet bespreekbaar is. Voor veel mensen is het zweefkeezen taal als je zegt last van straling te hebben. En daarbij komt dat ik i.v.m. hyperacusis al gevraagd heb of ze 's nachts zachter willen doen. Ik kan namelijk alles horen, en ze zijn vaak tot laat in de nacht actief.

Het zou best kunnen, dat ik zonder straling makkelijker de slaap kan vatten. Maar hoe krijg ik de buren zover dat ze dat willen doen, routers s nachts uit, (ben namelijk bang dat ze me nu al een lastige buurvoruw vinden, terwijl ik er bijna aan onderdoor ga.............)
Mja, inderdaad, de term 'elektromagnetische straling' doet mensen al snel denken aan allerhande zweverige, esoterische toestanden, het is een zeer spijtige connotatie. Terwijl elektromagnetische straling doodgewoon het mechanisme is waardoor gsm's etc werken. Zo simpel is het.

Misschien toch eens proberen om het probleem aan te kaarten bij je buren? Op http://www.beperkdestraling.org/WiFi/WiFi.aspx en http://www.beperkdestraling.org/DECT/DECT.aspx zijn heel veel artikels over WiFi en DECT terug te vinden. Die zou je kunnen afdrukken en aan je buren overhandigen. Ondertussen is toch wel duidelijk dat er een ernstig probleem is. En desnoods, als je je buren echt niet wil lastig vallen, kun je de artikels misschien gewoon in hun brievenbus stoppen? (maar natuurlijk zal een gesprek wel efficiënter zijn)

Je zou hen bvb ook kunnen aanraden om over te schakelen op 'powerline' of 'homeplug', dat is draadloos internet, maar dan via het electriciteitsnet/stopcontact. Geen straling. Of als ze echt niet van hun WiFi willen afstappen; vragen of ze een kleine spiegel willen zetten naast de router, aan de kant van jouw huis, met de spiegelkant naar de router toe (zo wordt de straling weerkaatst).

Ik hoop dat het helpt...

tiny dancer

Bericht door tiny dancer » do 17.01.2008 19:18

Mina schreef:
tiny dancer schreef: Hoi Mina,

Mja, inderdaad, de term 'elektromagnetische straling' doet mensen al snel denken aan allerhande zweverige, esoterische toestanden, het is een zeer spijtige connotatie. Terwijl elektromagnetische straling doodgewoon het mechanisme is waardoor gsm's etc werken. Zo simpel is het.

Misschien toch eens proberen om het probleem aan te kaarten bij je buren? Op http://www.beperkdestraling.org/WiFi/WiFi.aspx en http://www.beperkdestraling.org/DECT/DECT.aspx zijn heel veel artikels over WiFi en DECT terug te vinden. Die zou je kunnen afdrukken en aan je buren overhandigen. Ondertussen is toch wel duidelijk dat er een ernstig probleem is. En desnoods, als je je buren echt niet wil lastig vallen, kun je de artikels misschien gewoon in hun brievenbus stoppen? (maar natuurlijk zal een gesprek wel efficiënter zijn)

Je zou hen bvb ook kunnen aanraden om over te schakelen op 'powerline' of 'homeplug', dat is draadloos internet, maar dan via het electriciteitsnet/stopcontact. Geen straling. Of als ze echt niet van hun WiFi willen afstappen; vragen of ze een kleine spiegel willen zetten naast de router, aan de kant van jouw huis, met de spiegelkant naar de router toe (zo wordt de straling weerkaatst).

Ik hoop dat het helpt...

Hoi Mina,

Het aankaarten bij de buren loopt spaak, omdat de buurman als beroep (hoe klein is de kans daarop ! :shock: )
juist draadloos internet installeert bij de mensen thuis.

Dus hij staat hier niet open voor.....

Wel bedankt voor het meedenken.

groetjes,

jenny

Re: slaapproblemen

Bericht door jenny » zo 02.03.2008 11:00

jenny schreef:Drie jaar terug schreef dokter de Ridder aan mijn echtgenote Rivotril voor.Daar ze een aversie heeft tegen medicijnen heeft ze tot 3 weken terug hiervan geen gebruik gemaakt. Toen zag ze het niet meer zitten , want zowel tinnitus aan 2 zijden een verschillend geluid, krekels en een vrachtwagen en ook nog hyperaccusis, is het leven voor haar geen pretje. Overdag is het voor haar nog wel te handelen met veel afleiding, maar s'nachts was het een nachtmerrie. Ook s'nachts last van rusteloze benen.
Ze heeft uiteraard ook melatomine gebruikt tot 25 tabletjes tegelijk per keer, maar geen effect. Overdag kon ze ook niet slapen.

Drie weken terug geschiedde voor haar het wonder. Ze nam niet de voorgeschreven 1 gram rivotril, maar slechts O.5 gram en na een half uur viel ze in slaap en werd de volgende ochtend om 8 uur wakker. Overdag voelt ze door de genoten slaap zich ook veel relaxter en nu drie weken later slaapt ze nog steeds op het kwart pilletje als een roos. Dus probeer het eerst uit met een halve gram.
:D

Aanvulling op dit bericht.

2 maart 2008

Inmiddels heeft Jenny haar gebruik verminderd naar 0.125 gram en ze slaapt hierop nog steeds goed. Dus de klachten dat je bij het gebruik hiervan de volgende dag wat suf bent, is waarschijnlijk het gevolg dat de aanvangsdosering te hoog is, maar uiteraard ben ik geen dokter en vermoed ik het alleen maar. Voor de zekerheid meld ik nog dat haar gewicht 55 kg is. Zal zeker een rol spelen.

Plaats reactie