MDMA (Ecstasy) als medicijn tegen tinnitus

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
wimmus

MDMA (Ecstasy) als medicijn tegen tinnitus

Bericht door wimmus » di 25.03.2014 14:02

Misschien interessant om in de gaten te houden:

In Nieuw Zeeland willen onderzoekers klinische trials gaan doen met MDMA.

Dat is een van de componenten die gebruikt worden om de party drug Ecstacy te maken.

Hier is een link naar het (Engelstalige) bericht:
http://www.stuff.co.nz/national/health/ ... nitus-cure
"And no one dare disturb the sound of silence"
(Paul Simon)

Joeri P

Re: MDMA (Ecstasy) als medicijn tegen tinnitus

Bericht door Joeri P » wo 26.03.2014 17:52

amai vet!

Binnenkort ganse dagen high lopen :cool: :cool:
Je mist de stilte. Maar toen je stilte had, stond je er nooit bij stil. Dus je mist iets, wat je eigenlijk nooit echt hebt ervaren.

elke

Bericht door elke » zo 18.05.2014 15:11

Onderzoeker vermoedt medicijn tinnitus in MDMA

Voorzichtige hoop voor mensen die lijden aan tinnitus. Gebruik van MDMA zou wellicht voor een vermindering van tinnitus kunnen zorgen. Grant Searchfield, hoofd audiologie aan de Universiteit van Auckland, Nieuw Zeeland vermoedt dat MDMA meer kan dan kaken strak zetten en doppen vergroten. Tijdens zijn onderzoek naar tinnitus heeft hij meerdere keren signalen opgevangen van patiënten die claimden minder last te hebben van hun tinnitus na het gebruik van MDMA.

Maar we moeten niet te vroeg juichen. Searchfield sprak over zijn bevindingen op de internationale TRI Tinnitus Conferentie in Auckland. Er is nog geen onderzoek naar gedaan, Searchfield benadrukt alleen dat er onderzoek nodig is. 'Dit onderzoek wordt gestart omdat uit meerdere observaties uit onze kliniek en andere meldingen over de hele wereld blijkt dat er opvallende gegevens worden waargenomen bij tinnituspatiënten die MDMA gebruiken. We weten niet of het te maken heeft met MDMA, maar het zou kunnen.'

Miljoenen mensen op aarde hebben last van tinnitus en zijn op zoek naar een medicijn. De werking en de oorzaak van de ziekte is heel lang een mysterie geweest. Pas recentelijk is men de ziekte beter gaan begrijpen en weet men meer over de oorzaken. Onderzoek is dus nodig volgens Searchfield. 'Hoewel MDMA controversieel is vanwege het recreatief gebruik kijken wij nauwkeurig naar de mogelijkheden bij het bestrijden van tinnitus en hoe dit middel patiënten kan helpen. De dosissen zijn aan een strenge controle onderhevig en worden voorgeschreven door een dokter.’

Het onderzoek zit dus nog in een beginstadium en er staan nog geen resultaten op papier, maar er is veel voorbereiding aan vooraf gegaan. 'De Nieuw-Zeelandse regering is erg strikt met dit soort onderzoek. We hebben toestemming moeten vragen bij een reeks van universiteits- en overheidsinstanties. Het heeft een jaar geduurd voordat we pas een paar details op papier hebben. Maar dat is begrijpelijk omdat men er zeker van wil zijn dat we dit onderzoek op een goede, gecontroleerde manier uitvoeren.'

...'Hoewel MDMA controversieel is vanwege het recreatief gebruik kijken wij nauwkeurig naar de mogelijkheden'...

Deelnemen aan het onderzoek kan niet zo maar. Er moet aan strikte voorwaarden worden voldaan die worden getoetst met vragenlijsten en tests omdat tinnitus erg subjectief is. 'De deelnemers krijgen de drug of een placebo. We kijken eerst naar welke doses effectief zijn. Die houden we laag omdat we niet proberen het euforische gevoel op te wekken, we richten ons puur op tinnitus.' In de eerste onderzoeksronde wordt er gewerkt met een dosis van 30mg. Een onderzoekssessie duurt zes uur. Als er dan geen effect te zien is wordt er gebruik gemaakt van 70mg MDMA op andere proefpersonen. Tijdens een tweede fase wordt er met de juiste dosis op meer mensen getest. Voor en na het gebruik worden er MRI-scans uitgevoerd op de patiënten.

Op dit moment wordt er gekeken naar korte termijngevolgen van een enkele dosis. Als het op korte termijn werkt hoopt Searchfield dat ze de effecten van het mechanisme kunnen begrijpen. 'Dan kan er eventueel worden overgegaan op het ontwikkelen van langetermijnbehandelingen. Op dit moment weten we nog weinig over de effecten van MDMA op tinnitus, dus er moet nog meer onderzoek worden gedaan.'

Hoewel de straten van Auckland vast wat Molly te bieden hebben, hoeft Searchfield zich niet tot de dealers te wenden. 'MDMA in deze studie is voor medische doeleinden alleen. Voor dit soort onderzoek is het verkrijgbaar via streng gereguleerde kanalen.' In de komende maanden start hij zijn onderzoek en zijn tinnituspatienten wellicht een stapje dichterbij een pieploos gehoor. We houden jullie op de hoogte.

http://www.djbroadcast.nl/news/newsitem ... _MDMA.html

elke

Bericht door elke » zo 18.05.2014 15:11

Zeker heel interessant. Ben benieuwd wat eruit komt. Afwachten dus. Het onderzoek lijkt wel goed te zijn van opzet.

Frits

Bericht door Frits » zo 18.05.2014 19:51

Ik heb de afgelopen jaren al meer van
dit soort berichten voorbij zien komen.
Je hoort er nooit meer wat van.

Maar misschien nu wel. Afwachten dus.
Hartelijke groet,

Frits

Frits

Bericht door Frits » zo 18.05.2014 22:13

Mij is dit allemaal wel bekend, Anton.
Ik verwacht er dan ook niet veel van.
Misschien een medicijn met heel veel
bijwerkingen. Maar ook dat zal nog
lang duren.

We wachten af.
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » ma 19.05.2014 19:04

Ja, dat GABA verhaal is een paar jaar gelden ook al eens op het forum geweest.
Daarna werd het oorverdovend stil rond de GABA.

Zoek maar eens op GABA.
In 2005 werd er op het forum al over gesproken.
Daarna weer in 2009, vervolgens veel discussie in 2012 en 2013.

Eerst zien en dan geloven is altijd mijn motto, dus nu ook weer.
We hebben al teveel van dit soort verhalen gezien en
gelezen en het is elke weer niks noppes 0,0 geworden.

Oké, misschien ben ik een zwartkijker., maar ik
zit al vanaf het begin, juli 2005 op dit forum,
en daarvoor toen het nog op Yahoo zat, dus ik
weet wel ongeveer wat dit soort verhalen waard zijn.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

elke

Bericht door elke » ma 19.05.2014 21:11

Het is in elk geval een fijn gevoel dat mensen toch een aantal mogelijkheden proberen te onderzoeken...misschien wel veel te weinig (of te koppig)... maar als ze alleen al iets zouden kunnen vinden dat T en H zou kunnen verminderen (misschien niet weghalen) maar verminderen, dan zullen velen van ons toch al heel erg blij zijn toch?

Frits

Bericht door Frits » ma 19.05.2014 23:04

En of we blij zullen zijn. Maar ik zie het voorlopig
nog niet gebeuren.

Helaas.
Hartelijke groet,

Frits

elke

Bericht door elke » di 20.05.2014 12:59

anton13 schreef:[
Omdat men dit voor de media niet kan verdedigen, wordt deze hele groep patiënten doorgeschoven naar neurologen en psychiaters en gemakshalve gecategoriseerd onder de groep waanbeelden en stemmen. Dus tracht men de T & H & M patiënten conform de groep te behandelen met anti- psychotica en gerelateerde medicatie, wat natuurlijk niet werkt maar 'the sheeple' die de media volgen zijn zo voorlopig weer tevreden. Zo doet de politiek het ook ..... vertel een mooi verhaal dat iedereen gelooft, dan maakt het niet uit of het waar is of niet en als er dan een bevolkingsgroep getroffen wordt, wordt dit kundig gebagatelliseerd en heeft men het dus geloofwaardig gemaakt.
Ik heb hier meerdere malen zelf mee te maken gehad in mijn leven en als je ogen eenmaal geopend zijn, en wanneer je er rekening mee houdt hoe de mens is, zie je de dingen veel vaker zoals ze zijn ipv hoe ze worden gepresenteerd. Helaas kun je dan wel een vrij somber gevoel krijgen over de mensheid.

Voor wat betreft T en H,
Als er een verbetering/ genezing mogelijk is door een nieuwe manier van denken en behandelen...dan zou daar in feite toch ook geld mee verdiend kunnen worden?
Ik geloof ook dat de oplossing uiteindelijk in het oor zal liggen en niet in de hersenen. Als de oorzaak en oplossing in de hersenen lag, dan zou je verwachten dat ze op dit vlak al vooruitgang hadden geboekt.

Bovendien ervaar ik tinnitus zelf als het dysfunctioneren van een orgaan. Vergelijk het voor het gemak even met glasvochttroebeling... van die vlekjes voor je ogen. Proberen die te laten verdwijnen door de hersenactiviteit aan te pakken die het registreert lijkt me gekkenwerk. Als er vervolgens geen oplossing voor is... dan heb je inderdaad vaak therapie nodig om ermee om te gaan. Maar dan spreken we niet van een behandeling maar van een lapmiddel.

Zo kom je steeds vaker binnen de reguliere geneeskunde behandelingen tegen die je zou kunnen omschrijven als pseudowetenschap of zelfs kwakzalverij.

elke

Bericht door elke » di 20.05.2014 17:38

anton13 schreef: Zo'n 8 jaar geleden een laatste bezoek ivm T aan LUMC (staf arts) gehad en hem eens gevraagd hoe het zat met medicatie vs tinnitus en hem verteld wat Dirk de Ridder vertelde (middenoor problemen). De stafarts leek totaal niet geïnteresseerd, vertelde me dat er geen geld voor onderzoek was en vroeg me of ik al een psycholoog geconsulteerd had omdat hij vond dat ik me teveel op de tinnitus focuste. :?
Ik vind dat je zoiets als arts niet hoort te zeggen op het moment dat een patient kritische vragen stelt.

Frits

Bericht door Frits » di 20.05.2014 17:59

Tja, blablabla. Ze weten er geen raad mee.
Het is een teken van onvermogen. Niets van
aantrekken.
Ga naar een psycholoog als je er echt behoefte
aan hebt.

Misschien ecstasy?
Hartelijke groet,

Frits

NES

Bericht door NES » di 20.05.2014 20:01

Of al het geld terug halen bij de belasting.

Stort ik het wel in een pot voor onderzoek.

:cool: :lol:

:idea: nes

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

NES

Bericht door NES » di 20.05.2014 20:31

Mooi verwoord

Als tranen een trap konden bouwen.... Etc

Niks aan toe te voegen :hum: :idea: nes

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden