Hersenen magnetiseren tegen oorsuizen

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Lalagè
Contacteer:

Hersenen magnetiseren tegen oorsuizen

Bericht door Lalagè » do 16.07.2015 18:26

Net zag ik dit bericht:

http://medischcontact.artsennet.nl/Actu ... um=twitter

Dat is toch hoopgevend :)

Frits

Re: Hersenen magnetiseren tegen oorsuizen

Bericht door Frits » do 16.07.2015 19:11

Lalagè schreef: Dat is toch hoopgevend :)
Laten we het hopen. :-D
Hartelijke groet,

Frits

Matthias84

Bericht door Matthias84 » vr 31.07.2015 11:53

Dit is de behandeling met een TMS-toestel zoals in de brai²n-clinic, namelijk de magnetische schokjes op het hoofd. "Hersenen magnetiseren" lijkt me wat te spectaculair.

Ik heb dit (rTMS) geprobeerd trouwens. Ik heb er geen invloed van gehad. Het zou enige vermindering in klachten kunnen geven maar ik zou er geen wonder van verwachten.

Cosmic Dreamer
Contacteer:

Bericht door Cosmic Dreamer » wo 19.08.2015 17:39

Ik ben ook voor een onderzoek gedaan in brain kliniek, maar ben niet voor de magnetische stimulatie gegaan doordat ik simpel weg de financiele middelen niet heb daarvoor en doordat ik de indruk heb dat dit mij niet gaat helpen heb ik de fase niet begonnen. Ik heb er ook niets meer van gehoord.

Mij kan men ook niets wijs maken. Als de tinnitus er is is hij er, en hersenactiviteit verminderen dat werkt misschien tijdelijk, maar als ik iets hoor dan hoor ik iets. En dan moet de de oorzaak aangepakt worden. En daarover merk ik nog te weinig dat men ten gronde een oplossing kan vinden.

Die operatie van dr de ridder kwam er het dichtst bij maar die is zo invasief. Die cellen die de tinnitus veroorzaken zullen altijd de zelfde activiteit blijven doen, dus ze zouden steeds behandeld moeten worden of onderdrukt. Als de behandeling stopt dan ga je altijd het zelfde krijgen. of men moet die cellen bijna selectief kunnen laten afsterven. Ik kan mij niet voorstellen dat dat het brein goed doet, met hoe weinig we er van weten tegenwoordig.

Plaats reactie