hyperacusis genezen

Mededelingen die niet bij bovenstaande onderwerpen over Hyperacusis passen.

Moderators: moderator, forumadmin

SandraMargot

hyperacusis genezen

Bericht door SandraMargot » za 29.08.2015 23:45

Ik heb sinds april heftige tinnitius en hyperacusis. Slapen ging nauwelijks meer en geluiden waren niet zozeer hard maar liepen door elkaar, alsof links en rechts niet meer op elkaar afgesteld waren. Plastic geristsel en lopen de kranen pijnlijk. ‘kramp‘ in de oren bij verandering van acoustiek bv grote open ruimtes. Veel geluiden werden een brij van geluid. Zeg maar bromgeluid.werk was lastig, praten met meer dan een persoon pijnlijk. Overvliegende vliegtuigen werd ik duizelig van.

Sinds vorige week clonazepam 2 mg voorgescheven en binnen een uur trok bijna alle piep/brom geluid weg op kleine suis na. Ook de hyperacusis verdween.Ik heb 10 uur achter elkaar geslapen, en kon mijn werk weer zonder problemen doen.Ik was wel wat duizelig. Ik gebruik nu 1 mg per dag en het werkt nog steeds.
Clonazepam is een antie epilepticum, en ik denk dat die een kortsluiting in mijn hoofd heeft stop gezet.

Ik heb geen gehoor afwijking, wel veel stress gehad . Ik wilde deze ervaring delen omdat medicijnen niet snel voorgeschreven worden. Ik gebruik nu 1 week, en de kwaliteit van leven is er zeer op vooruit gegaan.. clonazepam schijnt wel verslavend te zijn dus ik probeer zo snel mogelijk af te bouwen...maar het slaapt zalig. Ik laat nog weten of het effect blijvend is.misschien helpt het meer mensen.

Sandra

jahn

Re: hyperacusis genezen

Bericht door jahn » zo 30.08.2015 13:30

Wat goed dit te lezen, Sandra.
Een enorme bevrijding zal dat zijn.
En inderdaad kan het zo zijn dat een ander er zijn/haar voordeel mee kan doen. Op z'n minst om het te betrekken in gesprek met een arts.
Succes en sterkte met afbouw.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Frits

Bericht door Frits » zo 30.08.2015 19:53

Over Clonazepam, dan wel Rivotril, is op het forum
al veel geschreven. Het middel is dus ruimschoots
bekend. Gebruik de zoekfunctie.

Ik ben benieuwd hoe het gaat als je het middel hebt
afgebouwd.

Veel sterkte er mee.
Hartelijke groet,

Frits

SandraMargot

Bericht door SandraMargot » zo 30.08.2015 20:58

Bedankt voor deze informatie, ik zal met de huisarts overleggen zo snel mogelijk af te bouwen ik had zelf al gehalveerd (naar 1 mg) omdat ik wat zombie werd. , maar de sitiatie zoalsdie was was echt onleefbaar, Ik voel me nu echt heel fit, en vooral het geheel verdwijnenen Van de hyperacusis is zo'n opluchting. (Was ook wel spectaculair om binnen een uur alles kwijt te zijn na maanden marteling)
Groet Sandra

jahn

Bericht door jahn » zo 30.08.2015 22:02

Sandra, een vraag en tip:
zou 'zo snel mogelijk afbouwen'
ook kunnen worden
'met de arts in overleg wat nu een verstandige weg is voor de komende maanden en daarna'?

Een niet al te lange periode zal, zo bevestigt Anton ook,
geen probleem zijn. En het betekent zoveel voor je!
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

hendrik1

Bericht door hendrik1 » ma 31.08.2015 11:09

Precies,
Ga in overleg met je huisarts over een zorgvuldig gebruik en afbouw.
Als je dit medicijn een tijdje nodig hebt vanwege allerlei
perikelen, dan is dat gewoon zo!!!

Misschien kun je, wanneer een en ander wat meer tot rust is gekomen,
kijken of er andere manieren zijn om ook een soort van
rust, of ontspanning, stressverwerking, te komen.

Maar nu eerst zorgvuldig gebruik, en daarna pas afbouw.

SandraMargot

Bericht door SandraMargot » ma 31.08.2015 13:43

Mmm klinkt wel jammer. Ik heb deze week meer gedaan dan afgelopen half jaar bij elkaar.
Ben eigenlijk een beetje hyper. Ik dacht door goede nacht rust. Maar is waarschijnlijk alleen chemisch proces.....huisarts adviseerd af en toe niet in te nemen dan zou geen veslaving optreden., toch ook een vreemd advies. Overigens zijn er geen gehoorafwijkingen geconstateerd, hrt is ontstaan na langdurig verstopt oor. Ik kreeg het idee dat er daardoor eerder een soort 'kortsluiting' was ontstaan waardoor de geluiden niet tegelijk in de hersens verwerkt werden. Ik hoop toch Dat het wegblijft. In iederder geval de H. Die is erg invaliderend.

SandraMargot

Bericht door SandraMargot » ma 31.08.2015 22:09

De halfwaarde tijd volgens wiki zou tussende 18 en 50 uur zijn. Ik merk geen schommelingen in geluidssterkte. Ik heb nog kleine telex links. Die nog iets hoorbaar is, maar dat is peanuts. En ik werk op een afdeling met ongeveer 9 blazende en piepende machines waar ik nu normaal mijn werk kan doen. Eerder resulteerde dit in een brom in het achterhoofd waarbij ik mijn collega's en de signalen niet meer kon onderscheiden.
Ik ga eind van de week wel halveren. Kijken wat er gebeurd.
Ik hou het op kortsluiting. Epileptie komt bij mij in de familie voor..

SandraMargot

Bericht door SandraMargot » ma 31.08.2015 22:13

Bedankt voor alle info trouwens, ik zal het zo snel mogelijk afbouwen, maar het is wel een fijn idee om af en toe rust te kunnen krijgen. Voor als je het even niet meer ziet zitten. Ik heb met aardig wat morbide Gedachten rondgelopen. Maar ja heb gezinnetje en kinders.

misterx2

Bericht door misterx2 » ma 31.08.2015 22:21

Moet eerlijk zeggen dat de titel een beetje afleidend is :(

Deze pil geneest het niet, het verstompt je mind zodat je het niet meer merkt. Begrijp dat je blij bent hoor!
Maar voor mij is het geen oplossing omdat ik nietbafhangkelijk wil zijn van pillen :(

SandraMargot

Bericht door SandraMargot » ma 31.08.2015 22:35

moa, Kan van de ernst afhangen. De H maakte het ondragelijk en pijnlijk.Ik kon nog maar slecht gesprekken voeren,dat maakt wel dat je sociaal in een isolement raakt. Ik begrijp dat het mdicijn niet acuut verslavend werkt. Heb hem zelf al gehalveerd. Gebruik pas een week, en vind het idee fijn dat er iets is om het al is het maar een paar dagen te kunnen onderdrukken

jahn

Bericht door jahn » di 01.09.2015 09:47

SandraMargot schreef:Bedankt voor alle info trouwens, ik zal het zo snel mogelijk afbouwen, maar het is wel een fijn idee om af en toe rust te kunnen krijgen. Voor als je het even niet meer ziet zitten. Ik heb met aardig wat morbide Gedachten rondgelopen. Maar ja heb gezinnetje en kinders.
Hoi Sandra,
Ik heb je eerste bericht bovenaan nog eens gelezen en ook wat je hier schrijft. Dat samen laat zien hoe ernstig de situatie was en hoe er enorme positieve impact is door medicijnen. Dan komt bij mij het gevoel terug: ik hoop dat je niet 'zo snel mogelijk' afbouwt, maar op langere termijn. Of een blijvende lage onderhoudsdosis.

jahn

Bericht door jahn » di 01.09.2015 09:56

Het informatieve en ondersteunende
door het forum is prachtig.
Daarnaast, dat heb ik af en toe,
kan het iets verontrustends geven.
Zoveel meningen, soms veel invloed,
terwijl het om risicovolle situaties gaat.
Ik weet niet of het voor Sandra geldt,
maar als iemand middels medicatie tot rust komt,
na crisis en 'morbide gedachten'
en n.a.v. forumreacties zegt:
'nou, dan toch maar zo snel mogelijk afbouwen',
dan voel ik me ongerust.
Er lijkt dan iets scheef te gaan.
Die vele reacties:
ik ben er ook een van.
Wat ik ermee doe:
streven naar ondersteunende, respectvolle, genuanceerde, nooit stellige inbreng.

SandraMargot

Bericht door SandraMargot » di 01.09.2015 10:17

Bedankt Jahn, ik word ind-erdaad wat onzeker door alle negatieve reacties, ik denk dat het T\H patienten kan ondersteunen als ze 'erdoor' zitten. Groot respect voor de degene die 'ermee leven'.
Ik denk dat ik het advies van de huisarts opvolg en er pauzes tussen laat. We zien wel.
Voel me nog steeds toppie op en half pilletje per dag. Ondanksdat de straat voor mijn deur nu opgebroken wordt en nieuwe riolering aangelegd. ;)
Heb je zelf ook T en H? En hoe verwerk jij dat?

nicole

Bericht door nicole » di 01.09.2015 11:31

Helaas (het is niet anders) vraag ik het forum uiterste bescheidenheid te betrachten in het "adviseren" over
al dan niet afbouwen van medicatie.
Zulks behoort onderwerp van gesprek te zijn in het kontakt met de medicus omdat deze de context kent.
Forumleden zijn niet de aangewezen personen om uitspraken te doen in een dergelijke kwestie !!

Nog niet lang geleden deden forumleden uitspraken over het (tijdens een psychiatrische krisisopname)
voorgeschreven antipsychoticum, zonder de context van de behandeling zorgvuldig te hebben bestudeerd.
Dergelijke "leken-adviezen" brengen mensen in twijfel en kunnen zelfs tot onbedoelde risico's leiden !

Nogmaals mijn welgemeend verzoek: steun elkaar maar begrens het "doktertje spelen" (zelfs als je de
medici persoonlijk niet zo hoog hebt zitten).

Met welgemeende groet,

nicole

Plaats reactie