Afbouwen zolpidem

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Johnpon

Afbouwen zolpidem

Bericht door Johnpon » za 25.02.2017 13:36

Hoe bouw je zolpidem af?

Als ik onder de 15mg kom kan ik er niet op slapen of ontstaat er een heel korte slaapfasen met sterke verergering van tinnitus waardoor ik met een schrik wakker wordt. Als ik zonder medicatie probeer te slapen lukt dat niet of is er ook een korte slaapfase met verergering van tinnitus. Wat moet ik doen?

jahn

Re: Afbouwen zolpidem

Bericht door jahn » wo 01.03.2017 15:47

John, ik zou in jouw situatie
overleggen met huisarts.
Een verstandige afbouw,
die ook haalbaar voor jou is;
wie weet kan er een schema gemaakt worden
waarin je lijfelijk en mentaal kunt wennen aan de situatie.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Johnpon

Re: Afbouwen zolpidem

Bericht door Johnpon » za 04.03.2017 12:23

De psychiater heeft me wel verteld hoe ik lorazepam af kon bouwen, maar niet wat zolpidem betreft niet, ja steeds minderen, maar zo werkt dat niet, want je het hebt een x hoeveelheid nodig om te slapen en lager dan die waarde geraak je in een verstoord slaapritme dat zich niet binnen een dag hersteld en voor de nodige problemen kan zorgen. Zoals verergering van tinnitus en slapeloosheid eventueel met slaap schokken.

Ik ben van 3 mg naar 1,5 mg gegaan en kan misschien nog naar 12,5 mg gaan, maar zodra ik bij 1 mg kom ontstaan er problemen. Ik weet dan niet wat te doen. Mijn tinnitus is vaak zo heftig dat ik er niet door kan slapen. Een slaappil nemen voor een keer als het even niet gaat is niet zo'n groot probleem, maar als het dagen achter elkaar niet goed gaat wordt het gebruik wel een probleem. Zo is dat probleem bij mij ook ontstaan, want ik ben afhankelijk geworden van die troep. Daarbij komt nog dat deze tabletten het erger maken, waardoor ik die cirkel niet kan doorbreken.

Ik heb heel soms wel eens een dag dat het goed met me gaat en het redelijk stil is in mijn hoofd. Dan durf ik niet meer te slapen, want de kans is groot dat het daarna weer erger is. Ik heb vele malen geprobeerd om het zonder pillen te doen, maar dan geraak ik in de problemen.

Plaats reactie