Mijn verhaal

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Oreo147

Mijn verhaal

Bericht door Oreo147 » vr 08.06.2018 22:03

Hallo lieve mensen,

Ik ben nieuw hier en zal ook even kort mijn verhaal doen, hopelijk om wat advies te krijgen, maar ook om dat aan anderen hier te kunnen geven. Ik heb nu al enkele jaren ''last'' van Tinnitus, maar godzijdank is dit niet al te erg bij mij. In februari 2011, toen ik bijna 10 was, is op een tweerichtingsweg een tegenligger tijdens een mislukte inhaalactie op ons in gereden wat inderdaad een heftige klap is geweest. Na een moeilijke periode is mijn familie hier redelijk van af gekomen, waar ik erg dankbaar voor ben, ook al hebben we er allemaal (lichamelijks) wat aan over gehouden. Ik weet het niet 100% zeker maar een aanhoudend oorsuizen is bij mij drie jaar geleden begonnen, door wat ik denk een whiplash of iets dergelijks. Ik heb namelijk geen overgevoeligheid voor geluid en de toon neemt iets toe in volume als ik hard kauw of bijvoorbeeld hard druk op mijn voorhoofd.

In principe heb ik alleen last van T als ik ga slapen en het is stil om me heen. Meestal als ik ook maar een beetje geluid om me heen heb lukt het in slaap vallen redelijk goed. Hiervoor gebruik ik van die typische geluiden die je niet afleiden maar die je wel hoort, zoals een tikkende klok, of het gebrom van mijn geluidsboxjes naast de PC. Ik raad dit best wel aan, want in mijn ervaring lukt het me niet om in slaap te vallen met iets als de radio of TV op de achtergrond, omdat gepraat me juist afleidt van het in slaap vallen

Nu mijn vraag: zijn er andere mensen hier met T als gevolg van een whiplash of iets vergelijkbaars? Wat voor klachten ervaren jullie precies, in vergelijking tot de mijne en wat zijn dingen waarop ik moet letten zodat ik niet per ongeluk iets vererger of zo?

Anyway, bedankt voor de moeite, alvast :)

Johnpon

Re: Mijn verhaal

Bericht door Johnpon » zo 10.06.2018 10:37

Een whiplash is meer of minder wel te behandelen en kans is aanwezig dat die tinnitus verdwijnt. Je zou ook een halskraag kunnen proberen.

Ik heb zelf geen whiplash, maar ken wel iemand met whiplash en tinnitus en deze is daar nu vanaf.

JanHuis

Bericht door JanHuis » zo 10.06.2018 14:19

John, zou dat verhaal van diegene
hier (anoniem) geschreven kunnen worden,
eventueel via jou?
Voor Oreo en meelezers zou dat best wat kunnen betekenen.
Op weg, door gewenning en balans,
het T-geluid een kleinere plek te geven.
Het is er, maar er is meer: de aandacht komt weer bij alles wat ons boeit.

Johnpon

Bericht door Johnpon » zo 10.06.2018 16:54

Geen probleem, naar wat ik er van begrepen had:
Heeft de persoon met whiplash en tinnitus, fysiotherapie en Cranial Sacral Therapy gehad. Gebruikte daarbij een antidepressiva (zoloft). Na een paar behandelingen ging het al een stukje beter en in de loop van de tijd verdween ook de tinnitus.

JanHuis

Bericht door JanHuis » ma 11.06.2018 10:28

Thanks.
Op weg, door gewenning en balans,
het T-geluid een kleinere plek te geven.
Het is er, maar er is meer: de aandacht komt weer bij alles wat ons boeit.

Plaats reactie