udo j schreef: ↑di 06.11.2018 21:29
Vibe, Ik denk dat jij een trt traject nodig hebt. je moet met ruisgenratoren wel begeleiding hebben.
ik heb het een tijdje gevold bij in to ears in tilburg. advies was om met 2 a 3 uutjes per dag te proberen.
maar iedere oor is anders. je bericht is 3 weken oud. hoe gaat het inmiddels?
gr udo
Hallo udo, fijn dat je even de tijd neemt om te reageren.
Ik ben via het audiologisch centrum van Nijmegen doorverwezen om ruigeneratoren te dragen, volgens hun is het een soort trt traject.
Maar om eerlijk te zijn voel ik me een beetje aan m'n lot overgelaten. Ik had geen idee hoelang en hoe hard ik hem moest zetten, is me allemaal niet verteld. Heb het dus vanaf het begin gewoon de hele dag ingehad op de zo laagst mogelijke volume wat het apparaat kon. Ben er na 5 dagen mee gestopt aangezien m'n T (waar ik dus voorheen amper last van had) er ontzettend hard door is geworden. Ik durf ze dus niet meer in te doen omdat ik dan bang bent dat m'n piep nog heviger wordt.
Na de Hyperacusis heb ik er dus nu nog een probleem bij.. Dit is totaal niet wat ik ervan verwacht had. Ik wist dat het misschien niet zou helpen, maar dat het er erger van zou worden heb ik nooit kunnen voorzien.
Ik was al vrij depri en dat is na dit alleen nog maar erger geworden..
Ik ga nu een afspraak maken in Gent omdat ik dat nog als enige echte mogelijkheid zie om mij misschien te kunnen helpen. Hoe het op deze manier gaat kan ik er gewoonweg niet mee leven. Als ik zelf al bepaalde dingetjes eet zoals chips en stokbrood doet dat al zeer aan me oren. En daarnaast kan ik door die piep me ook nergens meer op concentreren.
Van binnen vreet het me ook gewoon heel erg op.. Ik ben 23 en hoor in de bloei van me leven te zitten, maar door deze beperking voel ik me als een oud opatje van 95 die bijna niks kan.
Naja ik probeer de moed erin te houden vooral voor m'n moeder en zus want als die er niet waren geweest weet ik niet of ik nog door zal hebben gestreden.
Ik hoop dus dat Gent uitkomst bied,ik hou je op de hoogte.
Hoe is de trt bij jou trouwens aangeslagen ?