Oormyoclonus? Ik heb echt even positieve berichten nodig

Mededelingen die niet bij bovenstaande onderwerpen over Hyperacusis passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Judithou

Oormyoclonus? Ik heb echt even positieve berichten nodig

Bericht door Judithou » vr 29.03.2019 09:31

Hallo allemaal,

Ik stuur dit berichtje in de hoop dat mensen mijn verhaal herkennen en misschien wel mensen die zeggen dit is over gegaan.

Ik heb door stress tinnitus gekregen en kreeg na een poosje heel erg gevoeligheid voor geluid. Meer in de zin van dat het leek alsof er aan mijn trommelvliezen getrokken werd. Na meerder bezoeken aan huisartsen kno ben ik voor de ergste paniek oxazepam gaan gebruiken. Iedere avond 1 voor het slapen en de klachten van het geluid verdwenen!

Maar nu ben ik 2 weken geleden gestopt met oxazepam is het er weer.

Ik zal wat voorbeelden geven:

Als ik langs mijn oor wrijf roffelt mijn trommelvlies.
Als ik bel met de telefoon, klappert mijn andere oor bij ieder woord wat de ander zegt.

Als mijn dochter tegen mij praat, klappert het.

En als ik zelf praat klappert het en stopt het weer als ik stop met praten.

Ik heb wat onderzoek gedaan en al eerder het woord oormyoclonus laten vallen bij de kno arts maar kreeg jet ‘tussen je oren verhaal’ te horen.

Overigens heb ik dat roffelen al wel eerder gehad vooral als ik over mijn wang wreef, maar het stoorde me toen niet omdat het alleen dan was. Maar nu is het haast tijdens alle gesprekken.

Het geluid doet geen pijn, tenminste zo voelt het niet.
Het kijkt een beetje op onweer of storm in je oor. En het is storend tijdens ieder gesprek.

Soort van fladderen van een vlinder als het ware die er niet uit kan achter mijn trommelvlies.

Herkent iemand deze symptomen en is iemand hier ook weer vanaf gekomen?

Dit kan toch geen hyperacusis zijn? Die diagnose kreeg ik namelijk wel van kno, omdat ze het een een ‘naam’ moest geven zoals ze het zelf zei.

Ik hoop op reacties. en misschien ook we mensen die er vanaf zijn gekomen.

Ontspannen lukt me gewoon niet meer 😞

Dank jullie wel!

Judith

Roberto1

Re: Oormyoclonus? Ik heb echt even positieve berichten nodig

Bericht door Roberto1 » vr 29.03.2019 16:22

Is er bij de kno arts niet gepraat over buisjes om de spanning trommelvlies af te halen?
Dat geklapper lijkt mij spanning toch?

Gr Roberto
Het is niet werken met Tinnitus maar aan .
Blijf rustig en zorg dat je conditie en mentaal de juiste balans kunt vinden.
Zo zul je je Tinnitus kunnen beheersen en een plek geven (gewenning)
of zelfs uitdoven. :)

Judithou

Bericht door Judithou » vr 29.03.2019 16:49

Nou,

Bij de laatste controle was er geen sprake van druk achter de oren. Ik voel die wel, maar ze zag niks... Woensdag moet ik weer en ga ik het hele verhaal voorleggen.

Dit is een link met info over oormyoclonus:

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zi ... wordt.html

En helaas lijkt het er veel op 😞

Er zijn mensen waarbij het overgaat na een aantal maanden/ jaren.

Ik hoop en bid dat ik tot die groep hoor als ik ga leren om alles een beetje los te laten. Het gekke is dat het met oxazepam voor het grootste deel of zelfs helemaal verdwijnt. Maarja, dat is toch deels jezelf voor de gek houden..
ik ben dat vrij snel na mijn diagnose t en h oxazepam gaan gebruik. Dagelijks 1 voor vooral de nacht. En als snel verdween die gevoeligheid voor geluid, maar na het stoppen kwam het dus weer terug. Schijn bedriegt 😑

Laatste dagen weer aan de oxazepam om wat te kalmeren. In april start ik met TRT. Dat geeft me ook nog wel wat hoop. Wellicht valt ook dit te trainen..
Jeetje, wat kan een mens zichzelf gek maken maar vooral wat kunnen oren een mens gek maken...

Dank voor al je reacties iedere keer roberto! Fijn

Ik volg je tips wel op hoor. Ga zo weer even wat ontspanningsoefeningen doen 🙌🏻💆‍♀️

Roberto1

Bericht door Roberto1 » vr 29.03.2019 17:04

Prima ontspannen.
Tip: Ga ook niet teveel de sites af wat je allemaal kunt hebben.
Nu momenteel staat alles open wat het kan zijn toch?

Ik wilde namelijk ook buisje rechteroor zetten een tijdje geleden ivm spanning oordruk maar heb dit afgeblazen omdat ik net zoals jij veels te veel spanning opbouwden in lichaam dus ook naar nek vervolgens naar de oren , constant drukpijn (dat heb jij weer niet)
Oxazepam kan wel kloppen dit is ook ototoxic (rustgever).
Pas op dat je die troep niet te lang slikt zeer verslavend en uiteindelijk werkt het niet meer en wordt je er behoorlijk suf van.
Je hoofd en lichaam zijn 1 .ik blijf erbij ontspannen hoe moeilijk ook.
Je hebt ook homeopathische rustgevers. Denk aan Resque bijvb.
Niet ototoxic dus werkt ook niet op je T & H.

Succes/sterkte gr Roberto

Roberto1

Bericht door Roberto1 » zo 07.04.2019 17:21

Judithou schreef:
vr 29.03.2019 16:49
Nou,

Bij de laatste controle was er geen sprake van druk achter de oren. Ik voel die wel, maar ze zag niks... Woensdag moet ik weer en ga ik het hele verhaal voorleggen.

Dit is een link met info over oormyoclonus:

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zi ... wordt.html

En helaas lijkt het er veel op 😞

Er zijn mensen waarbij het overgaat na een aantal maanden/ jaren.

Ik hoop en bid dat ik tot die groep hoor als ik ga leren om alles een beetje los te laten. Het gekke is dat het met oxazepam voor het grootste deel of zelfs helemaal verdwijnt. Maarja, dat is toch deels jezelf voor de gek houden..
ik ben dat vrij snel na mijn diagnose t en h oxazepam gaan gebruik. Dagelijks 1 voor vooral de nacht. En als snel verdween die gevoeligheid voor geluid, maar na het stoppen kwam het dus weer terug. Schijn bedriegt 😑

Laatste dagen weer aan de oxazepam om wat te kalmeren. In april start ik met TRT. Dat geeft me ook nog wel wat hoop. Wellicht valt ook dit te trainen..
Jeetje, wat kan een mens zichzelf gek maken maar vooral wat kunnen oren een mens gek maken...

Dank voor al je reacties iedere keer roberto! Fijn

Ik volg je tips wel op hoor. Ga zo weer even wat ontspanningsoefeningen doen 🙌🏻💆‍♀️
Hoe is het nu een week later?
Gr Roberto

Judithou

Bericht door Judithou » ma 08.04.2019 13:49

Hoi Roberto,

Met ups en downs. Ik ga nu naar kaakfysio en chiropractor.
Ik merk dat als mijn spieren losser zijn, de druk van mijn oren gaat. Dus dat is positief.
Maar de focus blijft veelal op het geluid en dan vooral het gekraak en gedruk in mijn oor. Herken je dat?
Bij iedere slik, kraakt m’n trommelvlies en voel ik vanalles.
Het geroffel van mijn trommelvlies lijkt iets minder aanwezig. Het valt niet mee on niet continu met je oren bezig te zijn als je vanalles voelt. Ik hoop maar dat dat op den duur gaat verminderen.
Van de week bij kno arts geweest en alles benoemd wat ik voel en dan krijg je weer die oude vertrouwde reactie: het zit allemaal tussen je oren.
Dan denk ik: maak ik mezelf dan echt zo gek? Tot zelfs die pijn toe? Ik vraag het met af. Ben mezelf er wel van bewust dat stress slecht is en veel met je doet. Maar zelfs plaatsen op mijn wang en rond mijn oor doen zeer en voelen soms doof aan.
Echt serieus genomen voel je jezelf dan niet echt als je de deur uitgaat.

Hoe gaat het met jou? Dit lekkere weer nodig iig uit ok veel buiten bezig te zijn en dat verzet de zinnen!

Groetjes, Judith

Roberto1

Bericht door Roberto1 » di 09.04.2019 13:44

Judithou schreef:
ma 08.04.2019 13:49
Hoi Roberto,

Met ups en downs. Ik ga nu naar kaakfysio en chiropractor.
Ik merk dat als mijn spieren losser zijn, de druk van mijn oren gaat. Dus dat is positief.
Maar de focus blijft veelal op het geluid en dan vooral het gekraak en gedruk in mijn oor. Herken je dat?
Bij iedere slik, kraakt m’n trommelvlies en voel ik vanalles.
Het geroffel van mijn trommelvlies lijkt iets minder aanwezig. Het valt niet mee on niet continu met je oren bezig te zijn als je vanalles voelt. Ik hoop maar dat dat op den duur gaat verminderen.
Van de week bij kno arts geweest en alles benoemd wat ik voel en dan krijg je weer die oude vertrouwde reactie: het zit allemaal tussen je oren.
Dan denk ik: maak ik mezelf dan echt zo gek? Tot zelfs die pijn toe? Ik vraag het met af. Ben mezelf er wel van bewust dat stress slecht is en veel met je doet. Maar zelfs plaatsen op mijn wang en rond mijn oor doen zeer en voelen soms doof aan.

Echt serieus genomen voel je jezelf dan niet echt als je de deur uitgaat.

Hoe gaat het met jou? Dit lekkere weer nodig iig uit ok veel buiten bezig te zijn en dat verzet de zinnen!

Groetjes, Judith
Inderdaad goed weer om te ontspannen
Ook ik buitenom buitenloop heb nog veel spanning vooral bij staan voel ik de druk naar het voorhoofd gaan en voel de spanning op mijn trommelvliezen staan. Snap wat je bedoeld met je trommelvliezen alleen jij hebt weer een andere indicatie.
Ik kom uit een burn-out waar ik naar mijn gevoel nog steeds in zit ,daarom met de arts overleg gehad toch weer antidepressiva te slikken,ben denk ik te snel gestopt medio december
.chlomopramine wil ik niet meer na een voor slapen Ingenomen een hoge piep (ssri AD)
We gaan nu mirtazapine gebruiken valt ook niet onder de CTA klasse. Wil net zoals jij van die spanning af. En komt de piep wel hoger stop ik er gelijk mee....

Gr Roberto en nu naar buiten..

Judithou

Bericht door Judithou » di 09.04.2019 13:57

Hoi Roberto,

Ik herken die spanning in het hoofd! Alsof er soms druk op staat he? Bij mij gaat het soms gewoon pijn doen als ik teveel praat. Bovenaan m’n neus en m’n hoofd/voorhoofd.
Ik kan je echt aanraden om naar een chiropractor te gaan.
Ben daar zelf nu 4 keer geweest en merk echt het verschil. Ik word behandeld door een vrouw en die doet het allemaal heel voorzichtig. Geen grove kraakbeweging, want daar was ik wel wat bang voor. Een deel van de deuk op mijn oren is daardoor verdwenen en mijn spieren voelen veeel soepeler!
Toevallig dat je begint over de AD. Ik heb citalopram voorgeschreven gekregen, omdat ik toch uit een depressie ben gekomen en volgens mij psycholoog er wel weer depressieve klachten zijn. Ze denkt ook aan een onderliggende angsstoornis, al heb ik zelf het idee dat iedereen klachten aan het hoofd en oor als angstig ervaart. Maargoed..
ik ben dus ook wel wat huiverig voor de AD ivm mijn oren.
Maar anderzijds doet spanning ook veel met je en kan AD juist de scherpe randjes er vanaf halen.

Het doosje staat klaar, maar ik moet er nog mee beginnen.. :neutral:

Roberto1

Bericht door Roberto1 » di 09.04.2019 18:05

Judithou schreef:
di 09.04.2019 13:57
Hoi Roberto,

Ik herken die spanning in het hoofd! Alsof er soms druk op staat he? Bij mij gaat het soms gewoon pijn doen als ik teveel praat. Bovenaan m’n neus en m’n hoofd/voorhoofd.
Ik kan je echt aanraden om naar een chiropractor te gaan.
Ben daar zelf nu 4 keer geweest en merk echt het verschil. Ik word behandeld door een vrouw en die doet het allemaal heel voorzichtig. Geen grove kraakbeweging, want daar was ik wel wat bang voor. Een deel van de deuk op mijn oren is daardoor verdwenen en mijn spieren voelen veeel soepeler!
Toevallig dat je begint over de AD. Ik heb citalopram voorgeschreven gekregen, omdat ik toch uit een depressie ben gekomen en volgens mij psycholoog er wel weer depressieve klachten zijn. Ze denkt ook aan een onderliggende angsstoornis, al heb ik zelf het idee dat iedereen klachten aan het hoofd en oor als angstig ervaart. Maargoed..
ik ben dus ook wel wat huiverig voor de AD ivm mijn oren.

Maar anderzijds doet spanning ook veel met je en kan AD juist de scherpe randjes er vanaf halen.

Het doosje staat klaar, maar ik moet er nog mee beginnen.. :neutral:
Mijn doosje staat ook klaar met mirtazapine 30 mg haha.
Angststoornis daar gaan we weer angst om de angst daarvoor heb ik quetiapine
Had ik dit maar eerder genomen dan had ik geen oorsuis komt zuiver door stress.
De 1e Citalopram had ik tijdens mijn paniekaanval genomen en was echt in paniek en
De volgende morgen had ik de oorsuis. Wees niet bang dat dit bij jouw ook gaat gebeuren ik
Zat in een aanval dus 250% stress en het verkeerde moment ingenomen. Daar moet ik nu
Vrede meenemen .heeft geen zin had ik maar..... dat weet je nooit in het leven.
Chlomopramine gaf me wel een extra hoge suis ben hiermee gestopt.
Ik ga donderdag naar de chiropractor en vraag of hij iets aan kaak en voorhoofd kan doen.
Nogmaals alles is spanning en dat moet toch weg te halen zijn....

Gr Roberto

Judithou

Bericht door Judithou » wo 10.04.2019 21:10

Oow toevallig dat jij hst toen van deze AD hebt gekregen. of althans, niet perse daardoor lees Ik, maar door het verkeerde moment.
Ik ben er toch maar mee begonnen. Heb niet het gevoel dat het mij zelf gaat lukken mede door die angst/paniek.
Ja achteraf... konden we maar even terug. Maargoed, we moeten het ermee doen.
Ik hoop dat de chiropractor voor jou ook iets man betekenen. Bij mij iig wel! Ook voor mijn kaak en gezicht!
Nu alleen nog even die spanning uit het koppie :)
Vandaag op pad geweest voor een nieuw hoofdkussen. Advies van een bekende die ook kaak en nekklachten heeft gehad en door dit kussen aanzienlijk minder klachten had. Haha je probeert toch vanalles he :pirate:
Succes bij de chiropractor en laat even weten of hij of zij wat voor je kan betekenen.

Groetjes,

Judith

Roberto1

Bericht door Roberto1 » do 11.04.2019 19:15

Judithou schreef:
wo 10.04.2019 21:10
Oow toevallig dat jij hst toen van deze AD hebt gekregen. of althans, niet perse daardoor lees Ik, maar door het verkeerde moment.
Ik ben er toch maar mee begonnen. Heb niet het gevoel dat het mij zelf gaat lukken mede door die angst/paniek.
Ja achteraf... konden we maar even terug. Maargoed, we moeten het ermee doen.
Ik hoop dat de chiropractor voor jou ook iets man betekenen. Bij mij iig wel! Ook voor mijn kaak en gezicht!
Nu alleen nog even die spanning uit het koppie :)
Vandaag op pad geweest voor een nieuw hoofdkussen. Advies van een bekende die ook kaak en nekklachten heeft gehad en door dit kussen aanzienlijk minder klachten had. Haha je probeert toch vanalles he :pirate:
Succes bij de chiropractor en laat even weten of hij of zij wat voor je kan betekenen.

Groetjes,
Judith
Ook bij de chiropractor geweest die maakte mijn nek wel ff los :pirate:
Je ziet alles is spanning (Heb nog steeds veel last bij slapen/liggen bank last v voorhoofdspanning al maanden op die momenten .)De AD zal je wel wat losser maken maar de rest moeten we toch zelf doen.
Vandaag ook mijn geluidsmaskeerder volume afgesteld maar ze kan dat ding niet zachter zetten onder de T
Ze geeft aan dat ik dan weinig T heb maar mijn intensiteit (prikkels) ervaar ik wel als hoog.
Nogmaals de hersens zijn overprikkeld de laatse spanning moet er ook uit.. we moeten aan de bak Voeding/ontspannen / beweging en een goede slaap (Ook oefeningen vooral adem)
Geloof erin en zullen de prikkels ook meer op de achtergrond komen en verdwijnen
En afgesproken ook met mijn wederpartij om me zelf minder te analyseren wat ik voel.

Groet Roberto

Judithou

Bericht door Judithou » wo 24.04.2019 21:02

Hoi Roberto,

Hou gaat het nu met je? Heb je baat bij de chiropractor?
Ook al gestart met de AD? Ik ben gestart met trt therapie. Maar op de 1 of anders manier kreeg ik tijdens de bijeenkomst echt na 5 minuten veel meer last van m’n T.
Ik weet wel dat het komt omdat ik er weer bewust mee bezig ben, maar baal er wel van want had het aardig goed onder controle/bijna geen last meer van. Ga er maar vanuit dat ik het weer op dat niveau kan krijgen. Dat is dus het nadeel van er bewust mee bezig gaan :-(
Ik las in jouw vorige bericht iets over geluidsmaskeerder? Ik dacht juist dat ze dat niet veel meer toepassen, omdat je het geluid beter niet uit de weg kunt gaan. Werkt het bij jou?

Groetjes

Roberto1

Bericht door Roberto1 » zo 28.04.2019 11:46

Judithou schreef:
wo 24.04.2019 21:02
Hoi Roberto,

Ook al gestart met de AD? Ik ben gestart met trt therapie. Maar op de 1 of anders manier kreeg ik tijdens de bijeenkomst echt na 5 minuten veel meer last van m’n T.
Ik weet wel dat het komt omdat ik er weer bewust mee bezig ben, maar baal er wel van want had het aardig goed onder controle/bijna geen last meer van. Ga er maar vanuit dat ik het weer op dat niveau kan krijgen. Dat is dus het nadeel van er bewust mee bezig gaan :-(
Ik las in jouw vorige bericht iets over geluidsmaskeerder? Ik dacht juist dat ze dat niet veel meer toepassen, omdat je het geluid beter niet uit de weg kunt gaan. Werkt het bij jou?

Groetjes
Ff een drama week. Rechteroor dicht en gehoorgang ontsteking. Blijkbaar door die geluidsmaskeerder (oorsmeer - infectie)als je oor dicht zit dan komt de suis/piep 3 x zo hard aan.
Donderdag door kno laten uitzuigen zat alles tegen mijn trommelvlies aangeplakt antibiotica/oorsmeer/ infectie. Eerst zijden ze trommelvliesperforatie , maar hoe kan dat?
Na uitzuigen hoorde ik alles weer sprong bij de kno een gat in de lucht.
Probeer morgen willen een weekje weg toch nog een keer uitzuigen , tinnitus klinkt dof denk toch dat er nog wat troep tegen aan zit....terwijl mijn eigen gehoortest (telefoon) alles weer het oude aangeeft . Geluidsmaskeerder is per elk individu verschillend. Je hebt inderdaad gelijk elke keer als je het het uit je oor haalt kom het 3 x zo hard binnen... dus weer stress. Uiteindelijk moet het toch je vriendje worden die langzaam naar de achtergrond gaat..

Heb deze week ivm gehoorgang oxazepam en een paar × 1/4 pcm geslikt vind d T harder of verbeeld ik me dat?

Gr Roberto

Roberto1

Bericht door Roberto1 » zo 28.04.2019 20:44

Roberto1 schreef:
zo 28.04.2019 11:46
Judithou schreef:
Hoi Roberto,

Groetjes
Ff een drama week. Rechteroor dicht en gehoorgang ontsteking. Blijkbaar door die geluidsmaskeerder (oorsmeer - infectie)als je oor dicht zit dan komt de suis/piep 3 x zo hard aan.
Donderdag door kno laten uitzuigen zat alles tegen mijn trommelvlies aangeplakt antibiotica/oorsmeer/ infectie. Eerst zijden ze trommelvliesperforatie , maar hoe kan dat?
Probeer morgen willen een weekje weg toch nog een keer uitzuigen , tinnitus klinkt dof denk toch dat er nog wat troep tegen aan zit....terwijl mijn eigen gehoortest (telefoon) alles weer het oude aangeeft . Geluidsmaskeerder is per elk individu verschillend. Je hebt inderdaad gelijk elke keer als je het het uit je oor haalt kom het 3 x zo hard binnen... dus weer stress. Uiteindelijk moet het toch je vriendje worden die langzaam naar de achtergrond gaat..
Dus als jouw piep zo laag is zou ik het houden zo of als je het elke x opzoekt gebruiken.
Wel zou ik eerst een audioloog laten kijken op welke Hz en Db jouw Tinnitus zit anders krijg je een geluidsmaskeerder in je oor gedrukt wat straks in de kast beland zonde geld..
Ook het geluidje goed informeren heb nu 1 die in ruis langzaam impulseerd v hoog naar laag maar oook dit is 3en gewenning. En elke dag in oor even desinfecteren anders heb je hetzelfde als mij gehoorgang ontsteking wordt je niet vrolijk van zoals boven beschreven.heb 3 dagen als een stressie rondgelopen en ja wat gaat er als eerste omhoog ......
Geluidsmaskeerder Yup de meningen zijn verdeeld maar Als die bij hoog opspeeld de T vind ik het tijdelijk een handig ding de rest toch aan eigen geluid wennen en dit duurt even heb nog steeds heel veel momenten . En dan inderdaad de insiteit zoals je beschrijft is die eigenlijk niet harder alleen je denkt eraan en komt veel luider aan en als je draagvlak ook niet hoog is komt het nog luider aan!we moeten onze modus erin zien te vinden en das soms moeilijk..

Heb deze week ivm gehoorgang oxazepam en een paar × 1/4 pcm geslikt vind d T harder of verbeeld ik me dat?

Gr Roberto

Roberto1

Bericht door Roberto1 » zo 28.04.2019 20:51

Roberto1 schreef:
zo 28.04.2019 20:44
Roberto1 schreef:
zo 28.04.2019 11:46
Judithou schreef:
Hoi Roberto,

Groetjes
Dus als jouw piep zo laag is zou ik het houden zo of als je het elke x opzoekt gebruiken.
Wel zou ik eerst een audioloog laten kijken op welke Hz en Db jouw Tinnitus zit anders krijg je een geluidsmaskeerder in je oor gedrukt wat straks in de kast beland zonde geld..
Ook het geluidje goed informeren heb nu 1 die in ruis langzaam impulseerd v hoog naar laag maar ook dit is een gewenning. En elke dag in oor even desinfecteren anders heb je hetzelfde als mij gehoorgang ontsteking wordt je niet vrolijk van zoals boven beschreven.heb 3 dagen als een stressie rondgelopen en ja wat gaat er als eerste omhoog ......
Geluidsmaskeerder Yup de meningen zijn verdeeld maar Als die bij hoog opspeeld de T vind ik het tijdelijk een handig ding de rest toch aan eigen geluid wennen en dit duurt even heb nog steeds heel veel momenten . En dan inderdaad de intensiteit zoals je beschrijft is die eigenlijk niet harder alleen je denkt eraan en komt veel luider aan en als je draagvlak ook niet hoog is komt het nog luider aan!we moeten onze modus erin zien te vinden en das soms moeilijk naar hou vol komt goed.

Gr Roberto

Plaats reactie