Judithou schreef: ↑vr 29.03.2019 09:31
Hallo allemaal,
Ik stuur dit berichtje in de hoop dat mensen mijn verhaal herkennen en misschien wel mensen die zeggen dit is over gegaan.
Ik heb door stress tinnitus gekregen en kreeg na een poosje heel erg gevoeligheid voor geluid. Meer in de zin van dat het leek alsof er aan mijn trommelvliezen getrokken werd. Na meerder bezoeken aan huisartsen kno ben ik voor de ergste paniek oxazepam gaan gebruiken. Iedere avond 1 voor het slapen en de klachten van het geluid verdwenen!
Maar nu ben ik 2 weken geleden gestopt met oxazepam is het er weer.
Ik zal wat voorbeelden geven:
Als ik langs mijn oor wrijf roffelt mijn trommelvlies.
Als ik bel met de telefoon, klappert mijn andere oor bij ieder woord wat de ander zegt.
Als mijn dochter tegen mij praat, klappert het.
En als ik zelf praat klappert het en stopt het weer als ik stop met praten.
Ik heb wat onderzoek gedaan en al eerder het woord oormyoclonus laten vallen bij de kno arts maar kreeg jet ‘tussen je oren verhaal’ te horen.
Overigens heb ik dat roffelen al wel eerder gehad vooral als ik over mijn wang wreef, maar het stoorde me toen niet omdat het alleen dan was. Maar nu is het haast tijdens alle gesprekken.
Het geluid doet geen pijn, tenminste zo voelt het niet.
Het kijkt een beetje op onweer of storm in je oor. En het is storend tijdens ieder gesprek.
Soort van fladderen van een vlinder als het ware die er niet uit kan achter mijn trommelvlies.
Herkent iemand deze symptomen en is iemand hier ook weer vanaf gekomen?
Dit kan toch geen hyperacusis zijn? Die diagnose kreeg ik namelijk wel van kno, omdat ze het een een ‘naam’ moest geven zoals ze het zelf zei.
Ik hoop op reacties. en misschien ook we mensen die er vanaf zijn gekomen.
Ontspannen lukt me gewoon niet meer
Dank jullie wel!
Judith