Nieuwe behandelingsmethode Maastricht

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Johnpon

Nieuwe behandelingsmethode Maastricht

Bericht door Johnpon » zo 09.06.2019 12:40

UNIVERSITEIT MAASTRICHT KOMT MET NIEUWE TECHNIEK VOOR OORSUIZEN.

Zijn er mensen hier die deze behandeling hebben ondergaan en in welke mate is het ook buiten Maastricht om deze behandeling te volgen?

Roberto1

Re: Nieuwe behandelingsmethode Maastricht

Bericht door Roberto1 » zo 09.06.2019 17:13

Johnpon,
Insentis of Kentalis doen ook deze behandelingen..
Kentalis zit over geheel Nederland..

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... A3P394pcgg

Johnpon

Bericht door Johnpon » ma 10.06.2019 11:32

Helaas niet bij mij in de buurt.

Ik heb van sommige vernomen dat bij hen de klachten alleen maar toenamen.
Het is volgens mij de kunst om er juist niet naar te luisteren en te negeren.
Dus ik begrijp de waarde van deze methode niet.
Ik ben niet bang voor mijn tinnitus, maar het maakt mij onrustig en het stoort in wat ik doe.

Aandacht aan tinnitus maakt het volgens mij ook alleen maar erger.
Het is de kunst om het los te laten en verder geen aandacht aan te schenken. Dat begreep ik uit verschillende therapieën.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » di 11.06.2019 23:13

Johnpon schreef:
ma 10.06.2019 11:32

Ik ben niet bang voor mijn tinnitus, maar het maakt mij onrustig en het stoort in wat ik doe.

Het is de kunst om het los te laten en verder geen aandacht aan te schenken. Dat begreep ik uit verschillende therapieën.
Hoi Johnpon,
Ik snap je angst maar heb jij daadwerkelijk je Tinnitus geaccepteerd?
In iedergeval ik niet ben er niet de gehele dag mee bezig maar bemerk dat het op
1 of andere manier er toch soms weer aan denk en dit is het gene waar de TRT voor bedoeld
Is de acceptatie. Zolang wij dat blijven voelen voeden wij de Tinnitus (spanning) in volume.
Ben nu al maanden aan het vechten om die spanning weg te krijgen uit het lichaam.
Ik ben ook een gevoelig type en het is moeilijk maar zolang je niet met je tinnitus meewerkt blijft het. Heb dagen is het het een stuk minder (maar dan ook echt in volume)maar denk ik eraan dan komt het ook in volume terug . Je hebt al vaak beschreven " de intensiteit beleving" is bij iedereen verschillend in draagkracht/last natuurlijk ook hoogte volume. TRT lijkt mij nog steeds het beste ipv afwachten . En de klachten zijn idd in het begin erger je wordt erook mee geconfronteerd maar naar gelange tijd gaat het cognatieve het omzetten naar niet alarmerend of irritant en gaat het bij je horen. Soms hoor ik de T niet meer en schrik ik ook en zo stom als ik ben zoek ik hem op..
Nogmaals ik ben er ook nog lang niet maar beetje bij beetje neem ik er iets meer vrede mee..

Gr Roberto

Roberto1

Bericht door Roberto1 » wo 12.06.2019 08:49

Roberto1 schreef:
di 11.06.2019 23:13
Johnpon schreef:
ma 10.06.2019 11:32

Hoi Johnpon,
Ik snap je bezorgdheid maar heb jij daadwerkelijk je Tinnitus geaccepteerd?
In iedergeval ik niet ben er niet de gehele dag mee bezig maar bemerk dat het op
1 of andere manier er toch soms weer aan denk en dit is het gene waar de TRT voor bedoeld
Is de acceptatie. Zolang wij dat blijven voelen voeden wij de Tinnitus (spanning) in volume.
Ben nu al maanden aan het loslaten om die spanning weg te krijgen uit het lichaam.
Ik ben ook een gevoelig type en het is moeilijk maar zolang je niet met je tinnitus meewerkt blijft het. Heb dagen is het het een stuk minder (maar dan ook echt in volume)maar denk ik eraan dan komt het ook in volume terug . Je hebt al vaak beschreven " de intensiteit beleving" is bij iedereen verschillend in draagkracht/last natuurlijk ook hoogte volume. TRT lijkt mij nog steeds het beste ipv afwachten . En de klachten zijn idd in het begin erger je wordt erook mee geconfronteerd maar naar gelange tijd gaat het cognatieve het omzetten naar niet alarmerend of irritant en gaat het bij je horen. Soms hoor ik de T niet meer en schrik ik ook en zo stom als ik ben zoek ik hem op..
Vind nog steeds dat Tinnitus (volume T)een overprikkeling is vd hersenstam (menfaal) en de gesteldheid van je conditie (lichaam/spanning) en eetgewoontes en niet zozeer je gehoorschade die opgelopen is bij stress /lawaai.
Nogmaals ik ben er ook nog lang niet maar beetje bij beetje neem ik er iets meer vrede mee.. :wink:
Ps. Ben gisteren naar Vledder(Drente) Fysiotherapie/Tinnitusconcept geweest aardig stukje rijden naar https://www.tinnitusconcept.nl/ervaringen
Ze gaf me behoorlijk wat goede tips 😉
Gr Roberto

Johnpon

Bericht door Johnpon » vr 14.06.2019 10:55

Ik denk niet dat ik het volledig heb geaccepteerd en dat komt omdat het fluctueert. (Hierdoor is gewenning ook moeilijk)
De locatie kan verschillen (oor niveau, achterhoofd of in het gehele hoofd), de toon hoogte kan verschillen (super hoge toon, hoge toon of wat lagere toon) en de toon sterkte kan verschillen (Hard, middelmatig of zacht en heel soms bijna stil.)

Dan is er nog de mate dat je slaapt (diep, oppervlakkig of slecht) en hoe je er mee opstaat ( het betreft niet alleen bovengenoemde fluctuaties, maar ook de mate van emotionele je betrokkenheid en of je er rustig of onrustig bij bent als je er mee opstaat.

Daarnaast de mate dat je het kan verdragen. De ene keer beter dan de andere keer.

Ik probeer er ook niet mee bezig te zijn, maar constateer dat het met mij bezig is.

Ik woon erg afgelegen dus is er geen waardevolle hulp beschikbaar.

Ik hoor van anderen net als van jou dat ze waardevolle tips hebben gekregen, echter wat voor tips dit zijn hoor je niets.
Het zou toch handig zijn als er op dit forum een verzameling was van allerlei tips om beter met die tinnitus om te gaan.
Er staan hier en daar wel wat aanbevelingen van anderen, maar erg verdeeld over het forum.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » za 15.06.2019 14:08

Johnpon schreef:
vr 14.06.2019 10:55
Ik denk niet dat ik het volledig heb geaccepteerd en dat komt omdat het fluctueert. (Hierdoor is gewenning ook moeilijk)
De locatie kan verschillen (oor niveau, achterhoofd of in het gehele hoofd), de toon hoogte kan verschillen (super hoge toon, hoge toon of wat lagere toon) en de toon sterkte kan verschillen (Hard, middelmatig of zacht en heel soms bijna stil.)

Dan is er nog de mate dat je slaapt (diep, oppervlakkig of slecht) en hoe je er mee opstaat ( het betreft niet alleen bovengenoemde fluctuaties, maar ook de mate van emotionele je betrokkenheid en of je er rustig of onrustig bij bent als je er mee opstaat.

Daarnaast de mate dat je het kan verdragen. De ene keer beter dan de andere keer.

Ik probeer er ook niet mee bezig te zijn, maar constateer dat het met mij bezig is.

Ik woon erg afgelegen dus is er geen waardevolle hulp beschikbaar.

Ik hoor van anderen net als van jou dat ze waardevolle tips hebben gekregen, echter wat voor tips dit zijn hoor je niets.
Het zou toch handig zijn als er op dit forum een verzameling was van allerlei tips om beter met die tinnitus om te gaan.
Er staan hier en daar wel wat aanbevelingen van anderen, maar erg verdeeld over het forum.
Hoi Johnpon,
Idd zou het makkelijk zijn dat bijvoorbeeld de moderator de tips gaan synchroniseren dan wat bet nu is overal op de forums. Oude forums die geen toegevoegde waarde hebben eraf.
Snap dat het vervelend is verschillende toon en hoogte volumes.
Bij mij is nu net wakker worden nog een groot probleem. Suis is hoger als voorheen slaap wel goed maar voel me dan steeds gespannender worden in het lichaam. Het is ook de vraag heb ik nog steeds een burn-out of het tinnitussyndroom die alles in stand houd? Afleiden dag gaat redelijk en ontspannen maar die ochtend blijft een probleem.wat voor tips zijn daarvoor wakker worden.?

Gr Roberto

Johnpon

Bericht door Johnpon » ma 17.06.2019 14:58

Ik heb bij het opstaan hetzelfde probleem. Wat ritselen met een plastic zakje bij het oor of een ander geluid kan soms wel eens wat helpen.

Ik probeer die tinnitus te verdragen door er naar te luisteren. Dat lukt soms wel, maar na verloop van tijd ga toch weer geluid maken om het te verdringen. Als het een lage toon is, dan lukt mij dat redelijk, maar als het hoog is minder goed.
Het is gewoon een akelig geluid. Ik wou dat ik het een toontje lager kon maken.

Een tijd geleden keek ik op de pc naar films met wat tegen geluid. Door een combinatie van een Videoplayer en audioplayer. Het geval was dat na verloop van een tijd het tegen geluid uit kon doen omdat de tinnitus door afleiding minder was geworden. Helaas past die tinnitus zich aan zodat je steeds weer opzoek moet naar nieuwe afleidende geluiden.

Voorheen hoorde ik de tinnitus toon achter de maskeer of afleidende toon, maar nu hoor ik ze vaak naast elkaar.
Het komt ook vaak voor dat een afleidende toon de tinnitus toon opzweept. Hierdoor is het niet meer bruikbaar.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » ma 17.06.2019 19:19

Johnpon schreef:
ma 17.06.2019 14:58
Ik heb bij het opstaan hetzelfde probleem. Wat ritselen met een plastic zakje bij het oor of een ander geluid kan soms wel eens wat helpen.

Ik probeer die tinnitus te verdragen door er naar te luisteren. Dat lukt soms wel, maar na verloop van tijd ga toch weer geluid maken om het te verdringen. Als het een lage toon is, dan lukt mij dat redelijk, maar als het hoog is minder goed.

Een tijd geleden keek ik op de pc naar films met wat tegen geluid. Door een combinatie van een Videoplayer en audioplayer. Het geval was dat na verloop van een tijd het tegen geluid uit kon doen omdat de tinnitus door afleiding minder was geworden. Helaas past die tinnitus zich aan zodat je steeds weer opzoek moet naar nieuwe afleidende geluiden.

Voorheen hoorde ik de tinnitus toon achter de maskeer of afleidende toon, maar nu hoor ik ze vaak naast elkaar.
Het komt ook vaak voor dat een afleidende toon de tinnitus toon opzweept. Hierdoor is het niet meer bruikbaar.
Het lijkt wel bij je dat de sensiviteit een grote rol speelt.
Bij mij is per defenitie niet als het geluid harder is dat gelijk de T ook omhoog gaat.
Ik heb eerder oordruk pijn (wollerig gevoel)maar dat komt denk ik ook dat de oorspieren aanspannen en ook beetje de angst niet het geluid harder
Ook de prikkelbaarheid van je hersens geven signalen af daardoor.
De acceptatie is er niet volledig dus zit er eigenlijk ook angst en das ook weer een beetje stress opbouw.
Gehele dag heb ik een headsetje (geen dopjes,moet wel ventileren +horen)in met mijn favoriete muziek het gaat me redelijk goed af en bij bedgaan zet ik de oasis muziek op (light noise).
Maar ja ben nog steeds niet spanningsloos vanaf begin T nov 2018 . Doe van alles maar zal toch meer in de geniet fase willen komen dan alles obsessief doen. Maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan net zoals jouw wil je dat het geluid zachter is en alleen hoort in stilte of in Db net hoorbaar is. Deze momenten heb ik nog niet gehad wel zachter in toon wat het weer aangenamer maakt.
Zal je advies opvolgen
Alvast bedankt
Roberto

Roberto1

Bericht door Roberto1 » di 18.06.2019 08:19

Roberto1 schreef:
ma 17.06.2019 19:19
Johnpon schreef:

Bij mij is per defenitie niet als het geluid harder is dat gelijk de T ook omhoog gaat.
Ik heb eerder oordruk pijn (wollerig gevoel)maar dat komt denk ik ook dat de oorspieren aanspannen en ook beetje de angst niet het geluid harder
De acceptatie is er niet volledig dus zit er eigenlijk ook angst en das ook weer een beetje stress opbouw.
Gehele dag heb ik een headsetje (geen dopjes,moet wel ventileren +horen)in met mijn favoriete muziek het gaat me redelijk goed af en bij bedgaan zet ik de oasis muziek op (light noise).
Maar ja ben nog steeds niet spanningsloos vanaf begin T nov 2018 . Doe van alles maar zal toch meer in de geniet fase willen komen dan alles obsessief doen. Maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan net zoals jouw wil je dat het geluid zachter is en alleen hoort in stilte of in Db net hoorbaar is. Deze momenten heb ik nog niet gehad wel veel zachter in toon wat het weer aangenamer maakt.
Weet zeker als de acceptatie er is en de ontspanning er echt is dat volume meer gaat zakken en daar zal je wel mee kunnen omgaan anders blijft de sensiviteit (draaglast) een probleem.
Kom er weer op terug dat de TRT met lotgenoten je daarbij gaat helpen.
Je staat er niet alleen voor. :wink:
Zal je advies opvolgen
Alvast bedankt
Roberto

Roberto1

Bericht door Roberto1 » di 18.06.2019 08:29

Roberto1 schreef:
ma 17.06.2019 19:19
Johnpon schreef:

Je hoort soms wat je verteld de toon veel lager dan ben je klaarblijkelijk uitgerust en
veel ontspannender en die momenten zullen dan meer kunnen worden als je dit vasthoud.
Maar ja ben nog steeds niet spanningsloos vanaf begin T nov 2018 . Doe van alles maar zal toch meer in de geniet fase willen komen dan alles obsessief doen. Maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan net zoals jouw wil je dat het geluid zachter is en alleen hoort in stilte of in Db net hoorbaar is. Deze momenten heb ik nog niet gehad wel veel zachter in toon wat het weer aangenamer maakt.
Weet zeker als de acceptatie er is en de ontspanning er echt is dat volume meer gaat zakken en daar zal je wel mee kunnen omgaan anders blijft de sensiviteit (draaglast) een probleem.
Kom er weer op terug dat de TRT met lotgenoten je daarbij gaat helpen.
Je staat er niet alleen voor. :wink:
Zal je advies opvolgen
Alvast bedankt en ik net zoals jij niet zoveel mee bezig zijn en zal deze forums wat minder bezoeken en alleen maar voor advies inwinnen of voortgang T ontwikkelingen want bemerk door constant te kijken dat je er ook weer mee bezig bent want resulteert weer in spanning en weer hoorbare T

Roberto

Plaats reactie