Hoeveel kan je hebben?

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Hoppa2580

Hoeveel kan je hebben?

Bericht door Hoppa2580 » wo 01.04.2020 19:34

Hallo allemaal,

Ik heb hier al eens eerder wat geplaatst maar verder niet veel. Dat heeft er mee te maken dat het eigenlijk altijd wel goed ging.
Ik heb tinnitus en is echt een onderdeel van mij geworden en kon er meestal goed mee omgaan. Ik heb het 3,5 jaar geleden opgelopen tijdens een festival waar de muziek te hard stond ik en geen oordoppen in had. De eerste maanden had ik er last van, maar wist daarna een knop om te zetten door er niet zo erg over na te denken. Een paar keer per jaar had ik dan wel eens een terugval en dan dacht ik dat het erger was geworden omdat ik dan op een plek was geweest waar het geluid te hard stond. Door de stress werd het dan ook erger en als de stress minder werd zakte de T ook weer weg. De T was dan vooral een gevecht met mijn eigen gedachtes ipv de T zelf. Dit ging vooral de laatste tijd erg goed.

Helaas heb ik sinds een aantal weken wat meer last gekregen en kon hier ook zeker goed mee omgaan. Tot afgelopen vrijdag, toen het echt erger is geworden. Waardoor het komt? Dat vind ik zo lastig.

2020 is vooral niet mijn jaar. Er is in de afgelopen 3 maanden zo veel gebeurd en dat begint echt zijn tol te eisen. Mijn vriendin was zwanger en door een slechte echo hebben wij moeten kiezen voor het stopzetten hiervan en is mijn zoon dood geboren. Alles hier omheen heeft ervoor gezorgd dat ik 10 jaar ouder ben geworden en dit verhaal is nog lang niet ten einde omdat wij hier psychisch nog veel last van hebben. Daarbij heb ik begin maart de sleutel van mijn nieuwe huis gekregen wat een enorm project is met enorm veel tegenslagen waar wij op dit moment middenin zitten. 4 weken terug ben ik daar begonnen met sloopwerkzaamheden waar ook wel lawaai bij aanwezig was. Mijn standaard T reactie is bedenken of een bepaald geluid mijn T zou erger maken en natuurlijk deed ik dat ook bij de verbouwing en als ik er nu aan terugdenk heb ik dat wel gedacht maar volgens mij ging het daarna goed omdat ik altijd check of het daarna erger is geworden.

Vorige week had ik dat ook een beetje, maar ik weet nog dat ik woensdag dacht dat het goed ging en donderdag ging het ook nog goed. Vrijdag had ik het gevoel dat het niet goed was en toen ben ik er helaas in blijven hangen en ging ik volledig de stress in. Sinds vrijdag heb ik ook enorm last en is mijn T voor mijn doen echt heftig en weet even niet meer wat ik eraan kan doen. Sochtends als ik wakker ben ik het niet zo erg en volgens mij op mijn oude niveau. Alleen dan start de dag en nu door Corona zit ik alleen maar thuis met mijn gedachten en dan ga ik het geluid opzoeken en dan vind ik hem natuurlijk en heb ik er de rest van de dag last van.

De grote vraag in mijn hoofd is dus: Is het de stress of komt dit toch door de verbouwing waar dat lawaai vandaag kwam, omdat ik er toen best wat last van had. Toen is het ook weer weggeweest en nu weer terug terwijl ik vorige week geen herrie heb gehoord en daarom vind ik het zo raar. Al lees ik dit bericht dan zou ik bijna het antwoord hebben, maar op dit moment wilt mijn hoofd niet meewerken en ben ik er even helemaal klaar mee en weet ik niet hoeveel ik nog kan hebben en waar ik dit allemaal aan te danken heb.
Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken

rrr

Re: Hoeveel kan je hebben?

Bericht door rrr » do 09.04.2020 20:22

Ik kijk af en toe op dit forum, daarom deze wat late reactie.

Heel veel sterkte met jou en jouw vriendin over het verlies. Ik ken de pijn.

Wat betreft tinnitus zijn de ontwikkelingen de afgelopen jaren hoopvol, zie hiervoor mijn andere bijdragen.

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » zo 12.04.2020 22:31

Wat krijgen jullie veel op je bordje! Hebben jullie hier ook psychologische hulp bij? Anders is het zeker aan te raden om contact op te nemen met de huisarts.

Hoppa2580

Bericht door Hoppa2580 » di 28.04.2020 10:44

Bedankt, we hebben inderdaad wel wat ondersteuning en kan het voor mijn gevoel een redelijk goede plek geven.
De afgelopen 3 weken waren met wat ups en downs vwb de tinnitus. Af en toe is het echt weer (volgens mij) op mijn oude normale niveau geweest en was ik hierdoor ook weer opgewekter. Helaas duurt dit dan steeds een paar dagen en dan lijkt het toch weer erger of misschien is het ook wel erger. Dit komt ook omdat ik het dan toch niet loslaat en de piep weer ga opzoeken.
Dat is dus wat het moeilijk maakt. Is de Tinnitus door alles echt erger geworden of is het gewoon iets tijdelijks door de stress omdat het soms ook gewoon weer goed gaat. Zo lastig om hiermee om te gaan in je hoofd en sterk te zijn.
Kunnen jullie hier iets over zeggen over hoe jullie hier mee om zouden gaan?

rrr

Bericht door rrr » do 30.04.2020 16:02

Bij mij is er geen relatie met stress. Maar bij jou zou dat wellicht wel kunnen zijn.

Plaats reactie