Het Tinnitus & Hyperacusis forum
Algemene informatie over Tinnitus & Hyperacusis

Het is nu vr 19.09.2014 02:44

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
    Afdrukweergave Vorig onderwerp | Volgend onderwerp   
Auteur Bericht
 Berichttitel: Laser therapie
BerichtGeplaatst: zo 25.09.2005 12:12 

Beste forumlezers,

Sinds enige tijd word ook ik geplaagd door T. Na een heftig begin wordt het nu wat rustiger. Mede geholpen door de vele tips die ik er over heb gelezen. Ik voel me nu in iedergeval wat rustiger. Heb hiervoor voorlopig wel heel wat dingen moeten opzeggen. Ik denk dat dit voor ieder wel herkenbaar is.

Ook ben ik nog steeds op zoek naar verbeteringen. Na wat zoeken kwam ik op de site van dr Wilden terecht. Ook heb ik verhalen gelezen op een Duitse site van mensen die er toch wel baat bij hebben gehad. Ook in Nederland zijn deze verhalen er. Voorlopig sta ik er nog wel wat sceptisch tegenover. maar toch...

Ik ben nu uitgebreid aan het informeren in hoeverre je er iets van mag verwachten. Ik wil hierover ook met de KNO arts spreken. Het belangrijkste is ook nog wel of je geen verdere schade oploopt. dus voorlopig is het allemaal nog informatief.

Een eerste behandeling zou 1800 euro kosten excl. reis en verblijfkosten.
Graag zou ik willen weten of er meer mensen rondlopen met deze gedachten ? Je zou je kunnen voorstellen dat je er dan met meerdere mensen heen zou kunnen rijden. Hierdoor kun je in iedergeval de reiskosten delen en heb je ondersteuning aan elkaar. Nogmaals het is voorlopig maar een gedachte en zeker nog niet definitief.

Als je lever niet op deze site wilt antwoorden kan je me ook een prive mail sturen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25.09.2005 15:12 
liever natuurlijk op het forum want dan kunnen wij ook meekijken!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25.09.2005 16:05 

Zelf ben ik me ook aan 't orienteren op deze behandeling. Ik heb advies gevraagd aan een Duitse huisarts, zij gaat voor mij na of hierover meer (en wat natuurlijk) bekend is.
Samen reizen kan een mogelijkheid zijn. Volgens mij is het vanaf Utrecht zo'n 800 km, dit is goed te doen in 1 dag. Er zijn volop verblijfsmogelijkheden in Bad Fussing en de prijzen zijn er al vanaf ca. € 20 - 25 pp. per nacht in een pension.
Ik laat zo snel mogelijk meer weten.
Kan iemand iets vertellen over de vooronderzoekn die handig zijn voor je naar dr. Wilden gaat? Alles wat in NL wordt gedaan kan tenslotte onder de verzekering hier vallen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05.10.2005 18:54 

Inmiddels heb ik Willy Faber van dit forum gesproken die bij dr. Wilden is geweest. Zij is zo positief dat zij eind november voor een 2e keer gaat. Het geeft bij haar echt verbetering. Hij adviseert haar (en andere T patienten) om je oren zoveel mogelijk te beschermen tegen lawaai. Niet alleen bij b.v. een concert maar ook in het verkeer, drukke stad e.d. Dit zal op den duur de T minder hevig maken. Aanvullend met lasertherapie kan dan een heel eind richting (volledige) genezing worden gekomen.
Heb nog geen verdere wetenschappelijke info, blijf op zoek en laat weten als ik meer weet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05.10.2005 22:08 
hallo
voor mij blijft het toch nog allemaal zo vaag.dr wilden steld voor om onze oren te beschermen,dat zal goed zijn voor onze t,lijkt mij een goed idee,maar op het moment dat je oordoppen indoet ben je alleen met de herrie in jehoofd.als je ze niet indoet ben je alleen omdat de herrie die op je afkomt niet altijd kan plaatsen,en dat je niet alles meer goed kan volgen.het is kiezen tussen 2 kwaden voor mij,wat is wijsheid?
anita

Berichttitel: Low level laser therapie
BerichtGeplaatst: do 06.10.2005 08:13 

Beste mensen,

Kijk, het hangt er helemaal vanaf hoe je Tinnitus is ontstaan en wat er in het oor beschadigd is. Je kunt dus nooit van te voren weten of het helpt of niet. Er zal dan eerst een uitgebreid onderzoek van je oor moeten plaatsvinden om te weten of het eventueel zal helpen.
En dan is het nog de vraag of het helpt of niet.
Er was een bedrijf of een Audicien die deze apparaten in Nederland in de handel bracht meen ik me te herinneren.
Daar was op het oude forum ook al eens over gesproken.
Mischien dat een van de lezers van dit forum het nog weet.

Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Maar je moet het geld (er) wel (voor over) hebben natuurlijk.

Kees.

Voor lezingen van artsen en deskundigen
en mijn eigen ervaringen kijk op mijn
homepage: http://www.keesdevries.eu

Alle lezingen staan in PDF-documenten.

E-mail: tinnitus@keesdevries.eu

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06.10.2005 10:47 

Linda schreef:
Inmiddels heb ik Willy Faber van dit forum gesproken die bij dr. Wilden is geweest. Zij is zo positief dat zij eind november voor een 2e keer gaat. Het geeft bij haar echt verbetering. Hij adviseert haar (en andere T patienten) om je oren zoveel mogelijk te beschermen tegen lawaai. Niet alleen bij b.v. een concert maar ook in het verkeer, drukke stad e.d. Dit zal op den duur de T minder hevig maken. Aanvullend met lasertherapie kan dan een heel eind richting (volledige) genezing worden gekomen.
Heb nog geen verdere wetenschappelijke info, blijf op zoek en laat weten als ik meer weet.

Beste mensen,

Ik ben even in mijn eigen database over Tinnitus gaan zoeken en vond de volgende link over lasertherapie.
Die is bij de fa. Wouda audiciens te verkrijgen.
Heb het bericht hieronder gecopieerd.
De link ernaar is: http://www.wouda-audiciens.nl/prod02.htm

<bericht>

TinniMed is een softlaser therapie tegen oorsuizen. Met behulp van laser(=licht) stralen op het trommelvlies wordt een herstellende werking op de organische struktuur van de zenuwcellen uitgevoerd. De afgegeven straling van deze lage niveaulaser wordt zodanig gecontroleerd dat het geen hitte veroorzaakt of het menselijke weefsel aantast. De lichtstraling dringt zover door dat zowel de uitwendige als de inwendige struktuur van het oor wordt behandeld. De kuur duurt 20 minuten per dag en dient minimaal 10 weken te worden uitgevoerd. In Duitsland wordt de TinniMed door veel zorgverzekeraars vergoedt. In Nederland nog niet. Kostprijs € 449.00 Ook te huur voor € 10.00 per week (minimaal 10 weken vooruit te voldoen). Alleen verkrijgbaar bij de Hoor+ audicien.Voor meer informatie zie website Tinnimed of vraag het ons.

<einde bericht>

Kees.

Profiel  

Berichttitel: Dr Lutz Wilden
BerichtGeplaatst: vr 07.10.2005 13:16 
Dit schijnt een hele goede arts te zijn!
Ik heb een turkse arts gevonden in Turkije die met dr Lutz Wilden heeft gewerkt hij heeft een eigen kliniek.. Hij doet het voor 1200 euro maar dan heb je wel 10- 15 dg nodig om de behandeling af te maken............
www.dr-kolaylaser.com Dit is zijn sitee
Mensen lees het maar ff Groetjes

BerichtGeplaatst: za 08.10.2005 21:37 

Beste suizende vrienden,

Op dit forum zag ik link naar Wouda audiciens waar een TinniMed softlaser apparaat te koop/huur is.

Het lijkt me te mooi om waar te zijn om binnen 10 weken voor slechts 100 euro's grotendeels van onze klachten af te komen.

Ik neem aan dat er mensen zijn die dit geprobeerd hebben en ben benieuwd naar de ervaringen.

Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 09.10.2005 11:04 

Rob schreef:
Beste suizende vrienden,

Op dit forum zag ik link naar Wouda audiciens waar een TinniMed softlaser apparaat te koop/huur is.
Het lijkt me te mooi om waar te zijn om binnen 10 weken voor slechts 100 euro's grotendeels van onze klachten af te komen.
Ik neem aan dat er mensen zijn die dit geprobeerd hebben en ben benieuwd naar de ervaringen.

Rob

Hallo Rob,

Het is inderdaad een goede zaak om toch een beetje sceptisch te blijven met dit soort apparatuur en behandelingen.
Sommige mensen zullen er inderdaad misschien een beetje baat bij hebben.
Maar het hangt voor een groot deel af van hoe je Tinnitus is ontstaan.
Als je Tinnitus is ontstaan door lawaaischade helpt het volgens mij zowiezo niet meer, dan is er teveel kapot in je slakkenhuis.
Volgens mij komen die laserstralen ook niet zo ver in je oor om het slakkenhuis te bereiken.
Maar dat is een persoonlijke mening.

Kees.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20.12.2006 20:32 
Kees schreef:
Als je Tinnitus is ontstaan door lawaaischade helpt het volgens mij zowiezo niet meer, dan is er teveel kapot in je slakkenhuis.

Kees, doel je dan op de trilhaartjes, of zijn er nog andere "onderdelen" die dan beschadigd kunnen zijn ?

BerichtGeplaatst: wo 20.12.2006 21:05 

aadhoog schreef:
Kees schreef:

Kees, doel je dan op de trilhaartjes, of zijn er nog andere "onderdelen" die dan beschadigd kunnen zijn ?

Hallo Aad,

In het middenoor kunnen de hamer, het aambeeld en de stijgbeugel soms ook problemen veroorzaken.
Otosclerose is daar een van de bekendste van.
Maar in het binnenoor kan ook het membraan van Reissner beschadigd raken door teveel druk in het binnenoor.
Maar ook het dekmembraan boven de trilhaartjes kan voor problemen zorgen, dus er kan daar meer aan de hand zijn.
Ook door ontstekingen of bepaalde medicijnen kunnen er in het binnenoor dingen fout gaan.

Op de site van de NVVS staan diverse medicijnen die problemen kunnen veroorzaken.
http://www.nvvs.nl/index.php?s_page_id=1000011

Maar ook op mijn eigen site staat een lijst met dit soort medicijnen.
http://home.hccnet.nl/c.j.de.vries

Kees.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21.12.2006 16:14 
Kees schreef:
aadhoog schreef:
Kees schreef:

Hallo Aad,

In het middenoor kunnen de hamer, het aambeeld en de stijgbeugel soms ook problemen veroorzaken.
Otosclerose is daar een van de bekendste van.
Maar in het binnenoor kan ook het membraan van Reissner beschadigd raken door teveel druk in het binnenoor.
Maar ook het dekmembraan boven de trilhaartjes kan voor problemen zorgen, dus er kan daar meer aan de hand zijn.
Ook door ontstekingen of bepaalde medicijnen kunnen er in het binnenoor dingen fout gaan.

Op de site van de NVVS staan diverse medicijnen die problemen kunnen veroorzaken.
http://www.nvvs.nl/index.php?s_page_id=1000011

Maar ook op mijn eigen site staat een lijst met dit soort medicijnen.
http://home.hccnet.nl/c.j.de.vries

dus bovenstaande beschadigingen kunnen ook veroorzaakt worden door lawaaischade ? (met hevige druk van een knal)
Kan door zo'n beschadiging ook een T door gegenereerd worden ?
en kunnen ze deze beschadigingen aantonen dmv een scan ?

Wat mijn opvalt, en uiteraard teleurstelt, is dat ze helemaal nog niet zo veel weten over / kunnen met het gehoor.
Al die verhalen met Dr. de Ridder klinken mijn TE experimenteel...
Je zou toch zeggen dat ze met de hedendaagse technieken (b.v. ogen laseren) daarin in een verder gevorderd stadium zouden zitten.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21.12.2006 21:33 

Beste Aad,

Het oor is een klein en zeer complex onderdeel van het menselijk lichaam
Het binnenoor met het slakkenhuis is bij de geboorte zo groot als de top
van een pink van een volwassen mens.
Dat is al bij de geboorte op de ware grootte en bij je overlijden op
bijvoorbeeld je 90ste verjaardag nog steeds zo groot als de top van je pink.

Het bevat 2 1/2 winding met de binnen en buitenkanalen met vloeistof
gescheiden van elkaar door het membraan van Reissner.
De stijgbeugel zit aan het ovale venster van het slakkenhuis
die de meganische beweging van de stijgbeugel in het slakkenhuis doorgeeft
als een soort vloestofdrukgolf door het slakkenhuis.

Het dekmembraan vangt die drukgolf op en geeft dit door aan de
trilhaartjes die onder dit dekmembraan zitten, de trilhaartjes registreren
dit en geven dit door aan de gehoorzenuw en deze vertaald dit in geluid, muziek enz.

Als die trilhaartjes beschadigd zijn worden ze niet goed aangestuurd, gaan een
eigen leven leiden en geven daardoor verkeerde signalen naar de hersenen
toe, die vertaald dat verkeerd en dat kan dan Tinnitus opleveren.

In het slakkenhuis valt er niks te "sleutelen" want het is gewoon veel te klein en te complex.
Beschadigde trilharen kunnen inderdaad juist de T-geluiden gaan produceren,
omdat ze beschadigd zijn gaan ze juist een eigen leven lijden en kunnen ze
verkeerde signalen door gaan geven aan de hersenen, die dat weer verkeerd vertalen
en dan krijg jij je Tinnitus te horen.
In mijn lezingen die ik geef in het land besteed ik hier ook aandacht aan met
foto's van groepjes hele trilharen en groepjes kapotte trilharen.

Kees.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]