temazepam en oxazepam

Moderators: moderator, forumadmin

Gebruikersavatar
Erica47
Berichten: 547
Lid geworden op: di 26.05.2009 19:11
Locatie: Heiloo

Bericht door Erica47 » di 03.11.2009 12:42

Wat een hork, die huisarts.
Je zou er subiet depressief van worden.
Het kwam ook niet in hem op je naar een specialist door te verwijzen? Zal wel niet als hij zo overtuigd van zichzelf is.
Het zal wel de Nederlandse mentaliteit zijn: 'bij het leven hoort lijden, je went er maar aan'.
Gelukkig denken niet alle artsen er zo over.

Ik hoop dat de pillen, die je van hem kreeg, tenminste verlichting gaan brengen.
Slaap lekker.
Erica

Gebruikersavatar
Brederordie
Berichten: 479
Lid geworden op: di 10.02.2009 10:21
Locatie: Somewhere between Hope & Fear...

Bericht door Brederordie » di 03.11.2009 13:14

Erica47 schreef: Wat een hork, die huisarts.
Je zou er subiet depressief van worden.
"Gelukkig" was ik dat al. :niak:
Erica47 schreef: Ik hoop dat de pillen, die je van hem kreeg, tenminste verlichting gaan brengen.
Slaap lekker.
Erica
Dank je Erica, ik hoop het ook!

Oja, het valt me op (ik heb in anderhalve week 3 huisartsen gezien) dat ze het allemaal over een psycholoog hebben en als ik dan aanhaal dat wellicht een Audiologisch Centrum voor mij een betere optie is, ze alle drie wel schamper ja knikken maar dat ik vervolgens de indruk krijg dat ze me toch naar een Psycholoog willen hebben.

Hebben artsen daar nu aandelen of kost een Audiologisch centrum de samenleving nou zovele malen meer geld als een psycholoog ???

Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 7000
Lid geworden op: zo 17.07.2005 11:30
Locatie: Deventer

Bericht door Kees » di 03.11.2009 15:35

Ja, het is heel simpel uit te leggen.

Veel stress geef overdruk in de vloeistofkanalen van het binnenoor. (Het slakkenhuis).

Door die overdruk kunnen er dus dingen beschadigen in het binnenoor.
Bij een beetje veel pech scheurt het membraan van Reisner en ben je nog verder van huis.

Dat zou die huisarts kunnen weten als hij tijdens de lessen beter opgelet had.

Scheurt het membraan van Reisner kun je ook nog Ménière krijgen.
Krijg je geen Ménière, krijg je in ieder geval wel een flinke Tinnitus. :evil:
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Gebruikersavatar
Roberto1
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 02.01.2019 13:48

Re:

Bericht door Roberto1 » za 20.04.2019 14:00

Alberto schreef:
di 04.08.2009 19:24
Hoi Vince,

misschien kan ik je een beetje gerust stellen.
In het begin van mijn T heb ik een behoorlijke tijd Oxazepam gebruikt. (2 jaar terug alweer)
Geen enkel probleem mee gehad, alleen wen je eraan en zou je theoretisch steeds meer moeten gaan gebruiken, maar tot die tijd.
Het haalt de scherpe rand even weg en je komt wat meer tot rust.

In ieder geval veel sterkte.

Gr. Alberto.
Weet nu iemand of de T verergerd wordt bij inname of niet met oxezepam??
Laatste dagen toch een oxazepam genomen op de dag en lijkt in de avond af te nemen (slik ook quetiapine 3x 12
5 dag +1avond 25 mg + mirtazapine 15 mg voor nacht...
In de ochtend tot nu weer een hoge suis/piep.
Snap dat stress een grote factor is maar mijn geluidsniveau is elke dag verschillend...wel goed geslapen vannacht 22.30-07.00 uur.

Gr Roberto
Het is niet werken met Tinnitus maar aan .
Blijf rustig en zorg dat je conditie en mentaal de juiste balans kunt vinden.
Zo zul je je Tinnitus kunnen beheersen en een plek geven (gewenning)
of zelfs uitdoven. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten