welke vorm van gelulidsverrijking 'snachts?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Katelin

welke vorm van gelulidsverrijking 'snachts?

Bericht door Katelin » wo 30.11.2011 10:13

Ik ben nog nieuw in de wereld van T. en ben dus nog bezig met orienteren wat voor mij wel en niet zinvol is om de komende tijd te doen. Het gaat mij nu vooral om de nachten omdat ik al veel last van slapeloosheid had voordat de T begon.

Nu wil ik eerst eens gaan proberen te slapen met prettig geluid/ ruis heel zacht. Maar wat heb ik daar voor nodig? Ik ben normaal helemaal niet van de apparaten, dus het enige dat ik nu tot m'n beschikking heb is een discman. Ik wil natuurlijk best wel iets aanschaffen maar wil ook voorkomen dat ik onnodige kosten maak. Het liefst zou ik 's nachts geen dopjes in de oren willen, want ik slaap op m'n zij, dus ik had al gekeken naar zo'n speakertje dat je kunt aansluiten op de discman en dan onder je kussen kunt leggen. Maar is dat wel wat? Het is namelijk zo goedkoop.
Een kussen met ingebouwde speaker spreekt me niet zo aan omdat je dan niet je eigen (fijne) kussen kunt gebruiken.
En een ruismaskeerder op het nachtkastje? Is dat wat? Ik ben bang dat mijn partner daar dan last van heeft, of valt dat mee?

Verder heb ik gekeken naar de cd 'Vrije Ruis' van Hans Troost. Dat zijn allemaal losse stukjes van 5 minuten, in totaal 60 minuten. Zet je zo'n cd dan op repeat, zodat 'ie de hele nacht doorspeelt?

Of doen jullie het heel anders ( makkelijker )? Ik sta open voor tips!

PieterDV

Bericht door PieterDV » wo 30.11.2011 16:13

Ik heb mij een MP3 gemaakt van 1 uur.
Dit is het geluid van regenweer met het geluid van krekels ondergemixt. Dezze file speel ik af op een oude GSM in repeatmode.
Die kan overal mee!
Bij mij thuis is ie op mijn kamer aangesloten op een receiver & 2 speakers.
..De eerste week was dit even wennen ; nu zou ik niet meer zonder kunnen...

udo j

Bericht door udo j » wo 30.11.2011 21:32