Bloeddrukverlagers bij Tinnitus

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Bosloper

Bloeddrukverlagers bij Tinnitus

Bericht door Bosloper » ma 15.01.2018 19:09

Wie kan mij advies geven? Ik ben sinds vorige week gestart met nieuwe medicatie tegen hoge bloedruk gebruikte al een aantal weken hydrochloorthiazide 12,5 mg waar ik geen last van heb. Maar door de voorgeschreven Lisinopril werd ik heel beroerd en mijn tinnitus werd vele malen erger. Contact gezocht met mijn huisarts en deze gaf mij toen Losartan aangezien ik hier veel negatieve berichten heb gelezen over dit middel durf ik dit niet te gaan gebruiken. Maar mijn hoge bloeddruk moet toch worden behandeld zijn er ook middelen die ik wel zou kunnen proberen? Mijn huisarts is niet echt goed op de hoogte vrees ik. Woon in de omgeving van Amsterdam een adres van een deskundige op dit gebied zou ook heel welkom zijn.

XAU

Re: Bloeddrukverlagers bij Tinnitus

Bericht door XAU » vr 08.06.2018 17:38

Oud draadje maar toch even reageren.
Ik heb sinds jaren al tinnitus, echter dit was tot voor een paar maanden een zuivere toon links. Kon hier prima mee overweg. Echter na een ontsteking van de gehoorgang en behandeling heb ik een stevige vorm van pulserend suizen (hartslag) in beide oren. Ik neem al jaren Coveram voor hypertensie en hier staat in de bijsluiter ook dat dit als bijwerking oorsuizen heeft. Ik heb zitten zoeken naar alternatieven maar die zijn blijkbaar moeilijk te vinden, ttz die geen oorsuizen als bijwerking hebben. Wel ben ik uitgekomen op pycnogenol.

Zelf ga ik proberen mijn bloeddruk nu te verlagen door meer beweging en door pycnogenol bij mijn coveram te nemen. Als ik effectief betere resultaten zie ga ik de coveram weglaten.

Zie ook:
viewtopic.php?t=4666
http://www.orthokennis.nl/artikelen/pyc ... -onderzoek

Roberto1

Bericht door Roberto1 » wo 02.01.2019 21:20

Hoi

Begin december 2018 heb ik voor mijn paniekaanvallen Clomipramine 25 Mg ( bloeddrukverlager) gekregen.
de opbouw was 3 dagen1 x 25 mg , 3 dagen 2 x25 mg en daarna , 3 dagen 3x 25 mg , vervolgens retar (24 uurs) 75 mg (1 tablet).
Hierbij werd me ook verteld dat dit uit ervaring ook goed zou zijn voor de tinnitus mits je geen gehoorschade van lawaai hebt , dus stress.
na 3 weken slikken kreeg ik constant na 22:00 uur een uur daarna ( 3 opvolgende dagen) een keiharde piep die maar aanhield.
Vervolgens met de behandelend arts afgesproken om terug naar 50 mg te gaan maar weer die hoge piep. :-(
Zelfs met een retar de helft ( 37.5 mg ) hetzelfde verhaal dit heeft me doen besluiten af te bouwen met deze AD ( anti depresiva) .
Nu slik ik nog tijdelijk Quetapine (25 mg) 2 x daags en 2 voor de nacht.
Mijn vraag is eigenlijk aan jullie wat de ervaring Clomipramine bij jullie heeft gedaan.. :?:
En Clomipramine is een bloeddrukverlager waarom gevraagd werd in dit forum

groet, Roberto

Johnpon

Bericht door Johnpon » do 03.01.2019 12:25

Clomipramine is ototoxic / Tinnitus 4 -6 % (placebo).

Roberto1

Bericht door Roberto1 » do 03.01.2019 14:48

vanmiddag bij mijn Psychiater geweest en heeft me geadviseerd dat ook bij de andere AD (anti depr) geen garantie kan geven dat de T
minder wordt maar meer kan worden dus geeft alleen aan dat ik met mijn Quetapine 25 mg 1 x daags 15;00 uur en s avonds 2x 25 mg.
Gelieve had hij (paniekaanvallen niet meer gehad) om dit ook af te blouwen maar daar vind ik het nog te vroeg voor.
De rest om het beheersbaar te houden veel hobby's (afleiding T) te zoeken (fitness,Yoga, lopen & eventueel fietsen.
Zware opgave maar we gaan hiermee aan de slag. :pirate:
Groet Roberto

Johnpon

Bericht door Johnpon » do 03.01.2019 17:25

5HTP werkt redelijk goed bij een depressie en is niet ototoxic. Bij Paniek aanvallen zijn antidepressiva geen eerste keus omdat het vrij lang duurt alvorens ze werken en de werking bij paniek niet eens zeker is. Meestal geeft men deze in combinatie met een benzo.
Nu is het wel zo dat serotonine in het gehoorsysteem voor een verergering van tinnitus kan zorgen. Het grappige is dat placebo's ook soms de tinnitus verergeren.' Dus het kan ook denkbeeldig zijn om een verergering te constateren bij een bepaald middel (als er een angst voor verergering bestaat), echter is het niet raadzaam om ototoxic medicatie te gebruiken.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » do 03.01.2019 18:12

Beste Johnpon,

Ik zie op de onderstaande website hoe het aangeboden wordt
maar zie ook dat niet gemixt kan worden met medicijnen in mijn geval Quetapine.
Bedoel je te zeggen dat het onderstaande middel beter is dan het gene wat ik gebruik (ototoxic)?

https://www.vitaminesperpost.nl/5-htp?g ... gJGYPD_BwE

https://www.optimalegezondheid.com/otot ... oorsuizen/

groet Roberto

Johnpon

Bericht door Johnpon » do 03.01.2019 18:36

Ik heb 5HTP gebruikt samen met Quetiapine. Volgens de Psychiater kon dat wel. Ik heb ook geen nare wisselwerking kunnen constateren.
Het is handiger als je dit met je arts bespreekt.

Bij Melatonine treft je hetzelfde verhaal inzake stoffen die op je hersenen werken, maar kan toch samen met Quetiapine worden gebruikt.
Ook daar is navraag naar geweest.

5HTP is een natuurlijk stof die in je lichaam voorkomt en de serotonine productie vergemakkelijkt.
Antidepressiva zijn onnatuurlijke stoffen en ik combinatie met Quetiapine een stuk onveiliger.

Deanxit heb ik gebruikt in combinatie met solian en Quetiapine en dat ging ook goed, maar met andere Antidepressiva echter weer niet.

Ik heb een zelf een (boek)= lijst met ototoxic drugs. Het is jammer dat de lijst van kees er niet meer is. Je zult online wel lijsten kunnen vinden met ototoxic drugs, echter zijn die niet volledig, maar misschien wel voldoende informatief.

Quetiapine werkt voornamelijk op het Dopamine systeem en de slaapverwekkende eigenschap komt door de invloed op het histaminerge systeem. Het heeft maar weinig directe invloed op het gaba-glutamine systeem.
Slaapmiddelen (benzo's) beinvloeden wel het gaba- glutamine systeem. En kunnen er voorzorgen dat deze uit evenwicht raakt en als glutamine gaat overheersen heb je enorm veel last van Tinnitus en onrust etc. Langdurig zolpidem gebruik is daar een voorbeeld van.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » do 03.01.2019 19:59

Beste Johnpon,

zie dat je je huiswerk hebt gedaan en uit ervaring je keuzes hebt gemaakt.
Gebruik je 5HTP nog steeds in combinatie met Quetiapine of alleen 5HTP?
Mijn T ( rechteroor) is niet hoog maar soms wel met een scherpe piep vooral voor inslapen is dit lastig en moeilijk weg te drukken :-(
Zit nu pas in de begin fase en weet ook niet echt of de H bij mij actief is of dat ik me nu teveel focus op geluiden dat het me ook stoort?
De rest ben ik alleen maar bezig met ontspanning (lopen/fitness/wil ook Yoga doen) en blijkt tot nu toe bij iedereen het beste medicijn te zijn. :)
Oftewel de softe focus ((beheersbaar maken ).
Ik wilde in het begin ook niet aan de AD of andere medicatie en gebruikte de homeopathische middelen Valeriaan/resque/B12 ETC.
Hopelijk komt er ooit in de toekomst de oplossing wat we allemaal willen tot die tijd zoek de ontspanning op en irriteer je er zo min
mogelijk eraan(als het mogelijk is..)

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groet Roberto

Johnpon

Bericht door Johnpon » vr 04.01.2019 11:52

Ik ben nu niet depressief dus gebruik ik 5HTP niet meer. Maar als dat wel het geval is dan begin ik er weer mee.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » za 05.01.2019 21:22

Johnpon schreef:
vr 04.01.2019 11:52
Ik ben nu niet depressief dus gebruik ik 5HTP niet meer. Maar als dat wel het geval is dan begin ik er weer mee.
Laatst gewijzigd door Roberto1 op za 05.01.2019 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » za 05.01.2019 21:24

Johnpon schreef:
vr 04.01.2019 11:52
Ik gebruik ook Melatonine (zuigtablet 3 mg) en de 2x quetiapine voor inslaap
zie bij meerdere Quetiapines dus 3 x 25 Mg dat ik toch nog wel duf ben in de ochtend.
Iedereen reageert natuurlijk anders op medicijnen sommige slapen pas met 125 mg ( 5 tabletten) maar
dan ben ik behoorlijk onder narcose :hum:

Plaats reactie