slaapmiddel

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
SAKEDEVENTE

slaapmiddel

Bericht door SAKEDEVENTE » di 28.05.2019 06:27

wat is het zwaarste slaapmiddel,wat je op recept kan krijgen?en wat niet gevaarlijk is zoals oxy .
nu neem ik om 12 uur snachts 2 x clonazepam in,maar om 3 of 4 uur is het uitgewerkt.de sirene gaat dan kihard aan.een extra clonazepam helpt dan ook niet je word duf maar slaapt niet meer in.mijn vrouw slaapt ook niet meer.het is echt een hel aan het worden. ik heb al de hele da herrie en als de nachht je ook nog word ontnomen weet ik het echt niet meer,help me alsjeblieft,ik hou het niet meer uit

hans de vente
0653133588

Johan

Re: slaapmiddel

Bericht door Johan » di 28.05.2019 13:20

Hoi Hans,

Ik weet hoe jij je voelt, ik zit in hetzelfde schuitje. Gebruik al jaren clonezepam. Vooral in slaap komen en het
wakker worden is een hel. Ook ik heb zwaardere middelen gebruikt, maar dat was van korte duur. Ik ging me er nog
beroerder van voelen. Dus begin daar aub niet aan. Ik probeer de clonezepam langzaam af te bouwen. Ik gebruik nu
1 Mg voor het slapen gaan. Hoeveel gebruik jij? Probeer toch wat langzaam af te bouwen. Je weet dat het effect bij
langdurig gebruik steeds minder wordt. Wil je toch zwaardere middelen proberen ( wat ik niet aanraad), zal je toch met je huisarts moeten bespreken. Ik heb heel wat middelen gebruikt , begin er nooit meer aan.

Ik heb zware tinnitus en H , leef met de dag. Soms zit er een dag tussen dan valt ermee te leven. Vaak is het zwaar
kloten. Het is niet anders, ook ik zie het vaak ook niet meer zitten, ik probeer toch wat afleiding te zoeken, minder focussen
op de T & H. Toen ik clonezepam voor het eerst gebruik, gaf mij dat enorme verlichting. Echter hoe langer je het gebruikt, hoe minder het effect.

Sterkte Hans

Groeten,
Johan

Johnpon

Bericht door Johnpon » di 28.05.2019 16:49

clonazepam was experimenteel wel een goed middel bij tinnitus in de begin fase, met het vooruitzicht om deze weer langzaam af te bouwen. Het vervelende van de meeste benzo's is dat ze op den duur minder werkzaam zijn en de tinnitus kunnen verergeren tijdens gebruik en bij het afbouwen.

Betere alternatieven voor het slapen zijn Remeron en seroquel in lage dosering. Je zou ook nog zopiclon kunnen proberen.
Het is beter als je zonder dit kan, maar dat is niet makkelijk.

Tinnitus trekt de aandacht en de aandacht er op maakt het erger. Het word meestal wel minder als die aandacht er niet is.

De zwaardere middelen vallen onder de narcotica en worden uitsluitend in ziekenhuizen gebruikt.

Wat ook wel eens wil helpen bij tinnitus is geluiden of muziek therapie met de doelstelling als middel om te ontspannen.
Soms is het wel eens goed om wat er tegenover te stellen.

SAKEDEVENTE

Bericht door SAKEDEVENTE » di 28.05.2019 21:13

beste johan,zou je mij eens willen mailen,ik wil graag je mening weten over een onderwerp waarop hier een taboe rust...

alvast dank,hans

maar voel je niet verplicht hoof,ik heb veel aan je reactie gehad .nl.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » di 28.05.2019 22:51

Johnpon schreef:
di 28.05.2019 16:49
clonazepam was experimenteel wel een goed middel bij tinnitus in de begin fase, met het vooruitzicht om deze weer langzaam af te bouwen. Het vervelende van de meeste benzo's is dat ze op den duur minder werkzaam zijn en de tinnitus kunnen verergeren tijdens gebruik en bij het afbouwen.

Betere alternatieven voor het slapen zijn Remeron en seroquel in lage dosering. Je zou ook nog zopiclon kunnen proberen.
Het is beter als je zonder dit kan, maar dat is niet makkelijk.

Tinnitus trekt de aandacht en de aandacht er op maakt het erger. Het word meestal wel minder als die aandacht er niet is.

De zwaardere middelen vallen onder de narcotica en worden uitsluitend in ziekenhuizen gebruikt.

Wat ook wel eens wil helpen bij tinnitus is geluiden of muziek therapie met de doelstelling als middel om te ontspannen.
Soms is het wel eens goed om wat er tegenover te stellen.

Mee eens wat Johnpon beschrijft.
Remeron = mirtazapine en seroquel =quetiapine goede medicijnen voor een doorlopende nachtrust . Gebruik nu 15 mg Mirtazapine zonder Quetiapine maar voorheen 7.5 mg mirta en 1 tablet quet 25 mg het is aftasten wil niet duf op de dag zijn.inderdaad ga niet aan zwaardere slaapmedicatie werkt voor kortere termijn en hebt later meer benodigd voor hetzelfde resultaat.
Bijkomend voordeel mirtazapine is dat ik de suis iets makkelijker kan negeren slik het nu 8 weken + deze 2 medicatie zijn niet verslavend gevoelig .

Ps. Slik geen quetiapine als je in de nacht rond 04.00/5.00 uur wakker wordt ,want oh wat ben :neutral: :neutral:

Je duf in de ochtend... dan gebruik ik liever een valeriaan extract. Het liefste wil je helemaal niks maar als het even niet anders is.

Gr Roberto

Plaats reactie