Sensiviteit beleving Tinnitus

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Roberto1

Sensiviteit beleving Tinnitus

Bericht door Roberto1 » di 18.06.2019 19:56

Hoi,
Ben veel op deze forums dat ga ik minder doen :D het enige wat me.bezighoud zijn de tips hoe ga je met je T om de afleiding terealiseren zodat je meer in de ontspan fase komt. Het is me overduidelijk dat voor 90% .Je T volume door spanning verergert.
Ik vraag me eigenlijk af als je een volgenieter bent dus spanningsloos hoeveel T er overblijft om het beheersbaar te houden en langzaam naar de achter grond kunt laten verdwijnen.
De vragen is dus eigenlijk meer voor ontspanning;
☆conditie wat doe je eraan (ontspanning )hoe ziet je dagdeel eruit.
☆eten Hoe ziet hierin ook het dagdeel eruit.
☆De T -> hoorbaar in stilte, hoorbaar of alarmerend boven stem geluid
☆wees eerlijk hoeveel % denk je aan de T Op een dagdeel

Ik zal als antwoord krijgen lees de forums maar ,sorry de forums zouden opnieuw gearchiveerd moeten worden door de moderators te veel is oud staan onder verkeerde forums kortom lastig opzoeken..
Het is niet werken met Tinnitus maar aan .
Blijf rustig en zorg dat je conditie en mentaal de juiste balans kunt vinden.
Zo zul je je Tinnitus kunnen beheersen en een plek geven (gewenning)
of zelfs uitdoven. :)

Johnpon

Re: Sensiviteit beleving Tinnitus

Bericht door Johnpon » do 20.06.2019 11:37

Ik zal proberen om hierover iets te melden.
Als ik op sta zet ik gelijk de computer aan zodat deze gereed is voor gebruik. Tussen tijds ga ik douchen en aankleden.
Dan ga ik eten. Meestal kijk ik op de PC of er nieuwe berichten zijn. Daarnaast onderneem ik allerlei activiteiten op de computer die voor afleiding zorgen. Zoals bijv het kijken naar leuke filmpjes op YouTube, speelfilm en docu's (Netflix) etc.

☆conditie wat doe je eraan (ontspanning )hoe ziet je dagdeel eruit.
Ik fiets 2 keer per dag 45/60 minuten of wandel een half uur (wandelen is een intensievere bezigheid).
Voorheen deed ik ook aan conditie gymnastiek en Yoga. Echter als tin te veel stoort heb ik daar niet zo veel zin in.
Ik probeer ook bewust te ontspannen met geluiden. Zo heb ik op de computer een verzameling geluiden waar ik naar kan luisteren.

☆eten Hoe ziet hierin ook het dagdeel eruit.
Ik eet 's morgens (weinig, maar voldoende), 's middags soms niet of wel (als ik trek heb) en avond eten.
Snoepen doe ik zelden. Zeker geen chocolade in de avond. Drink veel water +- 1,5 tot 2 liter per dag en stop daarmee rond 20:00. Gebruik geen opwekkende middelen, suiker en zout.

☆De T -> hoorbaar in stilte, hoorbaar of alarmerend boven stem geluid
Tin is goed hoorbaar en soms alarmerend.

☆wees eerlijk hoeveel % denk je aan de T Op een dagdeel
Te vaak. Elke keer als ik er mee wordt geconfronteerd en dat gebeurd als ik mijn aandacht niet op iets anders kan richten.
50/80%
Vanwege de onzekerheid wat betreft de toekomst welke begint met de volgende dag heb ik vaak negatieve gedachten.
Ik probeer in het hier en nu te blijven, maar dat lukt mij niet goed.
Daarnaast gaan mijn gedachten naar dierbaren die er ook onder lijden. Dat wil ik niet en probeer hun te sparen.
Er is meer te vermelden waarom het steeds weer mijn aandacht krijgt, maar dan wordt het een lang verhaal.
Globaal zou je kunnen zeggen zolang het hoorbaar is trekt het de aandacht en naar mate dit minder is neemt de tolerantie toe om het los te laten.

Plaats reactie