Project Regain

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Holliewood

Project Regain

Bericht door Holliewood » vr 19.07.2019 15:07

Beste allemaal,

Ik heb al lang last van tinnitus, maar de laatste jaren is mijn gehoor ook verslechterd. Ik heb veel aan mijn apparaatjes, maar bij tijd en wijle kan ik er niet meer tegen en laat ik mij weer meeslepen in de zoektocht naar oplossingen.

Zo stuitte ik op Project Regain https://www.regainyourhearing.org. Dat is een project waarin geprobeerd wordt de gehoorhaartjes opnieuw te laten groeien. Iets wat vogels en reptielen blijkbaar vanzelf doen. (Waarom wij niet!) . Bovendien worden er cellen aangezet nieuwe zenuwcellen te groeien. Werkt bij ratten blijkbaar.

Ik heb me aangemeld als proefpersoon, maar werd afgewezen op basis van mijn ski-slope gehoorverlies. Tinnitus is geen bezwaar, maar het moet niet het hoofdprobleem zijn. Ik vind het op zijn minst merkwaardig, omdat dit zo sterk met elkaar samenhangt. Bij mij verschilt per dag waar ik meer last van heb.

Het valt mijn op dat hierover nog niets te vinden is op heel het nvvs-forum.

Iemand al van gehoord?

Erik

Johnpon

Re: Project Regain

Bericht door Johnpon » vr 19.07.2019 17:42

Hoi Holliewood
Ik heb veel aan mijn apparaatjes, maar bij tijd en wijle kan ik er niet meer tegen en laat ik mij weer meeslepen in de zoektocht naar oplossingen.
Heel begrijpelijk. Soms kunnen we er tegen maar heel vaak hebben we het er moeilijk mee.

wat is: ski-slope gehoorverlies?

Het project wordt wel genoemd op het forum, maar er zijn nog geen kandidaten die belangrijke bevindingsinformatie hierover kunnen verstrekken.

REgeneration of inner ear hair cells with GAmma-secretase INhibitors.
Het kan alleen in Engeland, griekenland an Duisland.
Laatst gewijzigd door Johnpon op za 20.07.2019 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Holliewood

Bericht door Holliewood » za 20.07.2019 09:46

Ski-slope (ski-helling) gehoordverlies is als je vanaf een bepaalde frequentie sterk gehoorverlies hebt. Je hoortest ziet er dan uit als een zwarte piste. Bij mij is het alsof mensen met beide handen voor de mond praten.

Voor Project Regain is het afwachten. Een verglijkbare studie waarbij getracht werd door inspuiting in het slakkenhuis een Tinnitus te verminderen is een stille dood gestorven.

Johnpon

Bericht door Johnpon » za 20.07.2019 11:04

Ik dacht dat er alleen op het venster van het slakkenhuis iets werd aangebracht en nog niet in het slakkenhuis.
Ik weet niet in welke mate die onderzoeken kunt vergelijken met Project Regain.

Bij het onderzoek van Frequency Therapeutics worden moeite nog kosten gespaard. Daar is een bepaalde mate van doetreffendheid te bespeuren. Het hele bedrijf is gericht het herstel dmv preparaten.

nicole

Bericht door nicole » wo 24.07.2019 21:45

zoals altijd: eerst onweerlegbare aangetoonde resultaten welke heel blijven nadat wetenschappers er op hebben kunnen schieten.
Niet vergeten: veel onderzoeken werden gepresenteerd door zich rijk belonende bedrijven !!!

rrr

Bericht door rrr » wo 31.07.2019 10:10

REGAIN is van Audion Therapeutics.
Hierover kun je info vinden elders op dit forum.
Audion Therapeutics is gevestigd in A'dam, maar de testlocaties zijn buiten NL.

Plaats reactie